Testy

Citroen C4 Grand Picasso – odlišně udělaný automobil

Přemýšlíte o nákupu rodinného automobilu s velkým kufrem? Chcete aby jste nouzově mohli svézt až sedm lidí? Pak variant máte hned několik, my vám dnes přiblížíme, jaký na nás udělal dojem Citroen C4 Grand Picasso, které dvě zmíněné otázky splňuje.

DSC08195

Citroen C4 Picasso měl své oficiální představení pro novináře 6. září loňského roku. Tak jsme se s ním mohl poprvé setkat a poslechnout si s čím inženýři automobilky do nového automobilu šli. Otestovat si jejich slova jsem mohl skoro o půl roku déle. U nás je obliba MCV automobilů veliká a na trh nyní přichází, další, nové generace, která si chce kousek trhu ukousnout pro sebe, má na to?

 

Roztomilý rodinný pomocník

Citroen C4 Grand Picasso vypadá podlé mého názoru hezky až možná roztomile. Otázka do jaké míry to ovlivňuje námi testovaná červená barva. Přední masku lemuje logo Citroenu, které je protažené až do okraje. Mezi protaženou linii loga jsou umístěné LED diody pro denní svícení. Světla najdeme o kus níže a úplně dole najdeme světla mlhová. V naší výbavě Exclusive nechyběly ani parkovací senzory a spoustu dalších vychytávek. Na první pohled vás upoutá veliké přední sklo, přes které máte skvělý výhled do všech stran. Zadní část vozu dostala v této výbavě elektrické otvíraní zavazadlového prostoru. Co se mi na Citroenu C4 Grand Picasso nelíbí jsou zadní světlomety, které mi moc k vozu neladí, ale věřím, že ne každý se na to musí dívat stejně jako já.

 

Uvnitř jako v obývacím pokoji

Pokud budete mít s Citroenem nejčastěji řidičský vztah, pak vás nic velkolepého nejspíše nepřekvapí, až na pár drobností. Ačkoliv námi testovaný vůz měl automatickou převodovku, pak právě řadicí páka byla věc, která vás může překvapit. Není umístěna ve středovém pásů jako to většinou bývá. Zde je umístěna v pravé části nad volantem. Citroen se na to snaží jít jinak a za to má u mě velké plus. Snad jen bych nechtěl onu “páčku” vidět po několika desítkách tisíc kilometrech. Páka je velmi chatrná a ani rychle přeřazení není příliš pohodlné. Dále vás zaujme veliký středový displej. Zde si můžete nastavit zda chcete sledovat otáčkoměr, rozhlasové stanice a další věci. I taková drobnost jako je možnost si změnit tapetu potěší. Pod tímto displejem najdete druhý, který má po stranách dotyková tlačítka. Zde si nastavujete klimatizaci, navigaci, rádio a další a další věci. Mě osobně postranní dotyková tlačítka nevyhovují a raději bych dal přednost klasickým. Pod druhým displejem najdete odkládací schránku, kde máte i základní konektory jako je USB nebo 12 V zásuvka. Ve středovém panelu, kde se obvykle nachází řadicí páka, volič jízdních režimů chcete-li, vás Grand Picasso potěší obrovskou skříňkou pro vaše věci.

Na místě spolujezdce vás překvapí minimálně příjemná opěrka pod vaše nohy, kde si své dolní končetiny můžete opravdu pohodlně natáhnout a dopřát si trochu toho odpočinku. Na zadních sedadlech najdete skutečně dostatek prostoru pro nohy. Najdete zde i svačinové tácky, které jsou připevněné na zadní straně předních sedadel a multimediální panel pro připojení různé elektroniky.

Sedadla jsou příjemná, mají i lehké boční vedení. To co mě však velmi pozitivně překvapilo je “boční” vedení hlavové opěrky. Opěrka tvoří jakýsi tvar měsíce a pokud si chcete hlavu opřít i lehce bokem, pak vás opěrka podrží, ne jako jinde, kde vás zachrání až krční svaly, když zjistí, že z pozice řidiče padá kam si do klína spolujezdce. Co mě jednou opravdu rozčílilo bylo, když jsem se vracel pozdě v noci domů, snížil jsem si jas displeje na minimum, aby mi nevypálil oči. Když jsem druhý den ráno odjížděl, na auto mi svítilo sluníčko a na displeji nebylo vůbec nic vidět. Vrátit jas na rozumnou míru byl celkem problém. Nevím zda senzorový snímač okolního světla ve voze vůbec není nebo zda byl rozbitý, ale taková drobnost dokáže v automobile za skoro 800 000 korun naštvat. Ani kvalita reproduktorů vás neohromí a doporučuji si vaše hudební choutky nechat raději na jindy než na vaše dlouhé cesty s Citroenem C4 Grand Picasso.

dsc08246

 

Rodinná vila

Pokud v něčem Citroen C4 Grand Picasso skutečně vyniká, pak je to prostornost. Karosérie má velká okna, což vám dává ten velký pocit prostoru. Nejde však jen o pocit, ale i o skutečnost. Kufr vám nabídne 725 litrů a 1834 litrů při sklopených sedadlech. Potřebujete převést sedm osob? Žádný problém, tedy pokud každý ze členů posádky neměří dva metry, protože takového člověka do poslední řady sedadel opravu nenaskládáte aniž by jste z něho neudělali vánočku. Prostor na nohy ve druhé řadě je dostatečný, stejně jako počet odkládacích prostorů.

 

Rodinná spořící kasička

Pod kapotou nám seděl dvoulitrový přeplňovaný naftový čtyřválec BlueHDI, který poskytuje výkon 147 koní a 370 Nm točivého momentu. To vše spojeno s nejnovějším šestistupňovým automatem. Celá tato motorizace je nejdražší, jakou Citroen nabízí, ale rozhodně dává smysl. Spotřeba, se kterou budete jezdit je opravdu skvělá. Průměrně se bude jednat o šest litrů. Při opravdové snaze jsem se dostal na litrů pět. Dálniční jízda při 130 km/h si řekne průměrně o 6,3 l/100 km. Motor točí pouze 2 000 otáček a prakticky o něm ani nevíte. Ve městě se spotřeba vyhoupne, ale pokud nebudete jezdit stylem brzda plyn, do sedmi litrů by jste se měli vejít. Citroen C4 Grand Picasso nabízí i dobré jízdní vlastnosti. Do zatáček se nenaklání tak, jak by se čekalo. Naopak rychlejší jízda na rozbité silnici mu dobře nedělá. Spíše dříve rezignujete vy. Auto odskakuje, dělá nepříjemný kluk a je tak trochu nepředvídatelné. Ani ostřejší projetí zatáček není to co by Citroen měl rád. Naopak jízda po rychlostních komunikacích mu sedí. Motor s autem nemá žádný problém, takže si můžete dovolit i předjet nějaký ten kamion.

 

Verdikt

Citroen C4 Grand Picasso rozhodně dává smysl. Jedná se o dalšího konkurenta v boji o ukousnutí si části prodejního koláče vozů MPV. Nová generace na to jde trošku jinak a nabízí jiná řešení než ostatní automobilky. A víte co? Mě se to líbí. Jízdně je Citroen C4 Grand Picasso typickým rodinným vozem, který vás odmění skvělou spotřebou a velkým prostorem.

 

Moje hodnocení:

86%

 

Klady:

+ prostornost

+motorizace

+objem kufru

+spotřeba

 

Zápory:

- reproduktrory

- prostor ve třetí řadě sedadel

- tlumiče na rozbitých silnicích

 

Technické údaje: 

Motor:

přeplňovaný zážehový čtyřválec

Zdvihový objem 1997 cm3

Největší výkon kW (k)  110 (147) při 4 000 1/min

Největší točivý moment  370 Nm při  1/min

Palivo: Nafta

Převodovka: šestistupňový automat

 

Výkony:

Maximální rychlost: 207 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 5,2 l / 4,1 l / 4,5 l/100 km

Objem palivové nádrže: 55 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4597 mm

Šířka: 1826 mm

Výška: 1634 mm

Rozvor náprav: 2840 mm

Pohotovostní hmotnost: 1636 kg

Objem zavazadlového prostoru:  725 litrů /  1843 litrů (sklopená sedadla)

 

Cena:

Cena základního modelu: 560 900,- Kč vč. DPH

Cena testovaného modelu: 770 800,- Kč vč. DPH

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...