Novinky

Volkswagen Golf R 400 zrychlí z nuly na sto za 3,9 sekund

Název konceptu představeného na autosalonu v Pekingu říká všechno. Je to Golf, vyvinutý společností Volkswagen R GmbH. Číslice 400 symbolizuje výkon 400 k (294 kW).

VW-Golf-R-400_3

Výkonný agregát s geny soutěžního motoru WRC katapultuje vůz za 3,9 sekundy na 100 km/h. Je-li k dispozici volný úsek na německé dálnici nebo závodní okruh, dokáže tento Golf jet rych-lostí až 280 km/h (elektronicky omezená).

Díky kompaktnímu vysokovýkonnému motoru (2.0 TSI), lehké dvouspojkové převodovce a nízké hmotnosti karoserie váží Golf R 400 včetně pohonu všech kol jen 1420 kg. Výkonová hmot-nost: suverénních 3,55 kg/k.

Extrémní Golf je lakován světlým metalickým odstínem „Silver flake“, s nímž kontrastují leskle „černé“ plochy střechy a kryty vnějších zpětných zrcátek ze skutečného uhlíkového kompozitu. Ze stejného materiálu, lakovaného čirým lakem, jsou vyrobeny z motoristického sportu adaptované aerodynamické spoilery (ae-rodynamické prvky po celém obvodě karoserie) a ozdobné prvky v interiéru.

vw-golf-r-400_7

Golf R 400 je poháněn motorem 2.0 TSI s technickými geny soutěžního motoru WRC. V porovnání s Golfem R o výkonu 221 kW/300 k dosahuje Golf R 400 přesně o 100 k vyššího výkonu. Řidič tak má k dispozici 294 kW/400 k (při 7200 min-1) – tedy 200 koňských sil na litr zdvihového objemu. Tento specifický výkon dosahuje úrovně supersportovního vozu. Maximální toči-vý moment vzrostl o 70 na 450 N.m (mezi 2400 a 6000 min-1).

Sportovní podvozek modelu Golf R, který má v porovnání se základním Golfem o 20 mm nižší světlou výšku, nemusel být pro použití ve studii Golf R 400 podroben změnám díky svým vel-kým rezervám. Obě verze Golfu R mají vpředu vzpěry McPher-son se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny a vzadu modulární víceprvkovou nápravu. Identické jsou také pneuma-tiky s rozměrem 235/35 R 19. Nově byla pro studii Golf R 400 vyvinuta jen kola z lehké slitiny. Jejich design se podobá sériově vyráběným 19“ kolům typu „Cadiz“, která však byla výrazně modifikována a vybavena leskle černými ozdobnými prvky, jež jako vzduchové lopatky vylepšují chlazení výkonnější brzdové soustavy.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...