Motorsport

Na horké půdě v Bahrajnu panoval Mercedes v čele s Hamiltonem

Závod, který se prostě musel líbit. Na okruhu Sakhir se závodilo poprvé pod umělým osvětlením a po dlouhé době jsme byli svědky opravdového závodění. Ikdyž Mercedesy nedaly přičichnout zbytku pole, o souboje nebyla nouze. Vyhrál Hamilton před Rosbergem a na stupně vítězů je doprovodil skvěle jedoucí Pérez s Force Indií.

Hamilton

Emoce, drive, napětí, plno soubojů a skvělá atmosféra. Tak by se dal shrnout závod, který jsme mohli sledovat. Dvouhodinový sprint jako by se díky tomu smrskl na sen trvající pouhopouhou chvíli. Toto jsme potřebovali. Toto potřebovala Formule 1. Takový průběh neočekával před dnešním dnem vůbec nikdo, ale kdo nemá rád překvapení? Předzávodní scénář se psal ve stáji Mercedes a ikdyž se vyplnil do posledního puntíku, nechyběl spád.

Bahrajnský okruh se skládá z pár zatáček, o něco více zakřivení a pak čtyř dlouhých rovin. Už před příjezdem na Sakhir tak bylo jasné, že dominovat bude síla Mercedesu, jehož výkon v dnešním závodě koneckonců pocítili všichni piloti. Celý víkend se nesl ve znamení stříbrných šípů, což oba piloti potvrdili. Nicu Rosbergovi se podařilo přerušit Hamiltonova vítězství v kvalifikacích a tak se na pole position poprvé v sezoně postavil on. Jediný, kdo se jim dokázal alespoň trochu přiblížit, byl Daniel Ricciardo. Ten se ukazuje ve velmi pozitivním světle, ikdyž ho prozatím stíhá smůla. Ta ho dostihla i minule v Malajsii odkud si za špatně připevněné kolo odvezl penalizaci 10 míst na startovním roštu. Startovat tak musel až z 13. pozice. Na třetí místo po kvalifikaci se tak vyhoupl Valtteri Bottas na Williamsu. Za ním už číhal Sergio Pérez, jemuž se v sobotu také vedlo. Pátý už na roštu stál Kimi Räikkönen. Za ním už stáli Button, Massa a Magnussen. Velkým překvapením byl výkon Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela, jež se dokonce ani do třetí části neprobojoval.

Stojíme na startovním roštu, červená světla postupně zhasínají a je odstartováno. Nico Rosberg neudržel svou pozici i díky postavení první zatáčky, do které po vnitřku vjížděl Lewis Hamilton. Nejlépe se start vyvedl Felipe Massovi, jež se prosmýkl středem ze sedmé až na třetí příčku. Nahoru šel i Fernando Alonso, jež zaujímal příčku šestou i na úkor kolegy Räikkönena, který se propadl až na místo deváté. Ihned po startu začaly Mercedesy ujíždět a netrvalo dlouho a přišel první atak Rosberga. Ten byl velmi těsný a ikdyž se před Hamiltona na malou chvíli dostal, následující sled zatáček mluvil ve prospěch Brita. Naštěstí se nejednalo o poslední bitvu těchto dvou.

Zbytek startovního pole ztrácel, ale mezi sebou to měli jezdci Williamsu, Force Indie, Red Bullu, Ferrari a McLarenu velmi těsné a když píši těsné, tak mám na mysli rozestupy do jedné sekundy. Takřka souboje kolo na kolo. V šestém kole tak bylo pořadí následující: Hamilton, Rosberg, dlouho nic, Massa, Pérez, Bottas, Hülkenberg, Alonso, Raïkkönen a Vettel.

Velmi dravým způsobem se dopředu dostával Daniel Ricciardo, který si nejdříve poradil s Kevinem Magnussenem na jedenáctém místě a po zajetí Bottase do boxů už byl na bodech za Vettelem. Po Finovi pak následovali další zastávky u mechaniků. A kdo nezajel v první vlně, nabíral slušnou ztrátu. Bahrajnský okruh obklopuje písek a ten tak dával zabrat i pneumatikám, jež rychle odcházely. V kole sedmnáctém přišel další souboj o vedení v závodě. Rosberg s Hamiltonem si nedarovali ani kousek volného asfaltu a Toto Wollf na boxové zídce snad musel být zpocený, až bůh ví kde. Takto to pilotům vydrželo dvě kola, než se Mercedes raději rozhodl jedno z nich uklidit do boxů a byl jím Hamilton. Rosberg tak přebral otěže závodu. Němec se uchýlil k mechanikům až o tři kola později a za tu dobu stihl nabrat šest sekund ztráty. Až takový rozdíl hrál každý okruh na čerstvých pneumatikách.

Pořadí po prvních pit stopech, tedy kolem pětadvacátého kola, bylo následující: Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Hülkenberg, Pérez, Alonso, Button, Vettel a Räikkönen.

gutti%c3%a9rez_crash_1

Poté přišla málo vídaná pasáž, kdy za sebou jezdily dokonce týmové dvojice. První piloti Mercedesu, poté Williamsu, Force Indie, Ferrari a Red Bullu. Ano takové opravdu bylo pořadí jezdců. To nabídlo jediné, vnitrotýmové souboje. A nebylo jich zrovna málo. V jednu chvíli do sebe šli Bottas s Massou, Pérez s Hülkenbergem i Vettel s Ricciardem. A nutno podotknout, že malé rozestupy platily i nadále.

V kole 41 přišel ostrý střet Pastora Maldonada a Estebana Gutiérrezem, jehož Venezuelan nabral na vidle při vjezdu do první zatáčky. Velmi ošklivě vypadaly následné kotrmelce vozu Sauber. Gutiérrez se dlouho nemohl dostat z vozu a nikdo nevěděl, co s ním je. Nakonec vylezl po svých, ale na trať musel deset kol před koncem safety car. Toho využili jezdci Mercedesu a vydělal na tom i Red Bull. Naopak tratil Williams, jež stavěl chvíli před tímto incidentem. A při safety caru samozřejmě platí zákaz předjíždění. Co se dělo po restartu o pět kol později, to byla reklama na Formuli 1. Celé startovní pole se sjelo a tak jsme byli svědky dalších ostrých soubojů. O ně se v první chvíli staral Mercedes. Znovu dotírající Rosberg, ale nenašel recept na svého kolegu. Kupředu se posunul Daniel Ricciardo, který po restartu povyskočil ze sedmého na čtvrté místo. V závěru se ještě pokoušel Massa udolat Vettela, ale marně. třetí senzačně dojel Sergio Pérez.

Výsledková listina (závod)

Pořadí Jezdci Tým

kola

ztráta

1 Lewis Hamilton Mercedes 57 vítěz
2 Nico Rosberg Mercedes 57 +1,0 s
3 Sergio Pérez Force India-Mercedes 57 +24,0 s
4 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 57 +24,4 s
5 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 57 +28,6 s
6 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 57 +29,8 s
7 Felipe Massa Williams-Mercedes 57 +31,2 s
8 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 57 +31,8 s
9 Fernando Alonso Ferrari 57 +32,5 s
10 Kimi Räikkönen Ferrari 57 +33,4 s
11 Daniil Kvjat STR-Renault 57 +41,3 s
12 Romain Grosjean Lotus-Renault 57 +43,1 s
13 Max Chilton Marussia-Ferrari 57 +59,9 s
14 Pastor Maldonado Lotus-Renault 57 +62,8 s
- Kamui Kobajaši Caterham-Renault 57 +87,9 s
- Jules Bianchi Marussia-Ferrari 56 +1 kolo
- Jenson Button McLaren-Mercedes 55 +2 kola
- Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 40 +17 kol
- Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 39 +18 kol
- Marcus Ericsson Caterham-Renault 33 +24 kol
- Jean-Eric Vergne STR-Renault 18 +39 kol
- Adrian Sutil Sauber-Ferrari 17 +40 kol

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...