Testy

Volkswagen Polo 1,2 TSI – maloměstský perfekcionista

Faceliftovaný Volkswagen Polo výrazně dospěl, nové jsou přední a zadní světlomety, jiné nárazníky, pár nových laků v nabídne a nechybí ani nová designová kola. Příliš parády se na něm neudělalo, ale i tak se jedná o jeden z nejlepších vozů na trhu v daném segmentu.

DSC_0120

Stará designerská škola v novém kabátě

Jednoduchý, místy až fádní, ale o to více účelný. Asi takto bych vystihl designovou stránku vozu. Většina obyvatel našeho státu je známa tím, že se bojí nových věcí, nových tvarů, nových křivek a raději se drží staré dobré klasiky. Takový je například Volkswagen Cross Touran a to samé si myslím i o Volkswagenu Polo. V daném segmentu jistě najdeme odvážnější vozy co se designu týká. Jenže Volkswagen si své zákazníky najde. Nejde přece jenom o samotný design.

Facelift přinesl nové přední a zadní světlomety, změněný tvar mlhovek, pár nový laků v nabídce, přepracované nárazníky a nový design kol. Nic velkého, ale ono to stačí. Vše je moderně zpracované a na rozdíl od Volkswagenu Cross Touran, kde se mi jednoduchý design moc nelíbil, mi Volkswagen Polo v námi testované bíle barvě seděl daleko více. A vůbec, proč měnit vzhled, který bez větších změn lidé kupují již od roku 2009.

V jednoduchosti je síla

Žádné tři vysypané klávesnice, které se poskládají pod dotykový displej ve středovém panelu. Ne. V jednoduchosti je síla a pokud k tomu dodáte i lehce intuitivní ovládání, pak je skvělý interiér na světě. Právě středová konzole je opravdu velmi jednoduchá. Po druhém až třetím usednutí již vše perfektně ovládáte a nemusíte přemýšlet kde se co ovládá jako například u starší generace Opelu Insigna. U čelního okna se nachází dva výdechy. Poté panel pro funkce jako jsou výstražná světla, vytápění sedadel, vypnutí systému start/stop a vyhřívání zadního okna. Pod tím se nachází dotykový displej. Pokud vlastníte nějaký chytrý telefon s vysokým rozlišením displeje, tak si zde budete připadat jako v době, kdy byl představen první telefon s barevným displejem. Hold někde se šetřit musí. O kousek níže je pak panel pro ovládání klimatizace. Úplně dole se nachází odkládací prostor například pro peněženku a kávu pro vás a vašeho spolujezdce.

Potěší o loketní opěrka ve které je ukryt další úložný prostor. Počítejte s tím, že kdykoliv budete mít zataženou ruční brzdu, pak pro její pohodlné uvolnění si budete muset loketní opěrku zvednout. Osobně bych to neviděl jako velký problém, ale pouze jako holý fakt. Na místě řidiče jsem se svými 176 centimetry neměl nejmenší problém. Jen čelní okno je poměrně nízké, což má za následek, že na semaforech se musíte různě předklánět. Na zadních sedadlech budou mít především osoby s výškou 190 cm a více problém. Celkově je interiér skvěle zpracovaný, nikdy nic nevrže a vše lícuje tak, jak má.

Zavazadlový prostor nabízí 280 litrů pro vaše zavazadla. Parťák pro týdenní dovolenou ve dvou lidech se sklopenýma sedadla, kde vám rázem velikost zavazadelníku nabídne 952 litrů, možná ano. Ve více lidech rozhodně ne.

dsc_0030

 

Překvapivě žádný lenoch

Námi testovaný model měl pod kapotou přeplňovaný čtyřválec o obsahu 1,2 litru s výkonem 90 koní. Pamatuji si doby, kdy jsem usedal do rodinné Škody Fabie s atmosférickým motorem o obsahu 1.2. A to vám tedy povím, že jakákoliv cesta mimo města bylo hotové peklo. Zvláště pokud jste měli to štěstí, že před vámi jede kamion a v druhém pruhu se nenašla větší než tří minutová chvilka bez jedoucího auta. Jenže dnes je vše jinak. Downsizing a přeplňované motory. To je oč tu běží. Přeplňovaná 1.2ka s výkonem 90 koní není žádný lenoch. Překvapivě se jedná o svižný motor, se kterým si už nemusíte brát při pracovní cestě den dovolené z důvodu, že potkáte naloženou dodávku, která nepojede více než 70 km/h a vy se kvůli tomu vrátíte o den déle. Největší sílu má motor ve 4 800 otáčkách. Turbo táhne někde od 1 600 otáček a nárůst výkonu směrem k vyšším otáčkám je znát. Motor nemá nikterak oslnivý zvuk, ale rozhodně vás nebude urážet jako některé tříválce u konkurenčních značek. Převodovce zcela jasně chyběl šestý převodový stupeň, který by snížil spotřebu na dálnici ještě o kousek níže. Motor je velmi tichý, převodovka je přesná a celkově je Polo velmi dobré. Podvozek je řekněme velmi neutrální. Ostrá jízda mu nesedí, ale sportovnější jízdě se nebrání, stejně jako cestě po okresních silnicích a městě.

Při dálniční cestě rychlostí 100 km/h motor točí 2 400 otáček a řekne si zhruba o 4,9 litru. Při 130 k/h otáčky stoupnou stejně jako spotřeba. Při normální jízdě se budete pohybovat okolo 5,5 – 6 litrů na sto kilometrů. Při sportovnější jízdě se projeví motorizace TSi a dostanete se minimálně na 7,5 litrů. To se však nebavíme o opravdu ostré jízdě, kde si ještě pár litrů přičtěte. Naopak při ekonomické jízdě se dá jezdit i za 4,5 litru, což je skvělá hodnota. Můj dlouhodobý průměr, který byl sestaven z jízdy ve městě, na dálnici i okresních silnicích, se zastavil na hodnotě 5,4 litru.

 

Vozidlo pro multifunkční cestování

Ve městě se cítí skvěle, ale peněženku vám nesežere. Dálnice mu nejsou cizí, okresní silnice jak by smet. Z akcelerace se na zadek neposadíte, ale poslední rozhodně nebudete. To vše s přijatelnou spotřeba, bohatou výbavou již v základním provedení a především za 311 900,- může být váš. Takový je Volkswagen Polo. Nenápadný, ale o to více skvěle pracující stroj.

 

 

Moje hodnocení:

90%

 

Klady:

+ spotřeba

+ tichý motor

+ převodovka

 

Zápory:

- výhled na semafory

- absence šestého rychlostního stupně

 

Technické údaje: 

Motor:

zážehový čtyřválec

Zdvihový objem 1197 ccm3

Největší výkon 96 kW (90 k) při 4 800 1/min

Největší točivý moment 160 Nm

Palivo: Benzín

Převodovka: pětistupňová manuální

 

Výkony:

Maximální rychlost: 184 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,0 l / 4,0 l / 4,7 l/100 km

Objem palivové nádrže: 45 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 3 972 mm

Šířka: 1 682 mm

Výška: 1 453 mm

Rozvor náprav: 2 470 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 107 kg

Objem zavazadlového prostoru: 280 litrů / 952 litrů

 

Cena:

Cena základního modelu: 2899 900 ,- Kč vč. DPH

Cena testovaného motorizace: 368 200 ,- Kč vč. DPH

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...