Motorsport

Motor Ferrari žhaví jiskru na úsporu paliva. Nové F14 přichází s inovativním chlazením

Jak už to tak vypadá, má Ferrari jeden trumf před konkurencí v kapse. Vítr z plachet by tak mohlo vzít i Red Bullu a Mercedesu. Inovativní chlazení totiž napomáhá snižování spotřeby paliva.

Ferrari F14-T

Minulý týden se ukázalo, že nové Ferrari F14-T nabídne jedinečný systém chlazení, který umožňuje mít velmi malou spotřebu navzdory vysokým nárokům zcela nových pravidel, především pak na energetickou jednotku. V Itálii se proto rozpoutalo doslova šílenství a touha po titulu. La Gazzetta dello Sport uvádí, že nový motor šestiválcový motor Ferrari je vysoce inovativní a ve startovním poli nenajde přemožitele.

Dále deník uvádí, že je motor vybaven tzv. „cut- off“ systémem, který pracuje s přímým vstřikováním tak, aby teplota motoru zůstala na nejnižší možné hranici, což je rozhodující prvek pro úsporu paliva. Mezitím šéf Mercedesu Paddy Lowe doufá, že nové pravidlo omezující hmotnost paliva na pouhých 100 kilogramů na závod nebude mít rozhodující vliv při závodech v sezóně 2014.

„Někdy je to velmi frustrující, ale palivo a opotřebení pneumatik jsou hlavními faktory ve Formuli 1 již několik let. Pravidlo omezující množství natankovaného paliva je přehnané. Doufám, že to nezmění nic na závodění,“ byl Lowe citován finskou stanicí MTV3.

Rovněž je jasná výhoda Renaultu, který ještě nedávno byl pozadu s vývojem nového motoru, kdy i po uplynutí stanoveného termínu, kdy musí být motor hotov, může zasáhnout do vývoje. Jedná se ale o případ, jestliže bude motor vykazovat známky nespolehlivosti. Nedávno byla vyčíslena jeho časová ztráta na konkurenci, jež činila 3 týdny. Navíc za necelé 2 týdny vyprší možnost dále pracovat na vývoji nového motoru.

„Je to spravedlivé a nestranné pravidlo. Každý, kdo se potýká s nespolehlivostí motoru, může pracovat na jeho jednotlivých částech a to je fér. Dává nám to příležitost změnit některou ze složek, pokud i za dva týdny budeme mít problémy se spolehlivostí,“ řekl sportovní ředitel Renaultu Remi Taffin.

„Musím říci, že nemáme velké problémy s jednotlivými částmi. Už jsme ale některé chyby odstranili a absolvovali jsme úspěšné testy na dynamometru. Musíme už zajistit bezchybnou spolupráci všech těchto částí,“ dodal Taffin.

VIDEO:


Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...