Články

Porovnáváme spotřebu kombíků nižší střední třídy

Provedení kombi je v našich končinách nejoblíbenějším typem vozu. Škoda Octavia má v této kategorii největší zastoupení, ale kolem sebe také hned několik konkurentů. Jak si všichni vedou jízdně vám dnes nepovíme, ale porovnáme, jak se všem daří tlačit spotřebu dolů.

ford focus st

Není auto jako auto což potvrzují i jejich rozdílné spotřeby. Věřím, že spousta lidí si ve své produktivní fázi života může pořídit své vysněné auto, ale jedna věc je automobil koupit a druhá jej živit. Povinné ručení, pojištění chcete-li, opravy, obutí, servis a asi největší položkou, která vám nejvíce nakoukne do peněženek, je spotřeba paliva. To už spoustě lidem nedochází a proto i občas v bazaru najdete skoro nedotknuté hezké auto. Záměr je jednoduchý. Na jeho uživení nemají prostředky, proto se ho raději zbaví. Dnes se podíváme na zoubek konkurentům Škody Octavie Combi a porovnáme jejich spotřebu. Porovnávat budeme vozidla s manuální převodovkou.

Žebříček deseti “kombíků” nižší střední třídy s nejvyšší spotřebou:

Renault Mégane Grandtour – 2,0 TCE – 7,3 litru

Ford Focus ST kombi – 2,0 EcoBoost – 7,2 litru

Opel Astra Sports Tourer – 1,6 Turbo – 6,9 litru

Chevrolet Cruze SW – 1,6 a 1,8 – 6,7 litru

Peugeot 308 SW – 1,6 VTi – 6,7 litru

Hyundai i30 kombi – 1,6 – 6,6 litru

Kia cee’d SW – 1,4 – 6,5 litru

Honda Civic Tourer – 1,8 i-VTEC – 6,2 litru

Škoda Octavia Combi RS – 2,0 TSI – 6,2 litru

Toyota Auris Touring Sports – 1,6 – 6,1 litru

Od každé automobilky byla vybrána vždy ta nejžíznivější varianta. Jak můžete vidět, na vrcholu žebříčku se umístil přeplňovaný dvoulitrový motor od Renaultu. Každopádně některá auta svou spotřebu lehce nahrazují zrychlením. Například Ford Focus ST kombi s motorem 2,0 EcoBoost a výkonem 239 koní zvládne zrychlení z klidu na sto za 6,5 sekundy. Škoda Octavia RS tuto disciplínu zvládá za 6,9 sekundy.

Spotřeby udávané v článku jsou brány od samotných automobilek a jsou udávány při provozu ve městě a mimo město.

Zdroj: vybermiauto.cz

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...