Motorsport

Za úspěchy Mercedesu stojí dvojitý difusor

Tři roky trvalo, než Mercedes vyvinul dvojitý difusor. Do nynějška paběrkoval, teď bude sbírat metály. Tým má konečně auto, které má ostatní na háku, kdy na kolo může nadělit až dvě sekundy.

mercedes

Tajemství, díky kterému Mercedesy v sezoně 2014 dominují, je rozluštěno. Nic převratného to není, vždyť dvojitý difusor tu byl již před několika lety. V těch dobách začal Mercedes na svém zařízení pracovat a nyní, kdy jej není možné kopírovat od ostatních, to z něho činí nejrychlejší vůz na trati. To, že Mercedes využívá dvojité difusory, se potvrdilo až o víkendu v Bahrajnu. Na nové V6 jsou u Mercedesu nasazeny dvě turbíny a kompresory a to na obou koncích pohonné jednotky. To znamená, že i když McLaren, Williams a Force India rovněž těží z agregátů Mercedesu, nemohou využít tohoto chytrého systému.

„Bavíme se o dvojitém difusoru 2014, který se smí používat s tím, že jej v letošním roce nelze kopírovat,“ řekl Mark Hughes, vysoce respektovaný technický analytik F1.

Jeho dopad byl vidět právě v Bahrajnu, nicméně na techničtějších tratích by mělo být srovnání o něco vyrovnanější. Hughes vysvětlil, že i když zákazníci Mercedesu, dostávají onen motor, svou největší výhodu si tým z Brackely nechává pro sebe.

„Rozdíl (pro zákaznické týmy) bylo to, že se dozvěděly o podrobnostech motoru, až když podepsaly smlouvu. Tým na této inovaci pracoval tři roky, tak proč by tento systém nyní měl poskytovat i někomu jinému. Zákaznické týmy jsou z toho trochu překvapeny, ale pořád mohou děkovat Mercedesu za to, kde se momentálně nacházejí,“ přidal Hughes.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...