Hlavní příspěvky > Novinky

Ford Focus RS8 – výjimečný hatchback!

Ford-Focus_RS8_with_Cammer_Engine_2003_800x600_wallpaper_01

Každý z nás určitě někdy slyšel o autu s názvem Focus od automobilky Ford. Hatchback, sedan či kombi s náhonem na předek a real viagra online real pfizer pod kapotou čtyřválcové vznětové či zážehové motory. Ovšem Focus s označením RS8 je něčím výjimečný, čím? Na to vám rád odpovím :-) .

Třídveřový Focus RS8 se poprvé ukázal v roce 2003 na detroitské akci pod zkratkou SEMA (Specialty Equipment Asociace) a vyrobila ho společnost Ford Performance Racing (FRPP). Jako základ posloužila evropská verze Focusu RS a FRPP si ho poupravila podle svého liba. Nejzajímavější věcičkou v RS8 bylo srdce automobilu :-)

Společnost nešetřila náklady ani nápady a do RS8 narvala atmosférický osmiválcový motor Cammer, který pochází původně z Fordu SVT Mustang Cobra. V původním automobilu byl obsah motoru 4.6 litru, ale to viagra buy now pay later pánům z Ford Racing nestačilo, a proto ho navýšili na rovných 5.0 litru! Po zvýšení obsahu se nám vyklubal výkon krásných 420 koní při 6700 ot/min a točivý moment 502 Nm! Tolik koníků na přední nápravu? Nemožné! Proto se ve Fordu Racing usmysleli a RS8 dodaly pohon zadních kol, na které se přenášel výkon pomocí pětistupňové manuální převodovky Racing. Zrychlení 0-100 měl za 4,4 sekundy. Kvůli osmiválci musel být vyroben i speciální výfukový systém a podvozek z oceli, který měl nová nastavení pro přední i zadní kola (např. nezávislé nastavitelné tlumiče Multimatic) kvůli vysokému výkonu a hmotnosti 1300 kg.

Na první pohled jste RS8 poznali verzí RS pro Evropu se třpytivou modrou metalízou a dalšími doplňky. Veliký výkon krotily větrané kotouče se systémem ABS. Uvnitř se nacházela sportovní sedadla, plno ukazatelů a nechyběli ani reproduktory a zesilovače pro příjemný hlasitý zvuk.

V Americe roku 2004 stála tato úprava 14.000 dolarů, ale inženýři z FRPP věděli, že se neuchytí tolik jako třeba Focus Cosworth, a proto zůstalo pouze u konceptu…

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...