Testy

Nissan Note 1.2 Acenta: Silný, slabý konkurent

Do druhé generace Nissanu Note se podařilo vtisknout něco navíc. Už to není jen malé MPV, ale pořádný hatchback. S dvanáctistovkou vám navíc vykouzlí úsměv na tváři, což leckterý jiný, „lepší“ vůz nedokáže. Zahřeje spotřebou, ohromí výkonem, překvapí prostorem a potěší designem. Až si tak říkám, není to ideální auto?

Nissan_Note_2014_7

Druhá generace přijela někdy koncem prázdnin a oficiálně se představila na frankfurtském autosalonu. Spolu s Microu tak v současné době tvoří silný dvojblok Nissanu. Trefně tak automobilka vystihla moment pro jejich příchod. V době, kdy nejprodávanějším vozem je Panda od Fiatu, leccos napovídá, že by z jejich podílu Nissan mohl něco ukrojit. Po tomto testu jej rozhodně můžeme zařadit mezi žhavé konkurenty, mezi oblíbence trhu jako jsou Ford Fiesta, či Volkswagen Polo.

Žádná tuctovka

Všichni vybíráme své nové auto podle vzhledu a nenamlouvejte si, že to tak u vás není. Díky Bohu za konkurenci. A že je zdravá nám dokázal Nissan. Nový Note působí mnohem kultivovaněji, vyhlazeným dojmem, jeho linie přímo vybízejí alespoň k tomu, abyste si pořídily fotku, pakliže o něho nemáte zájem, prostě všechno zdá se být na správném místě dotažené do nejmenšího detailu. Jak to Nissan dokázal? Posadil jej na novou platformu, díky níž zhubl o 55 kilogramů. Rozměry se příliš nezměnily, což podtrhuje i stejně velký rozvor. Je stále tak velký, že je prakticky nemožné tento fakt přehlédnout.

nissan_note_2014_2

Jednolitost představuje příď vozu. Nová maska chladiče má jasně vyrýsované kontury, zároveň ale byla pěkně propojena i s lampami a rázem se tak z přední masky plynule jedním pohledem lze dostat až na kapotu. Chybí tak zde snad jen led diodový pásek pro denní svícení. Velmi zdařile vypadají i zpětná zrcátka se vsazeným blinkrem. Jsou krásně velká a velmi dobře čte pohyb za vozem. Všelijak zakroucené tvary zadních světel ani nyní nezmizely, ale to prostě podpis. Tentokrát však nekončí na střeše, nýbrž nedaleko kliky zadních dveří. Své rozměry zkrátilo i okno pátých dveří, ovšem nikterak to nebrání výhledu z něj.

Malý jen napohled

Není nad chytrý interiér. Tedy alespoň z pohledu technické vybavenosti, nicméně i bez toho se člověk obejde, ale co takový prostor? Ten když chybí, je to konečná. Note nepatří mezi velikány a ani se tak neprofiluje. Disponuje ovšem touhou být o krok napřed před konkurenty. Cestující k sobě zajisté mají blíže, zejména díky pouhým 1695 milimetrům, to ale není vůbec na škodu, ba naopak. Co se ale týče komfortu, vejdou se i výškou indisponovaní jedinci. Ačkoliv na výšce tratil nějaký centimetr a půl, aerodynamicky na tom vydělal a pasažéři žádný rozdíl nezaznamenají. To se týká i prostoru kolem kolen, kterého je dostatek.

Přístrojová deska dostala nový šmrnc, je tak jednoduchá, že problémy by neměl mít ani ten největší analfabet, třeba manželka nebo přítelkyně. Sladěná je obvyklých tonů od černé přes šedou až do stříbrné. Není tak příliš obyčejná a fádní. Nemohu se ale zbavit dojmu, že je Note má ještě více plastový, nicméně v té době platilo nevrzající, interiér. Skvěle vypadají budíky, které se navíc zbarví do jakési duhové barvy při aktivaci režimu eco. Na takto malé auto jsou nezvyklé i asistenti. Nissan je nicméně do svého Notu osadil. Hlídat vám bude jízdní pruhy ale i mrtvý úhel a upozorní vás zvukem jako z budíku. Za chytré považuji i řešení kastlíku s přidanou schránkou nad ním. Spolehlivě pracuje i multimediální systém, který je komplet češtině.

nissan_note_2014_31

Sedmnáct milimetrů je rozdíl, jaký Note nabral na délce. I tak se ale nemůže pochlubit adekvátním zavazadlovým prostorem. Ten sice dostal o 15 litrů více prostoru, ale výsledných 295 litrů je málo. Zvlášť, když je potřeba za, litry takto vybaven vůz, si připlatit. A suma? Deset tisíc korun. Holt zde hrál prim prostor pro cestující a ne zavazadla.

Dynamická „jednadvojka“ 

Note dorazil ve třech motorových variacích. My měli, s odstupem času lze konstatovat, tu čest s nejslabším z nich, tedy s benzínovou dvanáctistovkou. Na první pohled se zdá, že není oč stát. Nicméně s proporcemi, jakými Note disponuje, je i 1.2 dostačujícím nářadím. Motor dokáže při 6000 otáčkách za minutu vyprodukovat výkon 59 kW a točivý moment 110 Nm. To, jak je schopný, vám nejlépe předvede v rozmezí od 2 do 4 tisíc otáček. Zde si nachází prostor pro hbitý odpich. Tomu napomáhá i krátké rozhození jednotlivých stupňů manuální převodovky. S tou se můžete potkat i v některých modelech Renaultu a tedy i Dacie. Řadicí páka je sice plastová, až občas mdlá, ale pracuje velmi spolehlivě a lehce. Ani se spotřebou na tom není nikterak zle. V průměru si vezme za jízdu do 100 km/h pouhých 5,3 litrů na 100 kilometrů. Na dálnici si pak řekne až klidně o 2,5 litru navíc, ale stále jsme na úžasných číslech.

nissan_note_2014_4

Velikostně zapadá spíše do města a právě tam si také hoví. Ovšem nezalekne se ani svižnější jízdy mimo něj. Jak se zdá, podařilo se malý hatchback s malým motorem dotáhnout do detailu. Uvnitř kabiny se zvuk motoru jeví velmi příjemně, nehledě na odhlučnění. Přenášet nerovnosti se zdá, má rovněž zapsané v úkolníčku, jako malý školák. Pokud nejste dostatečně naloženi, je cítit i lehká nervozita zádě vozu. Nelze tak projet ostřejší zatáčku pod plynem. Jinak se ale Note chová velmi přesvědčivě a překvapí vás už jen velmi příjemně. Se systémem start-stop navíc ušetří i nějakou tu desetinu litru při stání ve frontě, či na semaforech, ale i zpříjemní váš pobyt ve voze.

Verdikt

Zdařilá práce. Druhá generace Notu s nejslabším benzínovým motorem nás velmi příjemně překvapila. Podařilo se vymazat chyby generace předchozí, přičemž nový Note si zachoval své parametry. S novou karoserií vypadá vskutku velmi dobře. Překvapí vás zejména svou velikostí interiéru, což zprvu vypadá spíše jako jeho slabina, ale dlouhý rozvor náprav prostě dělá své. Kdo hledá stěhováka na chaty, chalupy či dovolenou, měl by sáhnout spíše po něčem jiném. Ani dvanáctistovka není takový nesmysl a rozhodně si jej oblíbíte.

Hodnocení:

82 %

Klady:

+ nízká spotřeba

+ vlastnosti motoru

+ ovladatelnost

+ výbava

+ prostor

Zápory:

- nastavitelnost volantu

- příliš plastový interiér

 

 

Technické údaje:

Motor:

zážehový tříválec
Zdvihový objem 1198 cm3
Největší výkon 59 kW (80 koní) při 6000 1/min
Největší točivý moment 110 Nm 4000 1/min.
Palivo: Natural 95
Převodovka: pětistupňová manuální

Výkony:

Max. rychlost: 170 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,7 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,0 l/ 4,0 l/ 5,1 l/100km

Objem palivové nádrže: 41 litrů

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4100 mm
Šířka: 1695 mm
Výška: 1535 mm
Rozvor náprav: 2600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1111 kilogramů

Cena:

Základní cena: 269 900  Kč vč. DPH

Testovaného modelu: 321 900 Kč vč. DPH (ve výbavě Tendance)

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...