Články

Vítězem týdne jednoznačně Targa, protipól obsadila skupina VW Group

Porsche Targa se nám, po jejím představení, zásadním způsobem vryla do paměti. Neustálé diskuze nás dovedly k tomu, aby si odnesla nálepku vítěz týdne. Spolu s ní na stupínek vystoupil i tým Lotus F1, který získal finance na celou letošní sezonu. Se svěšenou hlavou pak odchází VW Group a Bernie Ecclestone.

kolaz vitez a porazeny

Vítězové týdne

1. Porsche 911 Targa: Obsypána sympatiemi

targa

Jako by se inženýrům povedlo zakomponovat, do nové Targy jakýsi magnet, který přitahuje nejedny oči, pohladí nejednu duši a těm pak nezbývá nic jiného, než sypat obdivná slova z jakési letargie, do které vás uvedla.

V pár ohledech se sice navrací do vyjetých kolejí, každopádně ale v podání, jakým by se auto 21. století mělo pyšnit. Pokud máte rádi vítr ve vlasech, zvládne se odstrojit za pouhých 19 sekund. A že ten vítr nebude ledajaký, tak o tom svědčí čísla. S šestiválcem o objemu 3,4 litru hravě zvládne stovku za 3,4 sekundy. To jí zajišťuje výkon 261 kW (350 koní). K dostání ale bude i silnější verze. Ze svých útrob bude tasit 3,8litrový agregát s 30 kW navíc. Označena pak bude jako 4S a svou maximální rychlost zasekne na hranici 295 km/h.

2. Lotus F1: Záchrana na poslední chvíli

lotus

Všichni víme, jak to s Lotusem na konci loňské sezony vypadalo po finanční stránce. A ikdyž byl na velice dobré výkonnostní vlně, reálně hrozilo, že by tým mohl zaniknout. Ovšem během pauzy se zdá, že se podařilo vše dotáhnout do takových končin, kde vody už nejsou tak hluboké. Částečně jej zachránil přestup Pastora Maldonada, který k týmu přivedl i nové, movité sponzory. V týmu došlo k celkové restrukturalizaci a vzduch kolem Bouliera se zdál být čistý. Finanční stabilitu má totiž Lotus zajištěnou na rok a něco.

Zpočátku týdne se radoval ze záchrany i Eric Boulier, coby šéf týmu, ten ale ke konci týdne tým opustil a zamířil do McLarenu, kde zřejmě nahradí Martina Whitmarshe. Přitom ještě před koncem sezony se odevzdával týmu z Enstone. Jeho místo tak zaujme Andy Ruhan.

Poražení týdne

1. Bernie Ecclestone: Téměř za mřížemi

bernie-ecclestone

Velká hlava F1 má zaděláno na to, aby po „zbytek“ svého života odpočívala za mřížemi. 83letý Brit si o to řekl společně se svým komplicem Gerhardem Gribkowskym v úplatkářské aféře. Gribkowsky si už navíc svou 8,5 roční dávku odpykává.  Ecclestone se chystá ke stejnému soudu, tudíž je více než pravděpodobné, že velkého bosse nezachrání ani moc a peníze. On sám však věří, že se prokáže jeho nevina, ale zároveň je z jeho slov cítit i strach. Sil na to, aby mohl řídit Formuli 1, má i v 83 letech více než dost, ale za mřížemi si bude psát poznámky tak maximálně do šuplíku a řídit si svůj volný čas.

Bernie je kontroverzní osobou už odedávna, kdy za své výroky byl často kárán. Britské politiky dokonce přirovnával k Adolfu Hitlerovi a do čela britské vlády tehdy prosazoval Maxe Mosleyho, končícího prezidenta FIA. Ecclestone patří mezi nejbohatší lidi Británie, kde si hlídá pozici kolem desátého místa se jměním kolem 2,5 miliard liber. Nutno podotknout, že by FIA bylo potřeba očistit od jeho praktik, zda se tak stane je jen otázkou času.

2. Jaguar F-Type 2014: Ve znamení čtyř válců

jaguar-f-type

Prozatím médii neproběhly žádné oficiální zprávy o tom, že se tak stane, nicméně testování nového prototypu dává leccos tušit. Momentálně mu v základu slouží V6, ale případným snížením v počtu válců se dostane ještě níže. S ním by pak nabízel výkon 177 kW (240 koní) a 340 Nm točivého momentu, což by produkoval dvoulitrový agregát. Prozatím je ale na jakékoliv spekulace čas, premiéra je totiž naplánována na konec roku.

Stropem stávajícího F-Typu pak je pětilitrová V8 o výkonu 404 kW (550 koní). Model těží zejména ze svých proporcí, kdy je velmi dobře aerodynamicky naladěn a zároveň jej hliníkové komponenty činí velmi lehkým. Předčí tak i svou konkurenci, třeba právě v podobě Porsche 911.

3. VW Group: V prodejích stále zaostává

new_vw_golf

Koncern Volkswagenu se chce stát největší automobilkou na světě. Tím se nijak netají. Po roce se zase objevily počty prodaných automobilů jednotlivých značek. Jedničkou je ale i nadále japonská Toyota. Ta vloni prodala 9,98 miliónů vozů, čímž si o dvě procenta sice polepšila oproti roku 2012, nicméně stále jen to pod magickou hranicí 10 miliónů vozů. Toyota ale nemusí zoufat, odhady totiž ukazují, že tuto laťku by měla v letošním roce hravě překonat. Ani druhé místo nepatří Volkswagenu. To uzmul americký General Motors. Je to až s podivem, ale GM prodalo 9,71 miliónů vozů.

O „pouhých“ 10 000 vozů méně pak prodal právě Volkswagen.  Ovšem informace od německého koncernu prý ještě nejsou úplné, čímž by se ve výsledku mohl dostat alespoň na druhé místo. Hlavní příčinou, proč je VW až natřetím místě, se zdá být nepochopení amerického trhu. Právě tam prý není Volkswagen dostatečně pružný v důležitých okamžicích, čímž si vysloužil až 10. místo tamního trhu a jeho prodeje klesly téměř o 7%.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...