Motorsport

Pochod za Schumachera a představení nových monopostů jsou hlavními tématy uplynulého týdne

Na okruhu ve Spa se sešlo několik stovek fanoušků Michaela Schumachera za uspořádáním pochodu k vyjádření podpory sedminásobného mistra. Tento týden se také představily první vozy Formule 1, na některé stojí za to se podívat. I v kategorii Moto GP se chystají na novou sezonu, proto i Karel Abraham představil svůj nový závodní stroj.

kolaz motorsport

1. Michael Schumacher: Pochod fanoušků po oblíbené trati

michael-schumacher

Velmi pěkným způsobem vyjádřili fanoušci Michaela Schumachera soucit a podporu jemu i jeho rodině. Uskutečnili pro něho pochod na jeho oblíbené trati ve Spa, která v jeho kariéře hrála dost zásadní roli. Belgickou pochůzku po trati v ardenských lesích uspořádala jedna fanynka, která vše dojednala s vedením okruhu. Na nějakou dobu se tak okruh zahalil do rudých barev.

Spa-Francorchamps, místo, kde Michael Schumacher nastartoval svou kariéru. Stalo se tak v roce 1991. Velmi rychlou trať si sedminásobný mistr světa velmi rychle oblíbil. Ve svém druhém závodě na tomto okruhu stvrdil svůj první titul mistra světa. Celkem zde vyhrál šestkrát, což se nikomu jinému nepodařilo. Zdejší prostředí bral jako svůj druhý domácí okruh hned po Nürburgringu.

Od havárie uplynul bez jednoho dne celý měsíc. Po tuto dobu se Michaela nepodařilo probrat z umělého spánku. Navíc od 17. ledna nepřišly žádné oficiální informace, které by blíže specifikovaly jeho zdravotní stav.

2. Karel Abraham: S Hondou za lepšími výsledky

honda_abraham-2014

Po letech strávených na motocyklech italských výrobců se Karel Abraham přesouvá na asijský kontinent, přesněji do Japonska. Od nové sezony bude totiž usedat na stroj značky Honda. Tento týden nám jej poprvé představil a Abraham si okamžiky, kdy může pózovat před svou nablýskanou mašinou, užívá a ochotně jej popisuje. A jaký je tedy rozdíl motocyklů ve skutečnosti?

V zásadě se nic nemění. Stále se jedná o produkční motocykl, jedinou změnou tak je značka. Jenže ani toto není tak docela pravda. Karel Abraham totiž bude mít k dispozici prototyp továrního stroje, se kterým například loni získal Marc Marquéz titul. K tomu všemu mu spolupráce s Hondou přinese i některé náhradní díly a data přímo od fabrických modelů. Jak na tom bude doopravdy, zjistíme už velmi brzy na testech v Sepangu. Nutno ale dodat, že nelze od Karla hned v úvodu očekávat extra výkony. Stále se totiž zotavuje z říjnové operace ramene, proto nebude moci do testů zasáhnout na 100%.

3. DTM 2014: Navrátilec di Resta

paul-di-resta-dtm

Paul di Resta se zpočátku loňské sezony prezentoval velmi slušným způsobem v barvách Force Indie. Pak ale přišel útlum a jak je u Indické stáje zvykem, místem si nemůže být jistý vůbec nikdo. Stáj navíc ráda míchá s piloty a zkouší nové alternativy. Skot tak pro letošní sezonu nesehnal místo ani v jiném týmu, proto mu nezbylo nic jiného, než se vrátit do „mateřské“ série DTM odkud v roce 2011 odcházel jako mistr.

Závodit letos bude v barvách Mercedesu s tím, že by mohl plnit i roli rezervního pilota týmu Mercedes F1. V případě, že by se tak něco stalo Hamiltonovi či Rosbergovi, naskočí zpět do kolotoče královny motorsportu. Testy německé série DTM startují již v úterý a di Resta je připraven do nich naskočit.

„Cítím se opravdu skvěle a je velmi příjemné vidět znovu tu spoustu známých tváří,“ vyjádřil se di Resta ke svému návratu do DTM.

4. F1 2014: První odvážlivci představili své monoposty

mclaren-2014

Vůbec prvním týmem, který odhalil svůj monopost, se stala Force India. Ta na své šasi nově přimíchala černou barvu, jež jí propůjčuje mnohem ostřejší vzhled. S příchodem Sergia Péreze do týmu také přišel nový sponzor, kterému našli místo pod víčkem od nádrže.

Dalším týmem, který se pochlubil novým autem, byl McLaren. Jeho nový monopost je barevně takřka k nerozeznání s loňským vozem Mercedesu. Je tomu tak ale proto, že se jedná o poslední sezonu, kdy bude McLaren využívat agregáty právě od Mercedesu. Ovšem jedna odlišnost tu přece jen je. Nový McLaren MP4-29 totiž hyzdí nový nos. Podle týmu jej ale k tomuto přivedly nové změny, se kterými se musí potýkat. Nově totiž musí být přední část nakloněna k zemi. Tímto řešením tak McLaren nikterak neporušuje pravidla a navíc si bude moci užít většího přítlaku na předním křídle i díky užšímu profilu nosu.

Zveřejnění dalších monopostů proběhlo i ve stáji Ferrari, Sauber, Toro Rosso, Williams a Lotus. Dnes přibudou další, mezi nimiž nebude chybět ani nový Red Bull a Mercedes. Spolu s nimi se představí i Caterham. Jedinou stájí, u které není naplánovaný termín odhalení je Marussia.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...