Novinky

Nadcházející generace VW Golf bude profitovat z technologie XL1

Nový Golf a e-Golf má oficiálně z linky sjet v roce 2019, a tak inženýrům nezbývá než přemýšlet a především vytvářet hodně futuristicky. Výsledkem jejich práce by měl být Golf s váhou pod 1100 kilogramů a emisemi CO2 hluboko pod 90 g/km.

VW_e-Golf

Veškeré práce Volkswagenu se tak nyní ubírají směrem k těmto cílům. Tedy ke konceptu šetrného vozu v podobě verze e-Golf, ikdyž už nyní je téměř jasné, že se zatím vždy bude prodávat jen po stovkách. Ovšem nabízí se tedy otázka, jaký to má pro samotný Volkswagen smysl?

Jednoduše odborné znalosti získané při budování nového e-Golf poputují zpět do běžných modelů Volkswagenu a podle nedávné zprávy, prvním kdo tyto služby využije bude nadcházející generace Golfu. Autocar navíc dodává přesnější informace. Emise osmé generace kultovního hatche, který má nastavený debut až na rok 2019, by se měly pohybovat hluboko pod hranicí 90 g/km. I tohoto čísla chce Volkswagen dosáhnout díky rapidnímu snížení váhy a radikálních a inovaticních aerodynamických řešení. Konkrétní čísla ale zatím neví ani samotní technici, nicméně hranice je jasně daná. Váha vozu by neměla překročit 1100 kilogramů.

Zdálo by se logické pro tuto příležitost vytvořit novou platformu, nicméně touto cestou Němci jít nechtějí a tak budou raději řešit úkol složitěji tím, že další generace bude vystavěna na totožné platformě MQB. O to více by měly přijít na řadu zmiňované inovace. Té by se měl dočkat setrvačník, který pohání kola, variabilní kompresory motoru, ale i turbodmychadla. Všchny tyto díly jsou sice poměrně nové, ale v době prodeje už by nemusely být až zase takovým trhákem a dokonce hrozí, že by mohly být komerčně odepsány.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...