Testy

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI: Průměrně vynikající

Volkswagen Golf byl vždy etanolem třídy a ani sedmá generace tohoto vozu není výjimkou. Vyzkoušeli jsme provedení Variant s motorem 1.4 TSI a šestistupňovou manuální převodovkou.

Test_VW_Golf_Variant_TSI_2

Zezadu jako Passat 

Vlastnictví Volkswagenu Golf nikdy nebylo bráno jako nějaký modní výstřelek. Proporčně mi moc nesedí sladění přední a zadní části vozu. Příď Golfu je agresivnější, kdežto záď působí až příliš umírněným dojmem a zadní lampy se až moc podobojí těm na aktuální generaci Passatu.

Litá patnácti-palcová kola se vzhledem k velikosti vozu skoro ztrácí, ale nabízejí ideální komfort a určitě bych na vůz nic většího nedával. Typickým prvkem pro sedmou generaci golfu je, že po otevření předních dveří zůstává A sloupek na svém místě.

test_vw_golf_variant_tsi_7

Uvnitř klasika

O interiéru Volkswagenu Golf Variant se nedá prakticky nic špatného říct. Člověk si okamžitě připadá jako doma a má pocit, že v něm najezdil již tisíce kilometrů. Vše je ergonomicky správně. Středová konzola je mírně natočena k řidiči. Lacině snad působí jen černé plasty na volantu, které marně maskují nižší stupeň výbavy ochuzený o multifunkční tlačítka.

Malá obrazovka na středové konzole jako by z oka vypadla té ze Seatu Leon. Zklamáním pro mě byla ale absence Bluetooth, což v této cenové relaci považuji již za standard.

test_vw_golf_variant_tsi_29

Přístrojový štít je klasicky skvěle čitelný. Stejně tak nemám výhrady k sedadlům, která vyhoví i zavalitějším postavám.  Jediný ergonomický problém nastal, když jsem do zdířky na 12 V dal navigaci. Kvůli jejímu umístění až za řadící pákou mi bylo znesnadněno řazení a kabel táhnoucí se kolem řadící páky taky nepůsobil zrovna dobře.

Pochválit musím prostornost. Dozadu se bez problémů vejdou dva dospělí i vyššího vzrůstu. Zavazadlový prostor pak pojme nadstandardních 605 litrů.

Víceprvek mu sluší

Motor 1.4 TSI s výkonem 90 kW (122 koní) nabízí standardně víceprvkovou nápravu. Měl sjem to štěstí, že týden předtím jsem jezdil s Octavií, která víceprvek postrádala a navíc byla obuta do sedmnácti-palcových kol. Rozdíl byl podobný jako kdybych přesedl z modelu Up! do Passatu. Golf daleko lépe zvládal veškeré nedokonalosti našich silnic. Navíc zadní náprava při přejezdu příčných nerovností tolik neuskakovala.

Již jsem měl možnost testovat Golf se silnější variantou motoru 1.4 TSI a ten na mě působil velmi dobře a dokonce jsme ho v horách porovnávali s Peugeotem 208 GTi. Měl jsem tedy jisté obavy, co se stane v těžším Golfu Variant (o 134 kg oproti hatchbacku) s výkonovým deficitem 18 koní.

test_vw_golf_variant_tsi_44

Inženýři si ale s tím poradili dobře. Slabší čtrnáctistovka dostala do vínku linearnější průběh výkonu. I pedál plynu doznal změn a byl mírně ospalý, což naopak nahrávalo ekonomice provozu. Motor 1.4 TSI se pod kapotou Golfu prakticky ztrácí a vůz si ve městě nárokoval 7,1 litru, při cestě mimo město si řekl o 5,5 litru a dalničních 140 km/h znamenalo odběr v průměru 6,6 litrů na sto kilometrů. Motor je navíc velmi tichý a člověk o něm vůbec neví. Nad 3500 ot./min se trochu probudí a zvuk který vydává je i celkem příjemný, nikoli sportovní.

Na dnešní dobu bylo velmi slušné řízení, kterému nechyběl cit a měl jsem z něj velmi dobrý pocit. Zamrzel mě jen tenčí věnec volantu. Motor 1.4 TSI navíc příliš nezatěžuje přední nápravu, tudíž na okreskách působil Golf Variant až nezvykle agilním dojmem.

Verdikt

Hodnocení Volkswagenu Golf je vždy velmi nevděčné. Na vůz se nedá nic špatného napsat, ale vzývat ho do nebes také není úplně dobře možné. Nejlépe hodnocení vozu vystihuje titulek testu – „Průměrně vynikající“.

Hodnocení:

80 %

Klady:

+ prostor

+ ergonomie

+ kultivovaný motor

+ výborné řízení

+ prostornost

+ zadní náprava

Zápory:

- absence Bluetooth

- tenký věnec volantu

- pro někoho příliš nudný

- tupá odezva na pedál plynu

 

 

Technické údaje:

Motor:

přeplňovaný zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 1395 cm3
Největší výkon 90 kW (122 koní) při 5000 1/min
Největší točivý moment 200 Nm od 1500 1/min.
Palivo: Natural 95
Převodovka: šestistupňová manuální

Výkony:

Max. rychlost: 204 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,9 l/ 4,4 l/ 5,3 l/100km

Objem palivové nádrže: 50 litrů

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4657 mm
Šířka: 1799 mm
Výška: 1481 mm
Rozvor náprav: 2635 mm
Pohotovostní hmotnost: 1329 kilogramů

Cena:

Základní cena: 378 900  Kč vč. DPH

Testovaného modelu: 455 900 Kč vč. DPH

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...