Novinky

Nová generace, nový motor. Toyota Aygo dostane přepracovaný litrový tříválec

Druhá generace Toyoty Aygo bude nabízena s novým 1.0litrovým tříválcovým benzínovým agregátem. Ten díky vyšší účinnosti při spotřebě paliva bude konzumovat jen 4,1 litru.

Aygo

Japonská automobilka uvádí, že motor má maximální tepelnou účinnost již 37 procent , což se spolu s dalšími opatřeními pozitivně projeví na snížení spotřeby paliva. Údajně půjde o zlepšení o téměř 30 procent oproti současnému stavu. Toyota odhaduje, že se Aygo zařadí mezi oblíbené malé městské vozy s příjemnou spotřebou okolo 4,1 litru na 100 ujetých kilometrů a s neméně oslnivým číslem 95, které udává emise v gramech na kilometr.

Tohoto městského klenotu bychom si mohli začít užívat již v létě. A právě kvůli létu museli inženýři řešit jeden závažný problém. Kvůli vyššímu kompresnímu poměru 11,5:1 vznikalo velké teplo a problém nastal s chlazením. Nakonec byl do obvodu recirkulačního systému uveden plyn, který by společně s nastaveným časováním vypouštění výfukových plynů ven, měl být dostatečně kvalitním a bezproblémovým řešením.

Nový motor ale také dosahuje efektivnějšího spalování s pomocí nového tvaru sacího kanálu a profilu pístu, díky čemuž se ve válcích spolu se vzduchem vytváří doslova vír a palivo je tak efektivně rozprášeno. Toyota říká, že nový motor je lehčí, modernější, což ukazuje na příkladu napojení výfukového potrubí, které je integrováno přímo do hlavy. Kromě toho se ale podařilo snížit ztráty energie.

Vedle nového 1.0litrového motoru, zahájí výrobu 1.3litrového zážehového motoru, který bude používat tzv. Atkinson cyklus, jež se dříve hojně využíval pro nejnovější generace modelů Toyoty s označením pohonných jednotek Hybrid Synergy Drive. Tento rok je pro Toyotu rokem inovátorským, jelikož po celém světě hodlá uvést paletu čtrnácti nových motorů.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...