Testy

Renault Mégane 1,2 TCe: Omlazený downsizing

Downsizing, downsizing a ještě jednou downsizing. Ano, tento fakt, který označuje, že obsahy motorů se tlačí dolu, jen těžko se dnes hledá klasický atmosférický motor a celkově sehnat auto, které dokáže mít nějaký ten rozumný poměr mezi výkonem a obsahem je problém, ale o tom až jindy. Snad jen dodám, že tomuto faktoru neuteče žádná automobilka a ani francouzský Renault není výjimkou.

DSC07866

Renault Mégane s motorizací 1,2 TCe se k nám dostal a my se na něho moc těšili. Již v minulosti naší redakcí jednou prošel a to ve třídveřové variantě. Nutno říci, že u kolegy poměrně uspěl, jak dopadl u mě?

Designově se mi líbil den ode dne více

Ano, skutečně to tak je. Den ode dne se mi design líbil více a více a dle mých slov se snad ani nenajde člověk, kterého by tento vzhled mohl urazit. LED technologie pro denní svícení umístěna v dolní části nárazníku působí elegantně a dodává Méganu trochu toho šmrncu. Co se mě osobně líbí nejvíce je záď vozu, taková čistá, elegantní. Především design svítilen se povedl.

Za dobu necelého týdne, kdy jsem měl tu možnost se vozit v Renaultu Mégane jsem potkal spoustu lidí, které na auto koukali. Ať už starší občané, pro které by to mohla být poměrně dobrá, levná varianta na nové “důchodové” auto nebo naopak i mladší, kteří si možná říkali, kde takový mlády kluk vzal takové hezké auto. Renault Mégane je opravdu designově povedené auto a veřejnost to dává patřičně najevo.

Starý dobrý interiér

Velká slabina francouzů, kteří jsou jinak proslulí svým dobrý stylem pro módu a design celkově, byl právě interiér. Nový, lehce přepracovaný se mi však líbí a neviděl bych v něm nějaký velký problém. Středovou dominancí je dotykový displej, který můžete pohodlně ovládat i joystickem, který najdete mezi sedadly. Navigace funguje spolehlivě a její ovládání je jednoduché. Pokud si rádi hrajete se statistikami, například o vaši spotřebě, pak vás potěší obsah s názvem údaje o jízdě, kdy za vás počítač rozebere vaši jízdu a ohodnotí vaše předvídání, plynulost šlapání na plynový pedál a podobně. Pod vzduchovými výdechy je klasické ovládání všech funkcí spojené se vzduchem v kabině. Klimatizace, topení, vytápění zadního okna a pár dalších věcí.

dsc07901

Na mě osobně budí interiér jednoduchý, až minimalistický dojem, což určitě většina lidí ocení. Stejně tak se mi líbila sedadla, která byla pohodlná.

Na rodinou dovolenou nejspíše ne

Velmi těžká věc k posouzení ohledně možnosti naložit spoustu věcí. Některým na letní dovolenou stačí dvě trička, jeany, mikina a jede, tak jako já, ale někdo s sebou bere celé skříně. Ať tak či tak, s Méganem se na dovolenou nejspíše nepodíváte. Minimálně ne na velkou rodinnou. Zavazadlový prostor nabídne 372 litrů, při sklopených sedadlech litrů 1129. Ve dvou lidech už bych si to dokázal představit, ale ať si každý udělá obrázek sám. Uvnitř vozu je odkládacích prostorů akorát. Mobil i peněženku si máte kam dát, stejné tak jako láhev s vodou a ještě máte volnou schránku před koleny spolujezdce.

Žádný velký střelec

Námi testovaná motorizace 1,2 TCe o výkonu 130 koní s váhou 1 205 kilogramů nevypadá na papíře až tak zle. Věřte, že se nejedná o žádnou střelu, i když pokud spěcháte, umí i tato motorizace jet svižně. Co umí dále je skvělá spotřeba, tedy pokud Méganovi nešlapete po krku. V klidu jsem jezdil mimo město se spotřebou okolo pěti litrů. Na druhou stranu, když si na ten plyn občas šlápnete, nedivte se, až vám na palubním displeji bude svítit spotřeba 8 – 9 litrů. Dálniční jízda si při předpisové 130 kilometrech točí motor 3 000 otáček a řekne si o 8 l/100 km. Pokud zvolníte o 20 km/h, pak se dočkáte spotřeby lehce pod sedm litrů.

dsc07874

Celkově se mi líbila kultivovanost motoru o kterém prakticky nevíte. Potěší automatické zamykání, kdy stačí mít kartu v kapse, zavřít dveře a jednoduše odejít. Další věc, která by mi dělala radost je velká nádrž. Šedesát litrů vám zaručí, že na tankovací stanici nemusíte být každý druhý den. Při snaze o ostřejší jízdu je cítit, jak je záď vozu nervózní a spíše než aby jste naháněli čas auto zbytečně trápíte a ani požitek z toho nemáte nikterak veliký.

Převodovka není precizně přesná, působí lehce gumovějším dojmem, ale rychle si na ni zvyknete.

Pokud uvažujete, tak už neuvažujte

Pokud nad Renaultem Mégane uvažujete, pak je to zbytečné s klidným svědomím vám mohu tento vůz jednoznačně doporučit. Základní varianta začíná na 284 900,-, kde najdete motor 1.6 16V s výkonem 109 koní. Základní verze s námi testovanou motorizací začíná na ceně 354 900,- Nebylo moc automobilů, na které bych takto vzpomínal a přál si, abych se v něm mohl ještě někdy svézt, takže pokud se nemůžete stále rozhodnout, osobně bych sáhl raději po Renaultu Mégane než například po Hyundai i30. A co pak takhle například Renault Mégane R.S.? To panečku musí být jízda.

 

Hodnocení:

86%

 

Klady:

+ spotřeba

+ kultivovanost motoru

+ velká nádrž

+ příjemný interiér

+ neotřelý vzhled

 

Zápory:

- nervózní záď při rychlejší jízdě

- audiosystém

- neúplně přesné řízení

 

Technické údaje: 

Motor:

přeplňovaný zážehový čtyřválec

Zdvihový objem 1 198 cm3

Největší výkon 97kW (130k) při 5500 1/min

Největší točivý moment 205 Nm při 2000 1/min

Palivo: Natural 95

Převodovka: manuální šestistupňová

Výkony:

Maximální rychlost: 200 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,7 l / 4,6 l / 5,6 l/100 km

Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4 302 mm

Šířka: 1 808 mm

Výška: 1 471 mm

Rozvor náprav: 2641 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 205 kg

Objem zavazadlového prostoru: 372 litrů / 1129 litrů

Cena:

Cena základního modelu: 354 900,- Kč vč. DPH

Cena testovaného modelu: 417 900,- Kč vč. DPH

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...