Testy

Test Hyundai i40: Ambiciózní „limuzína“

Hyundai i40 jsme v naši redakci na testovaní již měli, ale pouze ve verzi kombi. Krátké verze jsem se ujal já a po velkých a velmi pozitivních slovech, co slovech, ale větách co říkal kolega, jsem se opravdu těšil. Ale teď je čas vám předem říct, že ode mne nečekejte tolik pozitivních slov jako od mého kolegy, který byl z Hyundaie i40 opravdu nadšen

DSC_0950_AMN

Odvážný, ač hezký design

Hyundai se chce lišit a to dokázují i modely Elantra, třídveřová i30ka a samozřejmě ani i40 není výjimka. Jsou lidé, kteří design Hyundai milují a druzí ho zase nemohou překousnout. Já, stejně jako můj kolega patřím na první stranu barikády a proti designu samotnému nic nemám. Líbí se mi záď vozu, která je opravdu povedená a svými dvěmi koncovkami výfuku budí i „respekt“ škoda, že toho respektu se nedočkáme i pod kapotou, ale o tom až déle. Příď vozu mě už tolik nenadchla, ale jakýkoliv kontakt s kufrem mi vždy vše vynahradil. Křivky, které Hyundai na svých vozech preferuje dělají vozy atraktivnější, ale nesmíte patřit mezi lidi, kteří nemají rádi změny, protože potom se zařadíte do již zmíněné, druhé, skupiny a raději sáhnete po voze, který je podobný Škode Octavii.

Rozmazlující interiér

V kabině vozu se budete cítit jako v automobilovém ráji. Veškeré dostupné technologie se do svého vozu můžete nechat nainstalovat. V našem voze bylo vše s výjimkou vyhřívaného volantu a masážního sedadla. Sedadla v elektrice, vyhřívaná a odvětrávací programy, navigace, automatická převodovka, parkovací asistent, asistent hlídaní jízdy v pruhu, bezklíčkový vstup toto všechno a další věci jsme měli v námi testovaném voze. Například odvětrávací sedadla a vyhřívaný volant, to do nedávna byla výbava vhodná pro automobily typu Mercedes třídy S nebo BWM sedmé řady. Nyní si toto všechno můžete dopřát i v Hyundaii i40. O nic nepřijde ani cestující sedící na zadním sedadle, kteří si také mohou svá záda nahřát a ještě si mohou pořádně protáhnout svého nohy, protože místa na zadních sedadlech je opravdu, ale opravdu dostatek. Vyšší lidé budou mít v zádu trošku problém. Náš kolega měřil 190 cm a moc místa mu nad hlavou nezbývalo mnoho. V interiéru nikde nic nevrže a je vidět, že Hyundai si dal opravdu záležet.

dsc_0838_amn

 

Sedan s velkým kufrem

Osobně si myslím, že daleko více prodávaná varianta bude provedení kombi a to přes velmi atraktivní design sedanu. Krátká verze není žádný chudý příbuzný, alespoň co se objemu zavazadlového prostoru týká. Pod víkem kufru na vás čeká 525 litrů úložného prostoru, což není vůbec špatná hodnota. V případě sedanu musíte počítat s tím, že do kufru je horší přístup a budete se muset ohýbat. Ani v interiéru jsem si na nedostatek úložných prostorů nestěžoval.

Limuzína střední třídy s výhradami

Snažil jsem se přemýšlet, kam bych si Hyundai i40 měl zařadit. Podle dostupné výbavy se nebojím říct, že se jedná o limuzínu střední, popřípadě vyšší střední třídy. Ano, výbava, prostornost a pohodlnost tomu opravdu odpovídá. Šestistupňová automatická převodovka pouze podtrhuje pohodlnost a věřím, že se najde spousta zákazníků, kteří právě po automatu sáhnout. Bohužel ani Hyundai i40 není dokonalé auto. Pokud opravdu budeme brát Hyundai i40 jako limuzínu, tak musíme vzít v potaz určité výhrady. O pohodlnosti již byla řeč a je obrovská škoda, že to inženýři v automobilce Hyundai nedokázali celé podtrhnout i pohodlným podvozkem. Právě podvozek je na automobil, který nenabízí žádné sportovní využití, nesmírně tvrdý. Jakákoliv díra na silnici je cítit, na což si stěžovali především cestující na zadních sedadlech, ale i vy jako řidič to poznáte. Pokud na vás „sportovní“ chutě, pak vám musím říct, že záď vozu je poměrně nervozní a autu jsem v tu chvíli moc nevěřil. Zklamání přišlo i ve sportovnější jízdě na rychlostní komunikaci a to především z dynamiky motoru. Pod kapotou jsme měli motor 1.7 CRDi o výkonu 136 koní, který s autem nemá žádný problém. Co se mi nelíbilo jsou vibrace, které například při stání na semaforech se do interiéru nepříjemně linou. Podle papírových hodnot motoru jsem si říkal, že to nebude žádný lenoch, ale opak je pravdou. Hmotnost, která lehce přesahuje dvě tuny je opravdu znát. Design a tlačítko sport ve voze charakterizují sportovní ambice, ale ty Hyundai i40 opravdu nemá. V normálním klidném provozu nebudete mít problém, ale předjíždět jeden či dokonce dva kamiony je potřeba velmi dobře zvážit. Po pár denních zkušenostech jsem usoudil, že Hyundai i40 se bude nejlépe cítit na dálnici. Nemýlil jsem se. Dálniční cesta Hyundaii i40 vyhovuje, kabina je skvěla odhlučněná a ani spotřeba, která činí šest litrů při rychlosti 130 km/h není vůbec špatná.

Spotřeba se při neekonomické jízdě stylem brzda/plyn vyšplhá i přes osm litrů, ale naopak při lehké noze se dá jezdit za 4,5 litru nafty na sto kilometrů. Při standardní jízdě po okresních cestách, městě a rychlostních komunikacích se budete pohybovat okolo litrů šesti.

Motorizace 1.7 CRDi není špatná, ale velmi mě mrzí, že i Hyundai jde cestou, dnes velmi populárního downsizingu, a nezařadil do své nabídky motorů pro model i40 alespoň jeden výkonný agregát. Každý potencionální zákazník by se mohl vybrat, po jaké motorizaci sáhne, ale silnější motorizace by si své zákazníky našla, minimálně jednoho.

Verdikt

Hyundai i40 je dobré auto. Prostornost a výbava jsou lákadlo, proč Hyundai i40 zvolit. Design je povedený, dvě koncovky výfukového ústrojí přidávají vozu na sportovní atraktivitě, kterou bohužel vůz ve skutečnosti nemá. Stále marně hledám kam si ho zařadit. Tvrdý podvozek mi nesedí k tomu, aby se Hyundai i40 mohla profilovat jako limuzína střední třídy. Motorizace které jsou k dispozici nejsou také žádný velký zázrak. Námi testovaná jednotka 1.7 CRDi nemá s autem nejmenší problém, ale výkonnější motor bych v nabídce Hyundai opravdu uvítal. Pokud chcete neokoukaný automobil, designově velmi povedený, s výbornou výbavou a nízkou spotřebou a jste schopni akceptovat méně komfortní podvozek, pak je Hyundai i40 dobrá volba.

 

Moje Hodnocení:

82%

 

Klady:

+ spotřeba

+ výbava

+ nevšední design

+ prostor pro cestující

+ objem zavazadlového prostoru

 

Zápory:

- méně komfortní podvozek

- výkon motoru

- cena

 

Technické údaje:

Motor:

vznětový přeplňovaný čtyřválec
Zdvihový objem 1685 cm3
Největší výkon 100 kW (136 koní) při 4000/min
Největší točivý moment 325 Nm 2000-2500/min.
Palivo: Diesel
Převodovka: šestistupňová automotická převodovka

Výkony:

Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 5,5 l 4,2 l 4,8 l/100km

Objem palivové nádrže: 70 litrů

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4770 mm
Šířka: 1815 mm
Výška: 1470 mm
Rozvor náprav: 2770 mm
Pohotovostní hmotnost: 1514 kilogramů

Cena:

Základní cena: 564 990 Kč vč. DPH

Testovaného modelu: 825 890 Kč vč. DPH (1.7 CRDi Experience)

 

 

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...