Testy

Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSI – Rodinná varianta pro milovníky Golfa(u)

Modernizované Polo jsme již otestovali, osmá generace modelu Passat se teprve začne prodávat, faceliftovaný test Volkswagenu Touareg přineseme možná v budoucnu, ale nyní jsme si vzali na testování poslední novinku od automobilky Volkswagen. Jedná se o model Golf Sportsvan, který změnil oproti svému předchůdci jméno. Ano, v minulosti se takhle rodině zaměřený Golf jmenoval Golf Plus.

DSC_0132

Povedený design

Volkswagen Golf se prodává ve čtyřech různých karosářských variantách. Po třidvéřovém a pětidvéřovém hatchbacku je k dispozici také varianta kombi a pak právě Golf Sportsvan, který má samozřejmě se svými jmenovci prakticky totožné základy. Jednoduchý, čistý, ničím neoslazený design na který dlouhodobě Volkswagen sází pravděpodobně nese své ovoce. V případě Golfu Sportsvan se mi design líbil a nejspíše bych jen těžko hledal nějaké negativum. Oproti předchůdci s názvem Golf Plus se Sportsvan tváří více sportovně, odkud se odráží snaha cílit na mladší zákazníky.

Prostorově překvapí

Prostoru, který rodina při svém cestování potřebuje, nabídne Golf Sportsvan dostatek. Byl jsem překvapen, kolik místa mají cestují na zadních sedadlech pro svá kolena. Je pravda, že mých 176 centimetrů nevyžaduje, abych sedadlo řidiče měl úplně vzadu, ale prostoru na zadních sedadlech bych se nebál ani v případě, že řidič bude ještě o pár centimetrů vyšší než já. Což tvrdí i samotný Volkswagen, který říká, že za sebe se pohodlně usadí dvě osoby o výšce 190 centimetrů. Celá zadní lavice se v případě, že chcete zvětšit zavazadlový prostor, dá posunout o 18 centimetrů v horizontálním směru. Ideální pozice za volantem se hledá trošku hůře, ale po chvilce hraní s nastavením sedadla jsem si svou pozici našel. Bohužel v místě, kde si opíráte pravou nohu o středový panel je tvrdý materiál. Díky tomu stačilo pár hodin za volantem a mé pravé koleno si zavzpomínalo na doby, kdy jsem pravidelně s partou kamarádů spával pod širákem. Naopak i taková maličkost jako je dvojce držáčku na desetikoruny umístěný v kastlík umí udělat radost. Volkswagen Golf Sportsvan je rodině zaměřený vůz a tak se s jízdou na nákupy počítá. Jedná se o opravdovou maličkost, ale za mě jedna velká pochvala a možná i konec povalování drobných mincí v různých odkládacích prostorech. A pokud jde právě o odkládací prostory má Volkswagen Touran, kterého jsem označil jako krále všech těchto prostorů, těžkou konkurenci. Kamkoliv se podíváte, všude je nějaká schránka, kam si můžete vložit své věci.

dsc_0146

Čtrnáctistovka stačí drahoušku

Pod kapotou se nám ukrýval motor o obsahu 1,4 TSI s výkonem 125 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Z řízení jako celku jsem měl pozitivní dojem. Jak už to u Volkswagenu bývá. Manuální převodovka pracuje přesně, její chod je velmi lehký a po chvilce ji už ani nevnímáte. Řízení je bez větší odezvy, ale vše jako celek funguje velmi dobře. Motorizace má tichý a kultivovaný projev. Ani při vyšších rychlostech posádku neobtěžuje nadměrným hlukem. Výkonově také nestrádá. Ani při plném obsazení motor nemá problém s dynamičtější jízdou. Podvozek výborně žehlí nerovnosti, čemuž jistě pomáhala i šestnáctipalcová litá kola.

A jak je to se spotřebou? Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km. K této hodnotě, jak už to tak bývá, jsme se opravdu nepřiblížili. Při 130 km/h motor točí 2 900 otáček a řekne si o 7,6 litru benzinu. Průměrná jízda přes okresní a rychlostní silnice, kdy průměrná rychlost činila 89 km/h a ujetá vzdálenost se zastavila na 103 km nás stála 6,1 litru benzínu. Za týden testování jsme najeli necelých 700 kilometrů. Průměrná spotřeba za celý týden činila 6,4 l/100 km.

Verdikt

Volkswagen Golf Sportsvan s motorizací 1,4 TSI je skoro ideálním rodinným vozem. Za vaše peníze vám nabídne kultivovaný projev, prostorný interiér a zavazadlový prostor. S dynamikou nemá motor žádný problém a ani spotřeba není k zahození.

 

Moje hodnocení:

89%

 

Klady:

+ kultivovaný projev

+ silný motor

+ prostorná kabina

 

Zápory:

- vyšší cena

 

Technické údaje:

Motor:

přeplňovaný zážehový čtyřválec

Zdvihový objem 1 395 ccm3

Největší výkon 92 kW (125 k) při 5 000 1/min

Největší točivý moment 200 Nm při 1 400 – 4 000 1/min

Palivo: Benzín

Převodovka: šestistupňová manuální

 

Výkony:

Maximální rychlost: 200 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,9 l / 4,5 l / 5,4 l/100 km

Objem palivové nádrže: 50 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4 338 mm

Šířka: 1 807 mm

Výška: 1 578 mm

Rozvor náprav: 2 685 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 362 kg

Objem zavazadlového prostoru: 500 litrů / 1 520 litrů

 

Cena:

Cena základního modelu: 481 900 ,- Kč vč. DPH

Cena testovaného motorizace: 618 000 ,- Kč vč. DPH

 


 

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...