Motorsport

Dacia do F1, Schumacherův stav se zlepšuje, Ogier s Ingrasiou nadále ničí konkurenci, Ecclestone na 10 let za mříže a nejtěžší Dakar už je minulostí

Vánoce už jsou dávno tabu a tak ani ve světě motorsportu není nuda. Zahajovací závod Rally si minulý víkend opět vzali na starosti pořadatelé z Monte Carla. Šéf Forumule 1, Bernie Ecclestone, čelí obvinění z korupce a hrozí mu až deset let v německém vězení.Schumacherův stav již není kritický. Dakar byl opravdu náročný, Dacia se chystá do Formule 1 a jezdci DTM z týmu BMW pojedou Daytonu.

Nejvetsi novinky motorsportu tydne

1. Rally Monte Carlo: Ogier opět na stupni nejvyšším

ogier

Konečně je to tu. Napínavý seriál s názvem Rally je zpět. Po dlouhém odpočítávání dnů do startu nového ročníku je pryč. O uplynulém víkendu se startovalo kde jinde, než na tak legendární půdě, jakou je Monte Carlo a to nejen pro Formuli 1. Pro Monte Carlo jsou typickými rysy vrtochy počasí.

Ani letos tomu nebylo jinak a doplatil na to i debutant v kategorii WRC Robert Kubica. Ten při svém premiérovém startu pokřtil své auto nárazem do stromu. Jenomže na zledovatělých plotnách měli problémy i favorité. Ogier opřel svůj vůz hned v první etapě, dokonce první zatáčce o betonovou zídku. Mnoho nechybělo, ale nakonec technika vydržela a Francouz mohl pokračovat.

Technické problémy se nevyhnuly našemu Martinu Prokopovi, kterému nesloužilo dobíjení a ten tak musel odstoupit. Vítězem se stal mistr světa, Sebastien Ogier, kterému pomohly zejména problémy ostatních pilotů. Druhou posádkou v cíli byla dvojice Bouffier-Panseri a třetí skončil dvojblok Meeke-Nagle.

Monte Carlo Rally 2014

1. Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:55:14.4
2. Bouffier / Panseri Ford Fiesta RS WRC +1:18.9
3. Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC +1:54.3
4. Østberg / Andersson Citroën DS3 WRC +3:53.9
5. Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +6:08.3
6. Evans / Barritt Ford Fiesta RS WRC +8:37.4
7. Mikkelsen / Markkula Volkswagen Polo R WRC +11:42.3
8. Melichárek / Melichárek Ford Fiesta RS WRC +21:56.2
9. Gamba / Arena Peugeot 207 S2000 +23:50.7
10. Protasov / Cherepin Ford Fiesta R5 +25:43.1

2. DTM 2014: Farfus, Hand a Martin pojedou vytrvalostní závod Daytona za BMW

augusto-farfus

Prvně jmenovaný, Augusto Farfus, se postaví na start závodu za tým Turner Motorsport a závodit bude v kategorii GTD s vozem BMW Z4 GTD. To Joey Hand a Maxime Martin se do akce postaví s BMW Z4 GTLM za BMW Team RLL. Jasno má i Audi. To angažovalo šampiona DTM z roku 2010, Mika Rockenfellera. Ten dostal výjimku a startovat bude s prototypem Corvette. Jako druhý za tým pojede Filipe Albuquerque, ovšem toho se výjimka týkat nebude a poradit si tak bude muset s Audi R8 LMS.

Závodu se účastní i další bývalí piloti DTM. Třeba za volantem Delta Wing uvidíme Katherine Legge stejně jako Jeroena Bleekemolena. Dalšími zřejmě budou Oliver Gavin, Jan Magnussen, Andy Priaulx, Lucas Luhr, Oliver Jarvis, Dirk Werner, Patrick Huisman a další.

Závod se bude konat 23. – 26. ledna na okruhu Daytona International Speedway dlouhém 5,7 km. Ve čtvrtek a pátek se pojede kvalifikace a odstartováno bude v sobotu ve 14:30 místního času.

3. Kauza Ecclestone: Vyfasovat může až 10 let za mřížemi

ecclestone

Ač se to zdá zhola nemožné, Bernie Ecclestone si od německého soudu může odnést výslužku až 10 let ve vězení. To je sice maximum, co za své hříchy může dostat, nicméně jeho společník, bankéř Gerhard Gribkowsky, si již odpykává 8,5 roku, které dostal od soudce Petera Nolla. A právě ten se má postavit do čela i při rozsudku nad Ecclestonem. Nechal se také slyšet, že hlavní hybnou silou v tomto případě byl právě šéf Formule 1. Z toho tedy vyplývá, že už si 83letý Brit pomalu může balit. A z místa, jakou je cimra o výměře 15 m2,se F1 řídit nedá.

„Nemyslím si, že by se dalo pracovat i z vězení. Doufám ale, že nastoupit k výkonu trestu nebudu muset,“ řekl Ecclestone.

Zatím, dokud nebude znám výsledek hlavního líčení, za ním stojí i týmy. Dr. Helmut Marko jej i nadále podporuje.

„Samozřejmě, že to není jednoduchá situace, ale dokud nebude vynesen rozsudek, budeme jej považovat za nevinného a tudíž za našeho partnera,“ pronesl poradce Red Bullu.

4. Schumacher: Šampionův stav již není kritický

Slovíčkaření. Tak by se daly jedním slovem shrnout spekulace kolující napříč všemi světovými médii. Paradoxně za to může Schumacherova manažerka, Sabine Khem. Ta totiž aktualizovala stav sedminásobného šampiona emailem, ve kterém stálo, že jeho stav je stabilní. Nicméně stále platí, že je v kómatu. To je první oficiální vyjádření, které se nám od 6. ledna dostalo. Od té doby se jen spekulovalo a pohrávalo se s myšlenkami, že je již dobojováno.

„Michaelova rodina je spokojena s prací lékařů tady v Grenoblu, stále zůstávají optimističtí. Michaelův stav je považován za stabilní,“ prozradila Kehm.

Kehm i nadále vyzývá média, aby nešířila falešné informace, které nepochází přímo od lékařů ošetřujících Schumachera.

5. Dakar 2014: Nejtěžší Dakar v Jižní Americe

nasser-al-attiyah

Již před samotným začátkem, se nechali organizátoři slyšet, že se bude jednat o nejtěžší trať Dakaru v Jižní Americe. Na účastníky čekalo zhruba 9000 kilometrů písku, dun, prachu a vedra. Startovalo se v argentinském Rosariu a cílová páska byla natažena v chilském Valparaísa. Závodníci prosili o vodu, v kabinách osobních automobilů a kamionů rtuť vyskakovala až k 70 °C a tak nebylo divu, že mnozí odstoupily pro dehydrataci a únavu. To postihlo i automobilovou legendu Carlose Sainze či loňského vítěze kategorie motocyklů, Marca Patronelliho.

V kombinaci s dlouhými etapami vypadaly tyto podmínky přímo vražedně. Po devíti letech byl navíc jeden měřený úsek dlouhý 657 kilometrů (4. etapa). Je tedy až k neuvěření, že rozdíl mezi prvním Karginovem a druhým De Rooyem v cíli kategorie kamionů, činil pouhé 3 minuty a 11 vteřin. Náš Aleš Loprais se umístil na šestém místě, na které ho odsunuly technické problémy, i přesto byl ale s výsledkem spokojený.

„Nebýt technických problémů, stáli bychom na bedně, ale nedá se nic dělat. Mám ale radost i z jízdy naší druhé posádky (Jan Tománek, 18. místo v cíli). To jak pomáhali i to, jaké tempo jeli, to mě potěšilo,“ řekl Aleš Loprais.

6. F1 2015: Dacia na startovním roštu?

dacia-a-formule-1

To není možné, se zbláznili? Také si říkáte to samé? Ale ano je to tak, není to jen ledabylý výplod fantazie. Rumunská odnož Renaultu se chystá vstoupit do Formule 1. Předpokladem prozatím je rok 2015, ale to je hodně předběžný termín. A jak celý nápad vznikl? Bývalý šéf týmů HRT a Force Indie, Colin Kolles, je podporován rumunskými „sponzory“(neznámo kterými) k propagaci značky a země.

A co hraje do karet Dacii? Renault, momentálně se pyšní nejlepšími motory ve startovním poli a tytéž motory by pak využívaly i ony „rychlé šípy“ od Dacie. Zní to ještě teď tak moc nesmyslně? Ale jeden háček nebo spíše otazník tu stále visí. Už na letošním Dakaru se totiž ukázalo, že Dacia na tom není dobře, co se týče kvality techniky. Auto se začalo sypat už po pár stovkách kilometrů. Kde soudruzi z ROU udělali chybu?

*Na další přehled nejdůležitějších novinek z motorsportu se můžete těšit již příští úterý – 28.1.2014.*

 

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...