Testy

Volkswagen CrossTouran 2,0 TDI – Starý dobrák v novém kabátě

Nabídka městských crossoverů, popřípadě automobilů zaměřených především na rodinu je na trhu celá řada. Jedním takovým je například i Volkswagen Touran v edici Cross. Měli jsme tu možnost otestovat jeho schopnosti a přinášíme vám naše dojmy.

DSC07796

Volkswagen Touran je u nás velmi prodávaným vozem. Trend je dnes takový, že kromě downsizingu lidé rádi sáhnou po voze, který zvládne i nějaký ten lehký terén. U modelu Touran jsem mírně v rozpacích, ale minimálně vyšší světlá výška, kterou nabízí CrossTouran se může hodit. A právě tento model jsme měli tu možnost otestovat. Jak si vedl?

Design v novém kabátě

Designová stránka vozu se za celých deset let příliš nezměnila. Pokud pomineme, že námi testovaný Volkswagen Touran Cross má vyšší světlou výšku a decentní oplastování po vzoru Škody Octavie Scout. Celkově má vůz modernější křivky, ale žádná velká změna v designu jíž celé desetiletí nenastala. Volkswagen Touran Cross si drží svou konzervativnost. Po vzhledové stránce vás Touran Cross neohromí, ale v žádném případě ani neurazí.

 

Stará dobrá klasika

Ani interiér se za posledních deset let příliš nezměnil. Přibylo pár nových ovládacích prvků, které si doba žádá, ale jinak žádný velký orchestr nečekejte. Začneme ovládacími prvky na volantu. Na levé části se nachází ovládací tlačítko pro multimédia. Na druhé straně se staráte o palubní počítač. Tlačítková konzole u levého kolena nabízí například regulaci jasu budíku a nastavení světlometů. Středový panel nabízí dotykový displej, který využijete například při navigaci. V námi testovaném voze však chyběla. Výše jsou tři kulatá tlačítka, kterými se staráte o teplotu ve voze, vyhřívání sedadel, předního a zadního okna a podobně. Stejné ovládaní bylo i ve Volkswagenu Touran z roku 2004.

Pod dotykovým displejem je úložný prostor například pro váš telefon a řada funkčních tlačítek dle vaší výbavy. Dále je umístěna  šestistupňová manuální převodovka a manuální ruční brzda s loketní opěrkou se zabudovaným úložným prostorem.

V designu je vidět sázka na jednoduchost. O nás, občanech České republiky, se říká, že nemáme rádi změny, složité věci a přesně toto mi sedí k interiéru Volkswagenu Touran. Jednoduchost a hlavně neodradit zákazníka nějakým modernějším pojetím. Pro mě osobně je to trochu škoda.

dsc07816

 

Prostornost

Pokud je v něčem Volkswagen Touran či Volkswagen Touran Cross mistr světa, pak je to v odkládacích prostorech. Prakticky všude, kde je nějaká možnost nabídnout uživatelům kousíček úložného prostoru je nějaká schránka. Velké schránky ve dveřích, pod loketní opěrkou, ve stropním panelu nebo pod nohama všech pasažérů s výjimkou prostředního. Kufr nabízí 695 litru úložného prostoru, což není nikterak špatná hodnota.

 

Starý dobrý sluha

Volkswagen Touran je jednoznačně velmi široce zaměřený vůz. Naložíte celkem 695 litrů vašich zavazadel, dokážete jezdit za v průměru za 5,8 litru a pokud spěcháte, pak motorizace o obsahu 2,0 litru TDI s výkonem 140 koní má i dostatečnou sílu na to, aby jste vaši schůzku nezmeškali. Jízdní vlastnosti se mi líbili. Na můj vkus takto zaměřený vůz mohl mít trošku měkčí podvozek, ale automobilu bych to nevyčítal. Shodou okolností jsem měl i srovnání s Volkswagenem Touran z roku 2004, kde při stejných podmínkách a stejné trase jsem se vždy na palubním počítači dostal na nižší spotřebu než v případě nejnovějšího modelu. Hold všechna ta elektronika navíc a pár milimetrů vyšší světlé výšky si nejspíše vezme svou daň.

Spotřeba při klidné jízdě se pohybuje okolo šesti litrů na sto kilometrů. Při  ekonomické jízdě jsem jel za 4,7 litru, ale jednalo se o jízdu pozdě večer, kde jsem nezdržoval provoz. Tato jízda vás však bavit absolutně nebude. Na dálnici při 130 km/h motor točí 2 200 otáček a řekne si o 5,4 litru nafty. Při 150 km/h jde již o otáček 2 500 a spotřebě okolo 7,3 litrů. Volkswagen Touran není auto dělaně pro zábavu za volantem, při ostřejší zatáčce se vůz nepříjemně naklání a že se mu to nelíbí vám dává náležitě znát. Nejlépe se Touran cítí při delších rovných úsecích. Pochválit musím převodovku a kultivovanost vozu. Při klidně jízdě o motoru prakticky nevíte.

 

Verdikt

Pokud hledáte multifunkční automobil, kde uvezete velkou porci zavazadel, posádku o pěti členech a spoustu dalších věcí v různých odkládacích prostorech, to vše za poměrně dobrou spotřebu, pak je Volkswagen Touran jednou z vícero možností. Jedná se o velmi sympatický auto, které se nejlépe cítí na delších trasách, popřípadě na poklidnějších vyjížďkách po okresních silnicích. Pokud patříte mezi tuto skupinu lidí, pak by jste si Volkswagen Touran měli minimálně zařadit mezi finální favority vašeho výběru.

 

Moje hodnocení:

88%

 

Klady:

+ kultivovanost

+ převodovka

+ spotřeba

+ úložné prostory

 

Zápory:

- tvrdší podvozek

- neinovativní interiér

 

Technické údaje: 

Motor:

přeplňovaný zážehový čtyřválec

Zdvihový objem 1968 cm3

Největší výkon kW (k)  103 (140) při  4 200 1/min

Největší točivý moment  Nm 320 při  1 750 – 2 500 1/min

Palivo: Nafta

Převodovka: manuální šestistupňová

 

Výkony:

Maximální rychlost: 194 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,8 l / 4,8 l / 5,6 l/100 km

Objem palivové nádrže: 60 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4 494mm

Šířka: 1 794 mm

Výška: 1 674 mm

Rozvor náprav: 2 678 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 610 kg

Objem zavazadlového prostoru: 695 litrů

 

Cena:

Cena základního modelu: 455 900,- Kč vč. DPH (motor 1,2 TSI)

Cena testovaného modelu: 710 400,- Kč vč. DPH

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...