Články

Nejnovější Chevrolet Camaro pod lupou

Nejnovější Chevrolet Camaro už je na trhu nějaký ten pátek, ale v rámci našeho shrnutí celé historie tohoto odvěkého rivala Fordu Mustang se k poslednímu Camaru vracíme s podrobnějšími informacemi.

2014-chevrolet-camaro_100448658_l

Není to zas tak dlouho, co jsme se rozhodli sepsat podrobně celou historii amerického Chevroletu Camaro s tím, že na poslední tedy nejnovější model si necháme speciální jeden článek. Chevrolet Camaro už na trhu nějaký pátek máme a nevede se mu vůbec špatně.

V loňském roce na newyorském autosalonu byl představen nový faceliftovaný Chevrolet Camaro. Do prodeje se dostal začátkem tohoto roku. Chevy Camaro dostal prakticky celou novou záď, zadní světla nebyla rozdělená jako jsme tomu byli zvyklí u předchůdce, ale byly podlouhlé, úzké a hranaté, což mě osobně trvalo než jsem tomu „přišel na chuť“. Zadní světla také při pohledu ze zadu napomáhají opticky rozšiřovat vůz. Přední maska dostala lehce užší mřížku mezi světlomety. Celkově nové Camaro působí více uhlazenějším, modernějším vozem s líbivými křivkami, které zaujmou na první pohled. Uvnitř vozu se neodehrály téměř žádné změny až na výraznější a lehce upravený středový panel.

Nejslabší Chevrolet Camaro LS a LT nabízí vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 241 kW (323 koní), ten spolupracuje s šestistupňovým manuálem nebo taktéž šestistupňovou automatickou převodovkou. Výkonnější agregát s označením SS v podobě 6,2 litrové V8 disponuje výkonem 318 kW (426 koní). Motorizace Z/28, která do svého názvu opět vrátila lomítko, přináší sedmilitrový osmiválec pod kapotou, který produkuje výkon 372 kW (500 koní) a 637 Nm točivého momentu. Varianta Z/28 je nabízena výhradně jen se šestistupňovou manuální převodovkou. Nejsilnější verzí nového Camara je tak označení ZL1 coupé a kabriolet, což sice nabízí slabší 6,2 litrový osmiválec, avšak pomocí přeplňovaní se výkon Chevyho vyhoupne na 432 kW (580 koní). Camaro ZL1 disponuje také keramicko-uhlíkovými brzdami Brembo a speciálně laděným podvozkem. Z nuly na 100 km/h zvládne zrychlit za něco málo přes 3,9 sekundy, což z něho dělá téměř supersport. Maximální rychlost „ZeteLjedničky“ je stanovena na něco kolem 295 km/h.

Chevrolet Camaro disponuje strohou výbavou, avšak za připlatek lze dostat prvky jako informační středový dotykový panel s navigací, bluetooth, USB a nebo třeba i head-up displej. Verze SS a ZL1 je možné obléci do různých zářivých barevných variant a také si nechat potáhnout sedadla do Alcantary.

Americká automobilka se dokonce rozhodla nabízet Hot Wheels speciální edici, který by mohla oslovit zákazníky toužící po čistším  a uhlazenějším vzhledu.

 

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...