Novinky

Předobraz Supry, japonská konkurence M3 nebo nové Porsche Targa – přehled novinek

Minulý týden byl na novinky opravdu bohatý. Vybrali jsme pro vás ty nejzajímavější, které by vaši pozornosti rozhodně neměli uniknout. Porsche odhalilo novou Targu, čínský Qoros hatchback pro Evropu a ve zcela nové generaci se nám představilo třeba Subaru WRX STi.

Nejvetsi automobilove novinky tydne

1. Porsche 911 Targa: Návrat ke kořenům 

porsche_911_targa_2015

Porsche se s novou generací 911 Targa vrací ke kořenům. Předešlé generace měly posuvnou prosklenou střechu. Model 911 Targa s interním označením 991 se ale vrací zpátky v čase a nabízí klasický oblouk spojující B-sloupky a C-sloupky designéři vypustily úplně. Navíc s plátěnou střechou nemusíte nijak složitě manipulovat. Natáhne se a stáhne se sama a to za 19 sekund. Se střechou lze manipulovat pouze pokud vůz stojí.

Porsche bude model 911 Targa nabízet pouze s pohonem všech čtyř kol. Základem bude klasický šestiválec o objemu 3,4 litru produkující výkon 261 kW (350 koní), který zvládne stovku za 4,8 sekund a dosáhne maximální rychlosti 282 km/h. Silnější Targa 4S nabídne šestiválec o objemu 3,8 litru, který se pyšní výkonem 298 kW (400 koní). Zrychlení z nuly na sto proběhne za 4,2 sekund a s manuální převodovkou dosáhne maximální rychlosti 295 km/h.

České ceny zatím neznáme. V Německu startuje Porsche 911 Targa na zhruba třech milionech korun, silnější Targu 4S pořídíte od 3,4 milionu korun.

VIDEO:


2. Qoros 3 Hatch: Dva motory v nabídce

qoros-3_hatch_2015

Čínsko-izraelská automobilka Qoros to myslí s Evropou opravdu vážně. Model Qoros 3 Sedan byl dokonce minulý rok nejbezpečnějším autem, který absolvoval zkoušky EuroNCAP. Od sedanu byl odvozen hatchback, který se pro evropský trh hodí přece jenom víc. Na délku má Qoros 3 Hatch 4438 milimetrů, je tedy o skoro 18 centimetrů kratší než sedan.

V zatím jediném evropském dealerství v Bratislavě si budete moci vybrat ze dvou motorizací. Základem je atmosférická šestnáctistovka o  výkonu 126 koní a točivým momentem 155 Nm je standardně spřažena s šestistupňovým manuálem.. Varianta s turbem disponuje výkonem 156 koní a točivým momentem 210 Nm, silnější motorizaci pořídíte jen s šestistupňovým automatem.

Premiéra proběhne na březnovém ženevském autosalonu. Tam se dozvíme, kdy si můžeme v Evropě Qoros 3 Hatch objednat.

3. Nová generace Subaru WRX STi: Vyšší výkon o 5 koní

subaru-wrx_sti_2

Na Subaru WRX STi najdete všechno, co byste čekali. Od velkého otvoru na kapotě až po obří křídlo. Samozřejmě nové WRX vypadá nejlépe v klasické modré. Rozvor se oproti odcházející generaci zvětšil o 25 milimetrů.

Pod kapotou nového WRX STi nedošlo k příliš výrazným změnám. Točivý moment se snížil o 14 Nm na 393 Nm a výkon šel nahoru o 5 koní na konečných 305 koní. Subaru WRX STi spolupracuje s vylepšeným šestistupňovým manuálem. Na obou nápravách nechybí samosvorné diferenciály a mezinápravový diferenciál DCCD standardně rozděluje točivý moment mezi nápravy v poměru 41:59, to si ale můžete upravit v nastavení.

Na detroitském autosalonu se představila pouze americká verze. Na evropskou si musíme počkat do Ženevy.

VIDEO: 


4. Chevrolet Corvette Z06 – 634 koní na zadní nápravu

chevrolet-corvette_z06_2014_1

Chevrolet si pro autosalon v Detroitu přichystal opravdovou bombu. Okruhově zaměřený model s označením Z06 nabídne výkon minimálně 466 kW (634 koní) a točivý moment 861 Nm. To vše putuje na zadní nápravu buď přes sedmistupňový manuál nebo nový osmistupňový automat.

Pod kapotou je úplná novinka – kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o obsahu 6,2 litru (předešlá generace 7.0 litru). Ten je vybaven kompresorem Eaton R1740 TVS o objemu 1,7 litru, který napomáhá úspornosti. Standardem je elektronický samosvorný diferenciál. Nechybí systém launch control nebo několik nastavení kontroly trakce.

V základu má Corvette Z06 ocelové kotouče. Můžete si ale přikoupit balíček Z07 Performance, který přidá lepivější pneumatiky Michelin Pilot Super Sport Cup, karbonové kotouče  a karbonové součásti vylepšující aerodynamiku.

K prodeji zamíří Chevrolet Corvette Z06 až počátkem příštího roku.

5. Lamborghini Huracán: Už zná svou cenu

lamborghini-huracan_lp610-4_2015

Lamborghini Huracán má ve svých útrobách desetiválec o objemu 5,2 litru. Ten disponuje výkonem 448 kW (610 koní). Všechen výkon je na silnici přenášen skrze sedmistupňový dvouspojkový automat. Huracán stejně jako předchůdce model Gallardo je vybaven standardně pohonem všech čtyř kol.

Jedinou záhadou zatím byla cena. Ta byla stanovena v Německu. Huracán lze pořídit za 169 500 euro bez daně (tedy zhruba 4 580 000 Kč). Základní výbava je opravdu bohatá. Nabízí od karbon-keramických brzd, 20 palcových kol až dvouzónovou automatickou klimatizaci. Z techniky nechybí nastavení vozu ve třech módech – Strada, Sport a Corsa.

Samozřejmě si lze vybrat i z bohaté příplatkové výbavy. Za navigaci dáte v přepočtu zhruba 65 000 Kč, podobnou částku dáte i za systém, který vám pomůže s všemožnými prahy, když přizvedne přední nápravu o 30 milimetrů.

6. Lexus RC-F: Po krku BMW M4 

lexus-rc-f_2

Lexus RC-F je zamířen především proti novému BMW M4. To dokazuje i agresivní bodykit. Ten má například i aktivní zadní spojler, který se vysunuje v rychlostech nad 80 km/h a zasunuje se zpět pokud rychlost klesne pod 40 km/h.

Pod kapotou se nachází osmiválec o objemu 5,0 litru. Výkon 335 kW (460 koní) a točivý moment 518 Nm je přenášen na zadní kola skrze osmistupňový automat Sports Direct Shift. RC-F zrychlí z nuly na sto za 4,6 sekund (BMW M4 za 4,1 sekund) a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. Při běžné jízdě běží motor v Atkinosonově cyklu pro co nejnižší spotřebu paliva. Pokud ale motor vytočíte do otáček, tak se přepne do Otto cyklu, který z motoru „vymačká“ všechnu možnou sílu.

Model RC-F je vybaven i sportovním odpružením a diferenciálem, který nabízí tři různé režimy: Standardní, Slalom a Track.

7. Infiniti Q50 Eau Rouge: Zamířeno na BMW M3

infiniti_q50_eau_rouge_2

Japonci se do mnichovské novinky pouštějí opravdu zostra. Q50 Eau Rouge je zatím ve fázi konceptu, vedení automobilky ale slibuje, že se vůz do omezené sériové produkce dostane. Infiniti dalo konkurentovi pro M3 jméno po slavné zatáčce belgického okruhu Spa-Francorchamps.

Na voze je mnoho karbonových dílů. Karbon najdeme na střeše, zrcátkách, ale třeba i zadním nárazníku s integrovaným difuzorem. Inspiraci světem Formule 1 dokládá i zadní červené světlo z monopostu RB9. Uvnitř vozu hrají prim sportovní sedadla Recaro a tříramenný volant s pádly pro řazení.

Šéf automobilky Johan de Nysschen prozradil, že pokud by se model Q50 Eau Rouge měl do výroby dostat, tak jeho výkon musí přesahovat hranici 500 koní.

8. Seat Leon ST 4Drive: Vídeňská premiéra

seat-leon-st-4drive_1

Kvůli detroitskému autosalonu zůstal trochu na okraji zájmu autosalon ve Vídni. Na něm se představil Seat Leon ST s pohonem všech kol 4Drive. Ze začátku bude pohon všech kol možné kombinovat se vznětovým motorem 1.6 TDI o výkonu 105 koní. Ta si dle tabulek vystačí se 4,5 litry na sto kilometrů. Silnější agregát 2.0 TDI o výkonu 150 koní s pohonem všech kol 4Drive dorazí v červnu. Základní cena za 1.6 TDI 4Drive byla stanovena na 488 900 Kč.

Obě motorizace bude možné mít výhradně s šestistupňovým manuálem. Pohon všech kol je stejný jako u Volkswagenu Golf nebo Škody Octavia. Systém pracuje s hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojku v podobě páté generace Haldexu.

Pohon všech kol doplňuje i elektronika. Leon ST 4Drive má třeba elektronické uzávěrky diferenciálu EDS na obou nápravách.

9. Toyota FT-1 Concept: Futuristická Supra

toyota-ft-1_concept_2014_6

Japonská automobilka opět rozvířila diskuzi o možném nástupci legendárního modelu Supra. Na detroitském autosalonu byl představen koncept FT-1, který naznačuje možný směr designového jazyka, pokud se Toyota rozhodne pro výrobu sportovního auta ve spolupráci s BMW.

Koncept se dle svých tvůrců inspiroval třeba i konceptem Lexusu LF-LC z roku 2012. Kabina konceptu se nachází, co nejvíce vzadu pro ideální rozložení hmotnosti. Koncept má umístěný (blíže nespecifikovaný) motor na přední nápravě, ale všechen výkon putuje na zadní kola. Volant se inspiroval ve světě Formule 1 a jsou na něm vyobrazeny všechny podstatné údaje.

Koncept bude nabízen ke stažení do herní série Gran Turismo. Jako předobraz Supry nepůsobí tento koncept vůbec marně.

*Na další přehled nejdůležitějších novinek se můžete těšit již příští pondělí – 27.1.2014.*

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...