Testy

Citroen DS5 Sport Hybrid: Když je design v první řadě

Francouzská automobilka Citroen a její řada DS je opravdu povedená. Designově zaměřený automobil má šmrnc a lidé se za vámi budou ohlížet. Není vůbec důležité, že se jedná o Citroen. Lidé vás budou vnímat a koukat na vás, respektive na vaše auto. O to více, pokud je vaším vozem právě vlajková loď Citroenu a zároveň řady DS - Citroen DS5

DS5

Stejná krev, jiná auta

Rukama mi prošel Peugeot 508 RXH, který na mě udělal velmi dobrý dojem. Týden s ním mi byl málo a tak jsem se snažil najít řešení, jak se k němu zase dostat. Zůstal jsem napůl cesty, ale nyní nelituji. Seznamte se, Citroen DS5 a Peugeot 508 RXH. Dvě auta s jednou krví. Totožná auta, kterým svá automobilka dala jiný vzhled, jiné nastavení podvozku a tak dále. Motorizace je naprosto stejná, ať už se jedná o obsah či výkon jednoho ze dvou agregátů. Přeplňovaná dvoulitrová nafta s výkonem 163 koní a elektromotor o výkonu 37 koní dává dohromady stádo dvouset koní, což na papíře vypadá velmi hezky. Nyní už pojďme na samotný design. Peugeot 508 RXH není ošklivé auto. Pokud ovšem hledáte něco opravdu stylového, pak je Citroen DS5 ta správná volba. Především zadní část vozu, která se již od konce předních sedaček elegantně svažuje až narazíte na dvě chromované koncovky výfuku je skvělá. Ano, až tak mě záď tohoto automobilu dostala. Lidé vás budou sledovat, možná i o to více, že se jedná o automobil značky Citroen. Předsudky lidí jsou hluboce zakořeněny a předsevzetí, že jediná krásná auta umí dělat pouze Audi, BMW a možná ještě někdo, je také velmi časté. A ejhle! Najednou Citroen, který vypadá tak elegantně a hezky. Pokud se stanete majitelem Citroenu DS5 zvyknete si na jeho jedinečnost. Nejde o jedinečný výkon, ani nic jiného, ale o styl a design, který tento vůz prostě má.

 

V zajetí tlačítek

Pokud nemáte rádi nespočet tlačítek ve kterých se ani po měsíci nevyznáte, pak DS5 není vůz pro vás. Za volantem jste doslova jako v letadle. Středový panel zdobí, jak jinak než stylového, hodiny a nespočet tlačítek jako je klimatizace a podobně. Středový tunel v sobě ukrývá ložný prostor a další funkční tlačítka. Například tlačítko pro otevíraní okének je právě na středovém panelu a šest dní, které jsem mohl DS5 testovat mi nestačilo, abych si na to zvykl. Režim převodovky a páka je samozřejmě také na středovém tunelu. Kolečko pro přepínání jednotlivých jízdních režimu je trošku nepraktické. Raději bych ocenil prostá tlačítka, protože za jízdy se mi několikrát stalo, že místo režimu sport jsem kolečko otočil na jiný režim. Na své si přijdou i fanoušci panoramatických střech. Zadní pasažéři mají okénko společně. Řidič a spolujezdec má každý své. Manipulovaní elektrickými roletami, které zakrývají již zmíněná okna je umístěno na stropním panelu, který má největší vliv na tolikrát přezdívaný interiér na kokpit letadla. Dále ve stropním panelu najdete i dvě přihrádky, kam se vejdou například papírové kapesníčky. V námi testované výbavě byla i pádla pro manuální řazení. Osobně jsem tomu na chuť nepřišel, ať už při jakémkoliv jízdním režimu (Sport, 4WD, Auto, Zev). Celkově interiér působí velmi dobrým dojmem. Nikdy nic nevrže, ale lidé, kteří mají rádi jednoduchost v podobě Škody Rapid či Octavie si zde na své nepřijdou. Mě osobně se interiér DS5ky nelíbí. Mám rad jednoduchost a tu jsem tady postrádal. Vše se podřizovalo designu a to doslova. Jasným důkazem je elegantní svažující se střecha, díky které je vzadu malé okno a výhled při couvání není zrovna velký.

citroen-ds5_17

 

Luxus vyšší střední třídy

Pokud toužíte po automobilu, který má styl a bude vás hýčkat, pak ani Citroen DS5 není špatná volba. Veškerá výbava, kterou najdete ve vozech vyšší střední třídy najdete i zde. Záleží na vás, za co jste ochotni si připlatit a co považujete za zbytečné. Dvouzónová klimatizace je samozřejmost, stejné jako vyhřívané sedačky. U klimatizace se chviličku zastavím. Pokud jedete a využívat i pohonu naftového motoru funguje vše v naprostém pořádku. Pokud však pojedete ve třiceti stupňovém vedru na hybridní pohon věřte, že i těch pár minut co jste schopni jet bez emisí bude stačit na to, aby jste se opotili. Pokud se to bude opakovat, tak už nebudete jenom opocení, ale i pěkně naštvaní. Tohle není úplně chytře vymyšleno.

 

Agresivní záď může budit respekt

Záď vozu se opravdu povedla. Díky dvojici chromovaných koncovek působí vůz i poměrně agresivně. U toho to ale končí. Někdo může namítnou, že padlá pod volantem a sportovní mód by ke svižné jízdě sváděl, ale věřte že nesváděl. Šestistupňová robotizovaná převodovka je opravdu trapná. Není stavěná na sportovní jízdu a tváří se podobně jako desetiletý puberťák, který sedí u svého herního počítače a v duchu si říká: “Hlavně po mě nic nechtěj, maminko. Já si to tady odsedím a bude nám dobře.” Pokud vám to nedá a na plyn opravdu šlápnete, tak se dočkáte odměny v podobě neskutečně traktorového chrochtání a to je další věc, která vás od sportovní jízdy odradí. Nemůžu říct, že by auto bylo úplně líné, ale nejvíce mu sedí klidná jízda.

Při dálniční jízdě rychlostí 110 km/h jsem jel za rovných pět litrů. V plném obsazení a nacpaným kufrem se spotřeba při stejné rychlosti zvedla o 0,8 litru. Při 130 km/h si Citroen DS5 řekne zhruba o 6 – 6,6 litru na sto kilometrů. Pokud si někdo myslel, že hybridní automobil bude vaše cesta za nízkou spotřebou, pak se pletete. Jedná se spíše o tah, jak lépe splnit přísné emisní normy.

 

Na dovolenou zapomeňte

Čtyři lidé a tři dny strávené na Máchově jezeře. Sebou pouze nejnutnější věci jako stan, spací pytle, nějaké to jídlo a pár věci. Světe div se kufr byl plný a já byl rád, že jedeme pouze ve čtyřech a poslouží nám prostřední sedadlo. Kufr je se svými 325 litry opravdu malý na takovéto větší radovánky.

 

Verdikt

Marně přemýšlím, jak vypadá potencionální kupce Citroenu DS5. Automobil zaujme a to nejenom vašeho souseda, ale i lidi ve městě. Pokud vám jde čistě o tento fakt, pak Citroen DS5 můžu s čistým srdcem doporučit. Pokud však máte rodinu a přece jenom vás koupě Citoenu DS5 láka, pak bych vám radil se porozhlédnout jinde. Ono i pokud žijete sami je na zvážení zda za cenovku, která lehce překračuje jeden milion korun si koupíte zrovna hybridní Citroen. No, proti gustu..

 

Moje hodnocení

78%

 

Klady

+ design

+ atraktivita

+ výbava

+ sedadla

 

Zápory

- cena

- nepřehledný středový panel

- převodovka

 

Technické údaje:

Motor: vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec

Zdvihový objem 1 997 cm3

Největší výkon 120 kW (163 koní) při 3 750 ot./min

Největší točivý moment 340 Nm 2000 1/min.

Palivo: Diesel

Převodovka: šestustupňová automatická robotizovaná

 

Výkony:

Max. rychlost: 215 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 3,8 l/ 4 l/ 3,9 l/100km

Objem palivové nádrže: 60 litrů

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4530 mm

Šířka: 1771 mm

Výška: 1505 mm

Rozvor náprav: 2727 mm

Pohotovostní hmotnost: 1615 kilogramů

Objem zavazadlového prostoru: 325 litrů

 

Cena:

Cena v základní výbavě: 1 104 900,- Kč

Cena v testované výbavě: 1 173 600,- Kč

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...