Testy

Dacia Logan MCV 1.5 dCi: Levný workoholik

Jistě by se každému líbilo mít před barákem zaparkované nejnovější BMW nebo Mercedes. Ovšem ne každý si to může dovolit. Naopak, pokud hledáte cenově dostupný automobil s kvalitním motorem, rozumnou spotřebou a velkým kufrem, máme pro vás tip. Jmenuje se Dacia Logan MCV.

DSC06762

Další vůz od značky Dacia jde s kůží na trh. S kůží, která jí je vlastní a to je především příznivá cena. Právě cena v poměru s užitnou hodnotou je opravdu skvělá. Koneckonců, ona ta Dacie není vůbec špatná. Proč si to myslím, že se dočtete v následujících řádcích.

 

Designem neurazí

Námi testovaná modrá varianta se mi osobně velmi zamlouvala. Nemůžeme čekat u Dacie za peníze, které si za svůj model Logan MCV řekne designovou stránku plnou ladných křivek., jako je to například u vozů Hyundai. Ba naopak, designově neurazí. Každopádně tento vůz rozhodně není o designu. Dacia se rozhodla nabídnout velký automobil jeho předností je spotřeba, veliký kufr a především cena.

 

V interiéru jen to nejdůležitější

Po usednutí za volant nečekejte rozmazlování luxusními materiály. V interiéru najdete opravdu jen to nejdůležitější. Šetřit se někdy muselo, což je znát hned při usednutí za volant, kde na vás čeká pohled na plast, plast a zase plast. Ano, skutečně celá palubní deska je z tvrdého plastu. Pochválit musíme za vydařenou navigaci, kterou jsme měli možnost testovat již v modelu Sandero Stepway. Další věc co mě příjemně překvapila byla přítomnost loketní opěrky, kterou můžete pořídit za vskutku rozumný příplatek 2 500,- korun. Sedačky jsou pohodlné a po delších cestách jsem neměl problém s bolestí zad. Ve voze nechybí manuální klimatizace nebo USB konektor. Naopak nepočítejte s červeně označeným otáčkoměrem a to ani v benzínové variantě.

Pod navigací najdete ovládání topení, klimatizace a elektrické stahovaní okének, což někomu může prvních pát stovek kilometrů dělat problém. Jde pouze o zvyk a podobně umístěné ovládání okének má například i Citroen DS5. O kus níže je prostor například na peněženku a dva nápoje. Moje zkušenost je taková, že 0,5 litrová pet láhev mi během jízdy několikrát upadla a opravdu není nejlepší volba za jízdy hledat pet láhev pod vaši sedačkou ba hůře mezi pedály. Zmínit musíme i klakson, který se, dnes již překvapivě, nachází na levé páčce pod volantem.

dsc07680

 

Úsporný workoholik

Pomaličku se dostáváme k tomu, proč mě osobně Dacia Logan MCV dává smysl. Zavazadlový prostor o objemu 573 litrů je opravdový luxus v podobně cenově zaměřených vozech. S lehčí nohou není problém s vozem jezdit okolo čtyř litrů. Po cestování ve městě už ovšem počítejte s 5 – 6 litry. Ani cestování po dálnici vás nezastraší. Při 130 km/h si motor točí 2 300 otáček a vezme si okolo 4,7 litru. Při zrychlení na 140 km/h otáčky povyskočí na 2 500 otáček a spotřeba na 5,2 litru. Pokud zavítáte k německým kolegům, pak i při svižnější dálniční jízdě si Logan MCV řekne maximálně o 6,3 litru. Nutno podotknout, že námi naměřené údaje jsou měřeny bez nákladu a pouze s řidičem. Při naložení vozidla a plném obsazená interiéru se spotřeba s největší pravděpodobností vyhoupne o něco výše.

Námi testovaná motorizace 1,5 dCi o výkonu 92 koní není žádný velký závodník. Točivý moment je k dispozici v relativně nízkých otáčkách a motor vytáčet je prakticky zbytečné a bez následného efektu. Vůz je vybavený pouze pěti stupňovou manuální převodovkou. Ve města tak musíte jezdit často na druhý až třetí rychlostí stupeň. Šestý stupeň by Dacii jistě slušel. Podvozek je velmi měkký a auto při projetí zatáčkou ve vyšší rychlosti poměrně nervozní. Světlomety by na můj vkus mohli svou práci odvádět také daleko lépe. Co si neodpustím je zavíraní pátých dveří. Při prvních pokusech se mi nepodařilo kufr zavřít napoprvé a vždy jsem ho musel “dozavírat”. Od té doby jsem se snažil kufr zavřít větší silou, jenže.. Madlo pro zavíraní kufru je nešikovně ukryto za mechanismem zamykaní, což poznala nejprve má pravá ruka lehkou řeznou ránou a následně i ruka levá. Tohle mohli i v rámci šetření lidé od projektu Loganu MCV domyslet lépe.

dsc06825

 

Své zákazníky si najde, ale není pro každého

Dacia Logan MCV si můžete pořídit již od 179 900,- korun a to s motorem 1.2 16 V a výkonem 72 koní ve výbavovém stupni Access. V této základní variantě najdete například airbag řidiče, nárazníky v barvě vozu, palubní počítač, mlhovky, posilovač řízení, manuální klimatizaci a pár dalších věcí. Námi testovaná verze začíná na cenovce 294 900,- korun. Z příplatků se ve voze nachází například tempomat + kožený paket za 9 500,- , metalický lak 10 500,- nebo zadní parkovací čidla za 6 500,-. Celková cena námi testovaného vozu se zastavila na částce 332 900,- korun. A zde je kámen úrazu. Věřím, že si své zákazník Dacia Logan MCV najde, ale těžko říct, zda nejprodávanější variantou bude právě námi testovaná verze 1,5 dCi s výkonem 92 koní.

 

Automobil to špatný není, naopak workoholismus má přímo v krvi. Je jedno zda vůz budete používat pro vaše podnikaní nebo jako levnější variantu rodinného vozu či obojí dohromady. Dacia Logan MCV vše zvládne.

Moje hodnocení:

77%

 

Klady:

+ spotřeba

+ cena

+ zavazadlový prostor

Zápory:

- zavíraní pátých dveří

- interiér

- jízdní vlastnosti

 

Technické údaje:

Motor:

vznětový přeplňovaný čtyřválec
Zdvihový objem 1461 cm3
Největší výkon 66 kW (92k) při 4000 1/min
Největší točivý moment 220 Nm při 1750 ot./min.
Palivo: Diesel
Převodovka: pětistupňová manuální převodovka

Výkony:

Max. rychlost: 173 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,1 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 4,2 l/ 3,5 l/ 3,8 l/100km

Objem palivové nádrže: 50 litrů

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4492 mm
Šířka: 1733 mm
Výška: 1519 mm
Rozvor náprav: 2634 mm
Pohotovostní hmotnost: 1033 kilogramů

Objem zavazadlového prostoru: 573 litrů / 1518 sklopená sedadla

Cena:

Základní cena: 284 900  Kč vč. DPH

Testovaného modelu: 332 900 Kč vč. DPH (Artica)

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...