Testy

Hyundai i10 – kvalitně provedená nákupní taška

Jednu dobu se zdálo, že malá městská auta mají odzvoněno. A ejhle, přišla Škoda Citigo a najednou je zde opět boj o každého zákazníka v tomto segmentu. My jsme otestovali kvality a jízdní vlastnosti malého městského vozu od automobilky Hyundai - Hyundai i10.

DSC08045

Zajímavé křivky nechybí ani zde

Automobilka Hyundai se mi líbí pro jejich větší odvahu a týká se to především jejího designu. Není to klasika jako v podobě Škody Octavie nebo Volkswagenu Passat. Naopak, Hyundai i40, Elantra nebo třeba model i30 má své charakteristické křivky, které se mi líbí a jistě nebudu sám. Nejinak je to i u nejmenšího modelu, který automobilka nabízí. Příď ani záď vozu designově neodbočuje z řady, ale pokud bych se měl rozhodovat pouze po designové stránce, sáhl bych právě po Hyundai i10 než Škodě Citigo. Otázka je, zda bych si Hyundai i10 vybral po stránce jízdních vlastností. Pojďme se na to podívat.

 

Mini auto v každém případě

Kdybyste si zavázali oči, usedli za volant a poté si sundali šátek z očí, vsadím se, že i tak by jste poznali, že sedíte v málem městském voze. Žádné velké středové panely, nekonečné množství tlačítek ani přehnaný luxus. Zkrátka mini auto každým coulem. Volant přebral pár základních ovládacích prvků od větších sourozenců. Přístrojová deska je jednoduchá a na nic si nehraje. Středový panel má malý displej a kolem něho jsou osázená nejdůležitější tlačítka pro ovládání rádia, telefonu a ostatních médií. O kousek níže se nachází tlačítko pro vypnutí airbagu a pod tím kompletní ovládání klimatizace nebo chcete-li topení. Nic složitého, jen věci, které opravdu potřebujete.Úplně dole se nachází úložný prostor, ve kterém je také ukrytý zapalovač, USB vstup a AUX. Pokud vlastníte chytrý telefon, pak především USB vstup bude váš velký kamarád. Potěší i elektricky ovládaná okénka a zrcátka.

 

Tříválec bohatě postačí

Pod kapotou se nám nacházel litrový tříválec s výkonem 66 koní. Pokud tříválec nechcete, Hyundai nabízí i čtyřválec s obsahem 1,2 litru. Osobně bych se vůbec tříválce nebál. První, co většinu lidí napadne je zvuk. Hyundai i10 dává světu znát, že pod kapotou má tříválcový motor až nad hranicí 4 000 otáček. Na druhou stranu až sem je motor zbytečné vytáčet. Největší porce točivého momentu je k dispozici ve 3 500 otáčkách. Tříválec nemá s automobilem větší problém a to ani při tří členné posádce. Tedy za předpokladu, že se budeme bavit o automobilu, které patří do města. Spotřeba se při našem testu právě ve městě pohybovala okolo 5 – 6 litrů. Osobně mě zajímalo, kolik si tento vůz vezme na dálnici a byl jsem překvapen. Při jízdě okolo 100 km/h si motor točí 3 100 otáček, ale spotřeba se pohybuje okolo 4,5 litrů. Při 130 km/h už je v kabině poměrně nepříjemný hluk. Motor točí 4 100 otáček a řekne si o 6,7 litru paliva.

Podvozek je poměrně tvrdší. Při rychlejší jízdě na nerovné silnici byl automobil poměrně nervozní, ale věřím, že potencionální majitelé tuto vlastnost automobilu rádi prominou. Však jeho váha činí jen něco málo přes tunu a tak se není čemu divit. Příjemným překvapením pro mě byla sedadla. Sedělo se mi v nich velmi pohodlně a dle nich bych nesoudil, že sedím v jednom z těch levnějších automobilů.

 

Verdikt

Atraktivnější design než v případě konkurence. Přijatelná spotřeba a to i na dálnici, tedy pokud zrovna nepospícháte. Tříválec pracuje velmi dobře a rozhodně bych sáhl právě po této motorizaci než čtyřválcové dvanáctistovce. Akcelerace motoru je slušná, ale samozřejmě že ve vyšších rychlostech mu dochází dech. Potěšila mě sedadla, ve kterých se mi sedělo opravdu dobře. I zavazadlový prostor je parádní, pokud budeme srovnávat automobily ze stejného segmentu. Pro mě je Hyundai i10 rozhodně velmi příjemné překvapení.

 

Moje hodnocení:

85%

 

Klady:

+ spotřeba

+ pohodlná sedadla

+ zavazadlový prostor

 

Zápory:

- tvrdší podvozek

 

Technické údaje: 

Motor:

zážehový tříválec

Zdvihový objem 998 ccm3

Největší výkon 48,5 kW (66 k) při 5 500 1/min

Největší točivý moment 95 Nm při 3 500 1/min

Palivo: Benzín

Převodovka: pětistupňová manuální

 

Výkony:

Maximální rychlost: 155 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 14,9 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,0 l / 4,0 l / 4,7 l/100 km

Objem palivové nádrže: 40 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 3 665 mm

Šířka: 1 660 mm

Výška:  500 mm

Rozvor náprav: 2 385 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 083 kg

Objem zavazadlového prostoru: 252 litrů / 1 046 litrů

 

Cena:

Cena základního modelu: 229 990 ,- Kč vč. DPH

Cena testovaného motorizace: 229 990 ,- Kč vč. DPH

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...