Testy

Hyundai ix35 2.0 GDI: O něco stylovější kousek

Vozy Hyundai nejsou na našem trhu žádnými nováčky. Těší se čím dál větší oblibě napříč segmenty a nový Hyundai ix35 je další SUV, které by vám mělo pomoci najít váš styl. Jak ale funguje ve spojení s motorem bez turbodmychadla? I my jsme na tuto otázku hledali odpověď.

Test_Hyundai_ix35_GDI1

Hyundai x35, stejně jako spousta dalších vozů nejen této značky, prošel omlazující kůrou, po které se dostavil, zdá se ve skvělé formě. Facelift přinesl novou šestiúhelníkovou masku, lampy s LED diodami pro denní svícení, vpředu navíc lze dostat bi-xenony na přání. Sdruženými diodami pak byly vybaveny i zadní světlomety, které jen kontrují svalnaté a mohutné zádi. Oživení přišlo i uvnitř, kde přibyly nové vzory čalounění, dvouzónová klimatizace, vyhřívání sedadel vpředu i vzadu a spousty dalších technických vymožeností. Koneckonců důvod, proč jsme si ho ale vybrali my, je jednoduchý. Nově totiž pod kapotou sídlí zážehový agregát 2.0 s označením GDI.

Omlazený duch

Z nového vozu ix35 jakoby čišela dravost, nabuzení, odhodlanost vydat se za spoustou kilometrů, ale zároveň rozvaha, klid a bezpečí. Na metaforická přirovnání jsme u aut celkem zvyklí, ale v případě nového Hyundaie ix35 mě jich napadá mnohem více, než jaká jsem vyjmenoval. Od počátku testu jsem nacházel další a další křivky a linie, které dotváří ucelený prvek s docela přesným zásahem do oka zákazníka. Až tak se auto po designové stránce povedlo. Je to otázka vkusu, kvůli které mnohdy vznikají rozbroje, ale když srovnám obě generace? Prostě „New thinking“.

test_hyundai_ix35_gdi29

Jak již bylo v úvodu napsáno, příď zdobí nová šestiúhelníková maska. Ta je rozdělena na 3 segmenty s různými typy vyplnění. K ní svažuje pěkně vymodelovaná kapota. Doplněny byly nové světlomety s LED diodovým páskem pro denní svícení a nově je tu možnost nechat si ix35 přistavit s bi-xenonovými lampami. Ty samotné rovněž prošly designérskými úpravami. Z boku vůz působí celkem levným plastovým dojmem a ani samotné uchycení kliky dveří vás nevyvede z omylu, že se jedná o plast.

Vzadu si ix35 napravuje reputaci. Vyrýsovaný zadek plynule navazuje na příď, zejména pak svítilny jsou takřka identické a možnou podobnost zde shledat i s modelem Mercedesu-Benz. Každopádně křivek i zde naleznete dostatek. Auto není tak striktně vedeno jako u předfaceliftované verze a tak je křivka a originární linearita na každém „růžku“ zohýbaného plechu.

Pohodlí až na prvním místě

U Hyundaie je to s prostorem uvnitř, na první pohled bezproblémové, ale nenechte se oklamat. Jeho robustní konstrukce sice navozuje dojem, že o místo se strachovat nemusíte, ale opak je pravdou. Jako spaření jsme zůstali stát při zjištění, že je vzadu místo pouze pro osoby do 180 centimetrů. Právě osoby s výškovým handicapem se pak musí více položit do sedačky nebo křivit své krční obratle. Docela důležitý faktor při výběru vozu.

test_hyundai_ix35_gdi15

Prostoru všude okolo je ale dostatek, širší karoserie jej přináší i v příčném směru, což ocení snad všichni. Není to ovšem takové, že by si mohlo korejské SUV kdovíjak vyskakovat. Třeba prostoru na kolena naleznete i v jiných segmentech mnohem více. Sbalit si ovšem na cestu o kufr navíc mu s jeho 591 litry nečiní problém. To ale jen částečně kompenzuje předchozí mínusy.

Interiérově není, co by se mu dalo ve větší míře vytknout. Korejci myslí především na komfort posádky, což dokazují vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, jejich samotné vedení je rovněž příjemné, a ačkoliv na první pohled nevypadají kdovíjak mistrně, jsou pohodlné. Za příplatkový paket pak není problém získat vyspělou elektroniku, s nímž míru komfortu jen podtrhnete.

Co mě, prozatím vždy u vozů značky Hyundai zradilo, byl povrzávající plastový interiér. Šílené zvuky, které se linou z útrob palubní desky a rozvibrují vaše ušní bubínky, je faktická nemoc korejské značky. Na co je vám ta přehledná palubka, když máte pocit, že vám v zatáčce spadne do klína? Nachází se na ní ale i jedna věc, která se mi opravdu zamlouvá. Od počátku se mi totiž líbí navigační systém, který je zde osazován. Zvládne ho ovládat téměř každý a nepotřebuje k tomu sáhodlouhý výklad. Slušná je ale i jeho cena, která zase tolik úsměvů nevykouzlí.

Síla natolik slabá 

U modernizovaného Hyundaie ix35 při faceliftu hraje největší prim právě nový motor, na který byly všichni zvědaví. Je jím agregát s označením 2.0 GDI, tedy klasický atmosférický motor navíc v provedení 4×4. Už předem ve mně vzbuzoval obavy, jak s tímto těžkotonážníkem zahýbe. Výkon 122 kW stále nenaznačuje nic, z čeho by měla vznikat panika, ovšem dosahuje jej až při 6200 otáčkách za minutu a na největší točivý moment 205 Nm narazíte až při 4000 otáčkách za minutu.

test_hyundai_ix35_gdi30

Samotné nastartování motoru prakticky nezaregistrujete. Pocit, že běží motor vám tak dají až rozsvícené kontrolky. Pro někoho deprimující fakt. I já ke svému životu za volantem potřebuji slyšet alespoň dech motoru, ale tady prostě nic. Nutno podotknout, že se to k povaze ix35 náramně hodí a je to dokonce příjemné. Jízda s ním už ale o něco pokulhává. Benzínový vrchol se nerovná vrcholný zážitek. Auto sice jede, ale jízda je mdlá, ospalá, prostě ve spojení s klidem v kabině až nudná.

Na zadek vás přinutí si sednout i z dalšího důvodu a tím je spotřeba. Stopit 10 litrů na 100 kilometrů totiž není žádný problém a to stále jedeme v klidné hladině takřka předpisové jízdy. Jiné by to jistě bylo s pohonem jen přední nápravě, protože nechat se takto vydírat prakticky pro nic za nic, to nechá jen málokoho chladným. Výkon versus spotřeba tak nestojí na stejné rovině. Natankovat do svého miláčka 58 litrů paliva, popojet s ním nějakých 450 kilometrů a tankovat znovu není zrovna ideální představa spořivého Čecha.

Jízdní vlastnosti nejsou nikterak špatné, nicméně si neužijete jízdu v pravém slova smyslu. Vše je přeposilované a vy vynakládáte jen minimum úsilí, tudíž jízda se neskládá z řidičských schopností, ale ze schopností vozu jet s vámi. Jinak jak již bylo napsáno na předešlých řádcích, hluk pronikající do kabiny je takřka nulový. V oblasti odhlučnění, tedy za jedna.

Verdikt

Po designové stránce a cestě jakou ix35 urazil během faceliftu, je toho málo, co by stálo za to změnit. Ale nezvladatelný živel, hlavně z hlediska financí, který je osazen pod kapotou, mi přijde jako krok do neznáma. Zkouška, která nevyšla. S motorem 1.6 GDI si nedovedu ix35 představit už vůbec. Jeho osazení mi nepřijde nelogické do modelu i30, kde si s ním rozumí a vše je tak v pořádku. Ve výsledku jsem trochu rozčarovaný z toho, co tu vzniklo. Není tak na výběr ze dvou typů motorů, jako tomu je vždy, ale pouze z jednoho a tím je pouze vznětový.

Hodnocení: 

77%

Klady:

+ pohodlný interiér

+ designové zpracování

Zápory:

- spotřeba

- vysoké příplatky

- prostor pro cestující vzadu

- ovladatelnost

 

Technické údaje:

Motor:

zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 1999 cm3
Největší výkon 122 kW (166 koní) při 6200 1/min
Největší točivý moment 205 Nm 4000 1/min.
Palivo: Natural 95
Převodovka: šestistupňová manuální převodovka

Výkony:

Max. rychlost: 183 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 11,0 l/ 6,8 l/ 8,2 l/100km

Objem palivové nádrže: 58 litrů

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4410 mm
Šířka: 1820 mm
Výška: 1655 mm
Rozvor náprav: 2640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1636 kilogramů

Cena:

Základní cena: 479 990  Kč vč. DPH

Testovaného modelu: 554 990 Kč vč. DPH (ve výbavě Tendance)

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...