Novinky

Krize na západě, maximum z toho teží Dacia

Už ne východ, ale i západ přišel na chuť levným autům z Rumunska. Dacia trhá rekordy v tak vyspělých zemích jako je Německo, Velká Británie nebo Francie, kde už prodala přes 600 tisíc vozů.

Dacia_Dokker

Nedávno jsme vám servírovali o tom, jak tězce se na trhu automobilky zbavují svých vozů. Většina se neprodá a tak stojí na tzv. pohřebištích. To ale, jak se zdá, není případ Rumunské Dacie, odnože Renaultu. Ta se svým chytrým marketingovým plánem zaútočila v době krize na mety nejvyšší, na západ. Jejímu útoku se neubránilo Německo, Velká Británie ani Francie, a tak po východu, kde byl její hlavní cíl, sbírá úspěchy i na původně neplánovaných tržištích. Jen ve Francii se za letošní rok prodalo více jak 600 000 nízkonákladových vozů této značky. Země s galským kohoutem ve znaku tak patří mezi největší odběratele. Zdá se tudíž, že Francouzi pochopili východoevropské myšlení, tedy že auto nejezdí na krásu interiéru ani zevnějšku. Jsou tak schopni překonávat sami sebe a skousnout i mnohdy velké prohřešky těchto aut, zejména pak ty ergonomické. To ale plně vynahrazuje funkční technika, tedy prověřenné pohonné jednotky Renaultu. Vše pak podtrhuje nízká cena, na kterou zákazníci slyší nejvíce.

Tabulkám prodejů aktuálně vévodí model Sandero, toho se od doby, kdy vyjelo na silnice, prodalo kolem 230 000 kusů. Následuje Duster s prodanými jednotkami okolo 150 000. Na pomyslnou bednu se též dostal Logan MCV (více v našem testu) se 100 000 prodanými kusy a verzi sedan s necelými 60 000 prodanými kusy.  Na dalších místech se nachází Lodgy a Dokker. Na jednu stranu překvapení, na druhou nikoliv.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...