Testy

Sportovně laděná, designová záležitost – Citroen DS3 Fabourg Addict

Pokud by vám někdo řekl, že vás posadí do auta, který má poměr váha/výkon 7,9, věřím, že by jste se těšili. Stejně tak jsem se na Citroen DS3 Fabour Addict těšil i já. Již dříve jsem se v DS3ce svezl a věděl jsem, že mě čeká velmi zábavné auto, který má i svůj vlastní styl. Na internetu najdete spousta textů, že se jedná o dívčí kabelku a podobně. A víte co? Nebýt fialového laku, nebál bych se v tom jezdit i jako chlap. No, pojďme si teď auto trošku rozebrat.

IMG_0671

Dívčí kabelka? Může za to lak

Citroen DS3 je atraktivní i díky svému designu. Příď nepůsobí nikterak agresivně, ale řekl bych elegantně. Edice Fabour Addict přináší pár drobných změn. První viditelná změna je fialovo-černý metalický lak, který k běžné DS3ce nedostanete. Stejně tak jako středy kol, které ladí s barvou laku. Další věci jsou stejné jako v klasické DS3ce, a tak je pouze na vás, zda se rozhodnete pro tuto edici.

 

Uvnitř příjemná „klasika“

Pokud už jste v nějakém novém Citroënu seděli, pak vás ani zde nic nepřekvapí. Budíky se mně osobně líbí. Stejně tak nemám problém s volantem, ba naopak. Dobře se drží a při ostřejší jízdě mi vyhovoval i jeho rozměr. Na středovém panelu najdete vzduchové výdechy. Hned pod ním se nachází displej, který ovládáte pomocí malého kolečka na panelu s tlačítkem pro volbu, co chcete na displeji zobrazit. Pod displejem se nachází čtyři tlačítka pro ovládání klimatizace, vyhřívání oken a uzavřeného okruhu. O kousek níže je trojice kulatých tlačítek. Vlevo si volíte teplotu klimatizace, která se vám zobrazuje na středovém kolečku a vpravo si volíte kudy má vzduch foukat. Úplně dole se pak nachází část pro volbu navigace, rádia, nastavení telefonu a podobně.

Mezi sedačkami nechybí opěrka s úložným boxem. Například papírové kapesníčky se vám tam vejdou. Dole je klasická ruční brzda a malý úložný prostor. Vpředu poté šestistupňová manuální převodovka a úložný prostor například pro vaší peněženku a mobil. Do dveří se vám v pohodě vejde i 1,5 litrová pet láhev, za což má ode mne Citroën pochvalu. Sedačky jsou výborné, boční vedení oceníte při ostřejší jízdě. Tvrdost je akorát, na měkkých sedadlech mě po delší jízdě bolí záda, ale zde jsem ten problém neměl. Pominu-li kvalitu některých ovládacích prvků, pak se mi interiér Citroënu líbí.

img_0775

 

Kdo nezná, může být překvapen

Pod kapotou námi testovaného modelu si brumlal druhý nejsilnější motor, který můžete dostat. Jedná se 1,6 litrový přeplňovaný čtyřválec THP s výkonem 156 koní a 240 Nm točivého momentu. Tato motorizace má za úkol rozhýbat 1 240 kilogramů a věřte, že mu to nedělá žádné problémy. Ta největší sranda přichází okolo tří tisíc otáček, kdy se k životu probouzí turbo. Cítíte, jak vás síla lehce zatlačí do sedadla a motor touží po vysokých otáčkách. Odměňuje vás i poměrně sympatickým zvukem a především dynamikou. Díky váze je Citroen DS3 moc zábavné auto a především okresní silnice plné zatáček si s ním budete užívat. Rozdíl ve spotřebě mezi opravdu ostrou a ekonomickou jízdou činí zhruba tři litry. Při ostré jízdě jsem se pohyboval okolo 8,5 l/100 km, při ekonomické jízdě lehce přes pět. Fantastické. Při klasické jízdě se budete pohybovat okolo 6 – 6,5 litrů, takže by se dalo říct, že s Citroenem DS3 se skoro nevyplatí jezdit ekonomicky. Dálnice tomuto malému, designovému vozu také nedělá sebemenší problém. Při 130 km/h si řekne o 6,5 litrů a motor točí 2 900 otáček. Při 115 km/h spotřeba spadne na skvělých 5,2 litru.

img_0672

 

Po prvních desítkách najetých kilometrů poznáte, že podvozek je opravdu tvrdý a je nutné na něho brát ohled. Ne všem našim drahým polovičkám by se to mohlo líbit. Osobně si myslím, že nebýt černo-fialového laku, tak by se za auto nemusel stydět ani muž a nemluvilo by se o něm, že se jedná o dámskou kabelku. Jízdně je na tom Citroën velmi dobře. Jedná se o nesmírně zábavné auto, které je dynamické a má skvělou spotřebu. Jeho nevýhodu oproti konkurenci je cena. Základní varianta vás vyjde na více jak půl milionu korun. Testovaný vůz byl ještě o sto tisíc korun dražší.

 

Verdikt

Nesmírně zábavné auto s výborným podvozkem, kterému nechybí dynamika ani jakýsi “wow” efekt. Nejvíce si ho užijete na okreskách, ale ani jízda na dálnici nebo ve městě mu není cizí. Odmění vás skvělou spotřebou, příjemným zvukovým doprovodem při vyšších otáčkách a někomu může dát i lehký pocit výjimečnosti. Přece jen se jedná o Citroën řady DS a ta má své kouzlo. Pokud pro vás není problémem ekonomická stránka a prominete DS3ce gumovou převodovku a pár dalších drobných chybiček, pak zde máte horkého favorita ke koupi.

 

Klady:

+ nízká spotřeba

+ vlastnosti motoru

+ příjemný zvuk

 

Zápory:

- gumová převodovka

- vyšší cena

 

Moje Hodnocení:

85 %

 

Technické údaje:

Motor:

zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 1 598 cm3
Největší výkon 110 kW (156 koní) při 6 000 1/min
Největší točivý moment 240 Nm 1400 1/min.
Palivo: Benzín
Převodovka: šestistupňová manuální

Výkony:

Max. rychlost: 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 9,4 l/ 5,1 l/ 6,7 l/100km

Objem palivové nádrže: 50 litrů

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 3948 mm
Šířka: 1715 mm
Výška: 1458 mm
Rozvor náprav: 2463 mm
Pohotovostní hmotnost: 1240 kilogramů

Objem zavazadlového prostoru: 285 litrů

Cena:

Základní cena: 513 900  Kč vč. DPH

Testovaného modelu: 618 900 Kč vč. DPH


 

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...