Motorsport

Za ošklivými nosy stojí Technická skupina FIA

Od zveřejnění nových monopostu se dostává největší pozornosti nosů. Ty jsou mnohdy ohyzdné, ale týmy připomínají, že je k tomu dohnaly nová pravidla FIA.

Caterham 2014

Sžít se spoustou nových pravidly zabere hodně času. Nově se úpravy regulí týkají i předních křídel, kdy špička nosu musí být pouhých 18,5 centimetrů nad zemí, přičemž vloni to bylo rovných 55 čísel. Navíc šíře křídel byla rovněž zúžena ze 180 na 165 centimetrů. Právě tyto nové parametry stanovila Technická skupina FIA na základě měření, která probíhala několik let. Závěrem jsou nové, ošklivé nosy, které ale mají zvýšit bezpečnost na trati. Proti tomu před časem vystoupil inženýrský guru Adrian Newey. Ten si myslí, že snížení naopak zvýší možnost vplutí auta pod druhé při nárazu zezadu. To šéf Mercedesu má na to názor jiný

„Nesmíme zapomenout, že s tímto návrhem přišla FIA, která vedla intenzivní výzkum po mnoho let, takže její návrhy na úpravy musí být oprávněné. To oni stojí za návrhem a my to musíme brát jak to je. Samozřejmě není ideální řešení na všechny typy havárií. Zejména je potřeba zabránit vzletu monopostů, jako tomu bylo například v podání Marka Webbera ve Valencii,“ sdělil Paddy Lowe.

V jednom má přeci jen Lowe pravdu. Nová technická pravidla nelze jinak než respektovat a zaměřit síly na jejich vstřebání. FIA v těchto dnech ale přezkoumává nosy některých stájí, u kterých si není jistá, že jsou dostatečně pevné.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...