Novinky

Opel vrací úder Fordu. Představuje novou Corsu

Světovou premiéru si odbude sice až v říjnu na pařížském autosalonu, nicméně její představení přichází již nyní. Jako revolucionáři se zachovali inženýři Opelu a výsledkem je zbrusu nová Corsa s novými zbraněmi.

Opel Corsa_

Nezůstal zde kámen na kameni, plech na plechu a ani nitka suchá. Nové jsou panely karoserie, ale i v interiéru a vyměněna byla i motorická řada. Opel to prostě vzal od nuly. Udělal tlustou čáru za předešlými generacemi a jde zcela jinou, nutno dodat neprobádanou, cestou. A proč neprobádanou? Ačkoliv se totiž jedná o již pátou generaci, tak ani tento podstatný fakt by člověk pomalu nezaregistroval. Corsa nevypadá nikterak oslnivě, nehýří moderním designem a spíš bychom jí tipovali pár let navíc.

K dispozici ale budou dvě karosářské verze, takže ani tak nelze zcela paušalizovat toto tvrzení. K dostání bude sportovnější třídveřová verze, která by měla i o něco více lahodit našim zorničkám.  Naopak v pětidvéřovém provedení se bude nacházet více místa pro zavazadla a úloha tak bude zcela jiná. Nicméně, kdo jste v předchozí generaci seděl, pak je namístě zmínit, že délka auta se liší o pouhé 3 milimetry. Tudíž ani zavazadelník nedostál žádných změn a i nadále bude disponovat 285 litry volného prostoru. Důvodem je i to, že základem páté generace se stal původní podvozek, který byl pouze revidován, kde bylo upraveno odpružení, vyztužení, přidán byl tužší přední rám a nový posilovač řízení. Na výběr pak budou dvě nastavení – Sport a Standard.

Po starých kolejích už ale nejede samotný interiér, kde byli inženýři trochu více sofistikovaní. Inspiraci z Adama ale nelze zapřít. Na středové konzole vyniká Opel Intellink, jehož ovládání zajišťuje 7palcový displej. Tento infotainment je ale zajímavý i tím, že ovládání lze provádět pomocí aplikací jako BringGo, Stitcher či Tuneln.

V rámci pokročilých trendů pak nechybí ani vyhřívaná přední sedadla, panoramatická střecha, bi-xenonová světla a spousty ochraných prvků. Spolu s hardwarem bylo poupraveno nebo spíše doplněno i softwarové vybavení. Najdete zde celou řadu bezpečnostních systémů. Jedním z nich je i asistent rozjezdů do kopce, parkovací asistent a chybět nebude ani kontrolka pro měření tlaku v pneumatikách.

Po motorické stránce je největší novinkou pod kapotou zavedení litrového motoru ECOTEC od GM. Tento maličký tříválec bude mít výkonové rozpětí od 90 do 115 koní a maximální točivý moment zde dosahuje 170Nm už při 1800 otáčkách za minutu. Celkem slušný výkon na takového benzínového prcka. Zatím není známa spotřeba paliva, ale pokud se podíváme na všechny dostupné parametry, je více než jasné, že spotřeba bude asi nejpříznivějším faktorem při volbě tohoto vozu. Nízká váha, šikovné rozměry, systém start-stop je toho zdárným příkladem. Pokud by vám snad ale nějaký ten koník ke spokojenosti scházel, pak bude Opel nabízet i své jednotky a to revidovanou 1.2 o výkonu 69 koní a nabídku benzínových motorů doplní 1.4 s 89 koňmi výknu. No a pro milovníky dieselu bude připraven motor 1.3 CDTI se 74 respektive 94 koňmi výkonu, který již bude splňvat emisní normu Euro 6. Nově přibudou také šestistupňové převodovky a to jak v manuálu tak i v automatu.

Ceny a další podrobnosti se dozvíme ale až v průběhu tohoto roku.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...