Články

Co je potřeba udělat, abyste se stali redaktorem motoristického magazínu?

To, zda se stanete redaktorem píšícím o novinkách ze světa toho, co má motor, čtyři kola, atraktivní design a smrdí benzínem, závisí na dvou faktorech. Tím prvním je bezesporu nemalá dávka štěstí. Druhému faktoru záleží na vašich schopnostech. Tedy na tom, jak dokážete pracovat se svými myšlenkami. Pak už stačí otočit klíčkem a rozjet to naplno.

newspaper

Setkávám se přímo s davy lidí při práci, z okruhu přátel a známých i neznámých a stále dostávám jednu jedinou otázku. Asi už tušíte jakou. Je totiž obsažena v samotném titulku tohoto příspěvku. Jakmile na ni odpovím, jsem chycen v pasti. Sesypou se na mě slovní spojení jako roj včel. Žihadla se zapichují do mé kůže, zatímco sprška otázek pokračuje. Není to ojedinělý případ, tuto techniku má vypilovanou skoro každý Čech téměř dokonale. Každý totiž vidí jen to, jak si vozíme zadky v blyštivých auťácích a pak sesmolíme pár smysl postrádajících řádků. To infarkt pak visí přímo ve vzduchu, když sedíte každý týden v jiném autě. Pak se musíte modlit, aby vás neviděl soused. Tento pohled, velmi naivní a často i pokrytecký, má valná většina lidí. Jen někteří ho dokáží celkem vhodně zamaskovat.

To je ale jedna strana mince. Tu odvrácenou samozřejmě nikdo nevidí. To je náš úděl. Sedíme za obrazovkami hodiny a hodiny, často až do noci jen proto, aby tito lidé měli u snídaně co pročítat. Stranou musí jít záliby, často i ti nejbližší. Co na tom, on se prostě má. Teď mám pro ty z vás, kteří chcete dělat něco podobného, dobrou zprávu. Dám vám totiž malý návod, jak se stát motoristickým novinářem. Pomůže vám zbavit se jedné neřesti – nahlížet přes růžové brýle.

Jednu jedinou věc tohoto návodu ovlivnit nemůžete. Tedy i to je věc názoru, já mám za to, že ano. Na mysli mám štěstí. I to si ale můžete podmanit. Závisí přeci jen na vás, kterých lidí se budete držet a kteří vás potáhnou za vaším cílem. Najít se dají. Druhou věcí je to, jak budete zacházet se svým časem. Čas je totiž pro novináře to nejdůležitější. Je třeba se s ním kamarádit, protože jinak vždy vyhraje. V neposlední řadě a neméně důležitou věcí je, že potřebujete přeci jen něco o autech vědět. Je tedy příhodné se tomuto tématu trochu věnovat, než půjdete oslovit prvního vydavatele s žádostí o místo. K tomu se váže i schopnost napsat půvabný text, který pohladí na duši, jako když kus čokolády přistane na chuťových pohárcích vašeho jazyku. No a pak už si to můžete užívat také.

„Hele on zase jede v jiném autě. Neměl minulý týden červené? Já myslím, že ano. Hmm, ten se asi má.“

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...