Články

Revoluce ve Formuli 1. Teď, když je Red Bull bez křídel se bude závodit

Zítra začne nanovo kolotoč Formule 1. Tentokrát se ale nebude točit kolem Sebastiana Vettela. Nové šestiválce vyrovnaly startovní pole, byť vpředu se poveze Mercedes.

Formula One - 2014 Testing - Day One - Circuito de Jerez

Každý z nás, nadšenců do rychlých kol, vůně benzínu a spálené gumy, zná ten pocit, kdy netrpělivě odpočítáváme každičký jediný den, než vypukne start Formule 1. Zimní pauza už sice není tak dlouhá, jako tomu bývalo v předešlých letech díky většímu počtu podniků, nicméně doba je to natažená a umocněná tím, jak moc se těšíte. Napětí cítíte skrz obrazovku při hltání novinek a ve vás vyvstává pocit, jako byste sami měli zanedlouho stát na startu. Je to tak každý rok a nejinak tomu je i letos. Čeká nás velmi vzrušující sezóna 2014.

Po dlouhé době přišly změny v regulích takového rázu, že bychom se mohli těšit vetší atraktivitě. Ano, opravdu za to vděčíme novým pravidlům. Až pak za tím stojí samotní aktéři, tedy týmy a jejich ovečky. Sebastian Vettel byl v posledních čtyřech letech tou nejpovolanější a nyní nastává ten čas, kdy poznáme, jak se dokáže vyrovnat s chudším přísunem bodů a slabším autem. Ikdyž spoléhat na to, že bude mít Red Bull slabé auto, nemůžeme prakticky nikdy. Možná tak první polovinu sezóny bude tým s býkem ve znaku v ústraní, ale nebude trvat dlouho a Adrian Newey nasadí ty správné antibiotika. Prozatím vždy tomu tak bylo, tak proč ne nyní?

Otázkou ale zůstává, jestli mu zbytek pole neuteče natolik, že už nebude mít šanci cokoliv napravit. Mercedes s Ferrari byly s vývojem V6 mnohem pružnější, rychlejší a proces adaptace tak rovněž proběhl takřka bez problémů. Za to Red Bull ještě nyní dohání měsíční manko na duo vpředu, ze kterého se může vyklubat čtvero, patero, kdo ví. Nesmíme zapomínat na Williams, Sauber ani McLaren. Celkem nejasné je to okolo Lotusu, protože nevíme, jak na tom doopravdy motory Renaultu jsou. Předpokládejme tedy, že hlavní slovo bude mít Mercedes a Ferrari. Nesmírně nabitá čtyřka kvalitních pilotů. A pokud chcete můj tip na mistra světa, pak možná vsadím na ten nejslabší článek z této čtveřice, ale přesto to hodím do placu. Mnozí z vás už tak tuší, že myslím Nica Rosberga. Sdělím vám i pár důvodů, proč takto uvažuji.

Nico Rosberg vyrostl v poslední době do rozměrů světové extratřídy. Je to technik stejně jako Vettel, tedy přesný opak Lewise Hamiltona. I proto je vidět, že spolu vycházejí velmi dobře a to jak na trati, tak i v boxech. Jede rozvážně, ale přitom velmi rychle. Dokáže zachovat chladnou hlavu za jakékoliv situace. No jen si vzpomeňte, kdy naposledy havaroval z vlastní chyby. To je jedna z jeho velkých výhod. Pokud ho totiž nezradí technika, vždy ho uvidíte v cíli. Ukázal nám, že umí podávat kvalitní výkony po boku svého slavnějšího kolegy. Ba co víc, jednu chvíli ho i předčil. Nezvolit Hamiltona nebo Alonsa je možná hřích. Oba ze svých monopostů tahají každičký ždibec potenciálu, ale trochu se obávám spolupráce mezi Alonsem a Räikkönenem. Dát Rosbergovi přednost před Hamiltonem je také troufalost, ale věřím, že Němec má ještě kam růst se svými výkony. Na rozdíl od něho mi Brit přijde jako přečtená kniha. Už nemá co nového nabídnout. Zajede si svůj závod, své maximum, ale to je vše. No uvidíme, jak to nakonec bude, však první nápovědu se dozvíme zítra.

 

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...