Novinky

F-Type obdrží čtyřválec, Micra se změní 911 GT2 asi nebude, A7 dostane facelift, Cactus míří do série, Audi S1 bude v Ženevě

Týden spekulací a špionážních fotografií je tu. Měl by se ukázat čtyřválcový F-Type, 911 GT2 pravděpodobně vůbec nebude, Micra bude výraznější, Cactus již finišuje a Audi A7 dostane facelift

Kolaz nejvetsi spekulace tydne

1. Porsche 911 GT2: Dočkáme se nejsilnější přeplňované 911ky?

porsche-911_gt2

Podle dostupných informací je velmi pravděpodobné, že Porsche nebude mít svou nejsilnější přeplňovanou verzi modelu 911 s označením GT2.

Přeplňovaný nebo nepřeplňovaný motor? Dlouhé debaty se širokým zastoupením obou motorových variant. I taková automobilka jaká beze sportu je Porsche nyní řeší podobnou otázku. Je totiž docela možné, že nově se nedočkáme vrcholového přeplňovaného modelu s označením GT2, což by dalo minimálně hřejivý pocit vyznavačům atmosferických motorů.

Jeden z nejsilnějších argumentů, proč se možná Porsche 911 GT2 opravdu nedočkáme je sourozenec s názvem Porsche 911 Turbo S. Tento model s výkonem 540 koní a 700 Nm točivého momentu akceleruje z klidu na sto za 3,1 sekundy. Uvnitř automobilky jsou jisté dohady, zda se dá postavit ještě lepší model. Turbo S je možné pořídit i ve verzi pohonu 4×4 a tak si na definitivní rozhodnutí, zda se GT2ky dočkáme nebo ne, budeme muset ještě počkat.

2. Jaguar F-Type: Již se testuje čtyřválec

jaguar-f-type_four-cylinder

Zatím nebylo nic oficiálně potvrzeno, ale testovací muly které krouží po evropských silnicích dávají tušit, že dorazí nová základní verze modelu F-Type. Aktuálně základním motorem je V6 Supercharged 3.0 litru o výkonu 340 koní.

Do nabídky pravděpodobně přibude čtyřválec o obsahu 2.0 litru. Ten by dle posledních spekulací měl poskytnout výkon 177 kW (240 koní) a točivý moment 340 Nm.

Jaguar zatím nic oficiálně nepotvrdil, ale ani nevyvrátil. Premiéra by měla proběhnout ke konci tohoto roku.

 

 

3. Audi A7: Facelift je na cestě

audi-a7

Ani „nadčasová“ Audi A7 se neubrání faceliftu. Silnice už brázdí zakamuflovaný prototyp. Dle fotografií se dá snadno vypozorovat, že podobně jako A8 dostane i A7 Matrix LED světlomety.

Záď se také dočká menší změny. Modernizací zcela jistě projdou zadní lampy a pozměněny budou i koncovky výfuků. Motorová paleta bude obdobná jako u A8. Základem bude jednotka 3.0 TFSI přeplňovaná kompresorem s výkonem 228 kW (310 k), vidlicový osmiválec 4.0 TFSI přeplňovaný dvěma turbodmychadly s výkonem 320 kW (435 k), vznětový šestiválec 3.0 TDI clean diesel s výkonem 190 kW (258 k) a osmiválec 4.2 TDI clean diesel s točivým momentem, který poskytuje nejvyšší výkon 283 kW (385 k) a maximální točivý moment 850 N.m.

Podobně jako Audi A8, tak i model A7 by měl projít lehčí dietou. Oficiální premiéra zatím nebyla ohlášena, my ale tipujeme březnovou Ženevu.

4. Nissan Micra: Výrazné přepracování se ukáže v roce 2016

nissan-micra_2014

Malý japonský hatchback, Nissan Micra, projde celkovou modernizací. Dočkáme se sportovnějšího designu na úkor roztomilosti.

Nová generace Nissanu Micra, které se podle dostupných informací dočkáme v roce 2016 bude daleko více sportovněji laděná než generace nynější. Právě současná generace byla tvořena s ohledem na její globální prodeje. Novinka by měla jít jinou cestou. Nově se bude počítat spíše s evropskou klientelou.

Nicméně roztomilost již nebude hlavním lákadlem, proč si Nissan Micra koupit. Podle Andyho Palmera je roztomilost v Evropě žádaná, na jiných světadílech nikoliv. Novinka by měla být konkurenceschopnou pro Ford Fiesta nebo Volkswagen Polo.

Současný model se prodává již od roku 2010. Nová, celkově již pátá, generace se na trh dostane v roce 2016.

5. Citroën Cactus: Míří do výroby 

cactus

Kompaktní crossover Citroën Cactus to má jako jeden z mála dnešních spekulací a špionáží jisté. Jeho premiéra byla potvrzena a dlouho dopředu avizována na 5. února.

Citroën Cactus nebude používat novou modulární platformu EMP2 a to především kvůli nižší ceně. Francouzská automobilka také plánuje, že do Cactusu poputují jenom jednoduché manuální převodovky. Nový crossover bude používat motorizace vyvinuté PSA. Bude se jednat o co nejnižší objemy,a by byla zachována pokud možno nejnižší cena.

Inženýři si do výroby prosadili tzv. „airbumps“, které mají zabránit drobným oděrkám a poškozením karoserie. Povrch těchto částí karoserie bude podobný jako používá podrážka boty Nike Air. Interiér bude řešen jako obývací pokoj a nebude chybět ani panaromatické střešní okno.

Premiéra pro veřejnost proběhna na autosalonu v Ženevě.

6. Audi S1: 230 koní se ukáže v Ženevě

audi-s1

Audi připravuje velmi ostrého malého hatche. Bude jím model A1, který se dočká označení S1. Oficiální premiéra zatím nebyla potvrzena, ale všeobecně se počítá s tím, že automobilka plánuje oficiální odhalení až na významný autosalon v Ženevě. Očekává se, že do prodeje půjde vůz krátce po svém debutu.

Podle zpráv ze serveru Auto Express bude Audi S1 nabízeno jak ve tří, tak i pětidveřovém provedení. Pochopitelně nebude chybět agresivní bodykit a některé fotky dávají tušit, že v zadním difuzoru budou umístěny až čtyři koncovky výfuků.

Výkon bude přenášen pomocí automatické převodovky S-tronic na všechny čtyři kola. S1 tedy dostane pohon všech kol s označením „quattro“. Pod kapotou tohoto „divokého prcka“ bude přeplňovaný čtyřválec o objemu 2.0 litru. Ten by dle spekulací měl poskytovat výkon až 169 kW (230 koní). Zrychlení z nuly na sto by mohlo proběhnout pod 6 vteřin.

*Na další přehled spekulací a špionážních fotografií se můžete těšit příští středu – 29.1.2014*

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...