Motorsport

Vládcem klidu a ticha se v Malajsii stal Hamilton

Z Austrálie do Malajsie. Z městského okruhu na ten klasický. Ze zábavy nuda. Asi tak nějak se vyvíjela VC Malajsie na okruhu v Sepangu. Hamilton ovládl závod stylem start cíl a i za ním to bylo až na úvod mdlé. Druhý dojel kolega Rosberg a výraznému zlepšení se může těšit Vettel, jež dojel třetí.

Pole

I nadále do Sepangu přijeli v nejlepší formě Mercedesy. V trénincích se ukazoval zejména Nico Rosberg, což se mu ale nepodařilo přenést do samotné kvalifikace a tak se postavil až na třetí místo za Sebastiana Vettela. Zato Lewis Hamilton si připsal pole position a i na startu se mu vedlo nejlépe. Zlepšení Red Bullu potvrdil pátým místem v kvalifikaci Daniel Ricciardo. Na startu nejvíce tratil Vettel, jež se nejdříve zdržel za Rosbergem, který se před něho dostal, a poté se mu nepodařilo udržet ani třetí příčku, kterou musel přenechat právě Ricciardovi. Je třeba zmínit i výkonnostní postup Ferrari, čtvrté a šesté místo v kvalifikaci. Nicméně, jak se zdá, Räikkönenovi není přáno si trochu návrat do Ferrari osladit. Velmi brzy po startu závodu jej poslal naspod výsledkové listiny konflikt s Kevinem Magnussenem, o jehož přední křídlo prorazil pravou zadní pneumatiku.

To jeho týmový kolega Alonso se nejdříve musel potýkat s nájezdy Nica Hülkenberga, jež se prezentoval s velmi pěkným výkonem. To ale po několika kolech upadlo v zapomnění a Alonso už se staral o dění před ním, tedy Ricciardovi na čtvrtém místě. A pokud si říkáte, proč Ricciardovi, když Vettel byl až za ním, pak věřte, že jsme byli svědky prvního vnitrotýmového souboje v němž se čtyřnásobný šampion dostal bez jakékoliv režie regulérně před svého kolegu.

Podobných obrázků jsme se dočkali i od týmu Williams. Jeho jezdci, Massa s Bottasem byli rovněž seřazeni za sebou. Na vině byl Kevin Magnussen, který špuntoval pole za sebou. Ani zde v Sepangu se nedařilo Lotusu. Mírného zlepšení se tým mohl těšit v kvalifikaci, nicméně po celý víkend se potýkal s obrovskými problémy. Poslední místa i nyní tradičně patřily týmům Caterhamu a Marussie s nimiž byl odkázán bojovat Kimi Räikkönen.

Nudný střed

V Austrálii jsme byli svědky dosti napínavého závodu, nicméně v Sepangu jsme se dostali na ty klasické okruhy a podle toho to také vypadalo. Více místa, více volnosti v jízdních stylech a tak se to projevilo i na průběhu velké ceny. Po napínavém úvodu jsme se dostali do poklidné fáze, jež sliboval narušit déšť, jenomže na trať spadlo pár kapek a bylo po dešti. Drama se tak nekonalo ani před cílem, ačkoliv olovnatá oblaka slibovala opak až do samotného závěru. Nic z toho ale neplatilo. O rozruch se postaral až Daniel Ricciardo se svými mechaniky, jež ho připravili o čtvrté místo. Nepodařilo se jim totiž upevnit levou přední pneumatiku a Australan tak rázem ztratil minutu a propadl se až za Alonsa, nicméně o kolo zpět.

V sepangu si tak pro suverénní vítězství dojel Lewis Hamilton před Nicem Rosbergem. Třetí dojel Sebastian Vettel, který si tak spravil chuť. Čtvrtý skončil Fernando Alonso. Ten si ale čtvrté místo musel tvrdě vybojovat v souboji s Nicem Hülkenbergem. Jako šestý proťal cílovou pásku Jenson Button, za ním Felipe Massa, Valtteri Bottas. Na bodech rovněž dojeli Kevin Magnussen a Daniil Kvjat.

 

Výsledková listina (závod)

Pořadí Jezdci Tým

kola

ztráta

1 Lewis Hamilton Mercedes

56

vítěz

2 Nico Rosberg Mercedes

56

+17,3 s

3 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault

56

+24,5 s

4 Fernando Alonso Ferrari

56

+35,9 s

5 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes

56

+47,1 s

6 Jenson Button McLaren-Mercedes

56

+83,6 s

7 Felipe Massa Williams-Mercedes

56

+85,0 s

8 Valtteri Bottas Williams-Mercedes

56

+85,5 s

9 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes

55

+1 kolo

10 Daniil Kvjat STR-Renault

55

+1 kolo

11 Romain Grosjean Lotus-Renault

55

+1 kolo

12 Kimi Räikkönen Ferrari

55

+1 kolo

13 Kamui Kobajaši Caterham-Renault

55

+1 kolo

14 Marcus Ericsson Caterham-Renault

54

+2 kola

- Max Chilton Marussia-Ferrari

54

+2 kola

- Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault

49

+7 kol

- Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari

35

+21 kol

- Adrian Sutil Sauber-Ferrari

32

+24 kol

- Jean-Éric Vergne STR-Renault

18

+38 kol

- Jules Bianchi Marussia-Ferrari

8

+48 kol

- Pastor Maldonado Lotus-Renault

7

+49 kol

- Sergio Pérez Force India-Mercedes

0

+56 kol

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...