Motorsport

Úvodní závod v Melbourne ovládl Nico Rosberg. Doplnili ho Ricciardo s Magnussenem

New era zahájena. Svoji premiéru si odbyly, zvukem nelichotící, šestiválcové turbomotory. V Australském Albert Parku si pro vítězství dojel Nico Rosberg a vztyčil další německou vlajku. Povedený úvod sezony i kariéry prožili Ricciardo s Magnussenem.

Rosberg_win

Změn před sezonou 2014 se udála velká spousta, proto před samotným začátkem sezony a úvodním závodem nikdo netušil, jak nová technika bude sloužit. Ačkoliv se jednalo o první ostrý závod, mnoho týmů na něho nebyla zdaleka připravena. A nepřekvapí ani to, že to povětšinou byly týmy s motory od Renaultu. Jak se ale potvrdilo, byla to zcela individuální záležitost.

Asi nejlépe svou techniku vyladily Mercedes spolu s McLareny a Williamsem. Všechny mají společného jmenovatele a tím je motor od Mercedesu. Prognózy se tudíž vyplnily do posledního puntíku. Už samotný start byl velmi divoký a napínavý. Problémy se vyskytly již při startovní proceduře, kdy se náhle nepodařilo odlepit se ze svého místa vozům Marussie. Jezdci tak museli do dalšího zaváděcího kola, zatímco Jules Bianchi byl odtlačen do pit lane. Ovšem poté se nejlépe podařilo odstartovat Nicu Rosbergovi s Mercedesem. Australan Ricciardo si dokázal ohlídat svou druhou příčku a poslal tak Hamiltona až za sebe na třetí pozici. V první zatáčce skončil slibně vyhlížející závod pro Felipeho Massu, kterého nešetrně sestřelil stylem kamikadze Kamuj Kobajaši.

Hamilton se nadále propadal, stejně tak jako Vettel. Příčinami byly technické problémy a oba ze závodu odstoupili. Ve velkém stylu rozjel závod Valtteri Bottas, jenomže na městském okruhu si nepohlídal výjezd ze zatáčky a zadním kolem se opřel o zeď. Zničil tak ráfek a musel do boxů. Kvůli tomuto incidentu musel na trať i safety car, čehož piloti využili k povinným zastávkám v boxech. V tu dobu byl na čele stále Rosberg stíhán domácím Ricciardem, Magnussenem a Hülkenbergem. Na dalších místech pak stáli Alonso, Button, Vergne, Räikkönen, Sutil a Kvjat.

Lotusy na chvostu

S obrovskými problémy se tu potýkaly vozy týmu Lotus. Již při příjezdu do Melbourne tým ohlásil, že se pro něj jedná prakticky o testy. A tak to také vypadalo. V kvalifikaci obsadili poslední dvě místa na roštu a samotný závod nedojel Grosjean ani Maldonado. Problémy měl i druhý Caterham Marcuse Ericssona, který rovněž neviděl cílovou pásku. Naopak se dařilo středopolařům Toro Rosso a Force Indii. Nejen, že piloti své vozy dovezli do cíle, ale podařilo se jim dojet i na bodech. Tedy kromě Péreze, který dokončil na místě jedenáctém.

Vpředu se výrazné změny neděly. Rosberg si nadále budoval svůj náskok, Ricciardo si hlídal svá záda a Magnussen se strachoval o své pódiové umístění. Nakonec ale svého kolegu z McLarenu, Jensona Buttona udržel za sebou a vybojoval tak historické umístění na stupních vítězů, čímž se zapsal do historie dánského motorsportu. Do cíle už se dojelo bez změn. Vítězství slavil Rosberg, Ricciardo svou úspěšnou premiéru v barvách Red Bullu a Magnussen historické třetí místo navíc jako debutant ve Formuli 1. Těsně pod pódiem zůstal Button. Pátý dojel Alonso, šestý Bottas, sedmý Hülkenberg. Desítku doplnili osmý Räikkönen, devátý Vergne a desátý Kvjat. Celou dávku osmapadesáti kol se podařilo ujet 14 vozům, což je nadprůměrný výsledek, než se očekávalo.

Výsledková listina (závod)

Pořadí Jezdci Tým

kola

ztráta

1 Nico Rosberg Mercedes

58

Vítěz

2 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault

58

+24,5 s

3 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes

58

+26,7 s

4 Jenson Button McLaren-Mercedes

58

+30,0 s

5 Fernando Alonso Ferrari

58

+35,2 s

6 Valtteri Bottas Williams-Mercedes

58

+47,6 s

7 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes

58

+50,7 s

8 Kimi Räikkönen Ferrari

58

+57,6 s

9 Jean-Eric Vergne STR-Renault

58

+60,4 s

10 Daniil Kvjat STR-Renault

58

+63,5 s

11 Sergio Pérez Force India-Mercedes

58

+85,9 s

12 Adrian Sutil Sauber-Ferrari

57

+1 kolo

13 Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari

57

+1 kolo

14 Max Chilton Marussia-Ferrari

56

+2 kola

- Jules Bianchi Marussia-Ferrari

50

+8 kol

- Romain Grosjean Lotus-Renault

44

+14 kol

- Pastor Maldonado Lotus-Renault

30

+28 kol

- Marcus Ericsson Caterham-Renault

28

+30 kol

- Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault

4

+54 kol

- Lewis Hamilton Mercedes

3

+55 kol

- Felipe Massa Williams-Mercedes

0

+58 kol

- Kamuj Kobajaši Caterham-Renault

0

+58 kol

Příští závod se jede za 14 dní v Malajsii. Očekává se velký pokrok ve vývoji aut, zejména pak u Red Bullu. Rychlý bude opět Mercedes spolu s Williamsem. Okruh ale bude zatěžkávací zkouškou pro aerodynamiku. Kolaborovat se tedy bude s přítlakem.

 

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...