Testy

Škoda Octavia Scout: Všestranný univerzál

Škoda Octavia Scout měla vždy na našem trhu své místo. Jedná se o oblíbený automobil napříč různou klientelou a nutno říci, že po právu. Škoda Octavia Scout je zajímavá všehochuť, která neumí od každého něco, ale dalo by se říci, že zvládá od každého všechno.

IMG_8688

Starý dobrý známý

Škodovek na našich silnicích potkáte stovky ba tisíce, ale Octavia Scout přiváží nové doplňky, které z Scouta dostatečně odliší od běžné Octavie a tvoří něco lehce speciálního. Jak už to v případě verze Scout bývá, samozřejmostí je oplastovaná spodní část karoserie. Stejně tak i vyšší světlá výška. Konstrukce působí daleko robustněji a Scoutu to poměrně sluší. Na přídi i zádi najdete nápisy, aby si okolí jasně všimlo čim to ten jejich soused zase jezdí. Námi testovaná barevná varianta je dle mého názoru poměrně neutrální a k Scoutu se hodí. Naopak na Octavii RS bych osobně volil něco více veselejšího či výraznějšího.

Dobré věci není třeba měnit

Tohoto výrazu se Škoda Auto drží stůj co stůj. Design interiéru vás nemá čím překvapit, pokud už jste v nějakém vozu z repertoáru Škody Auto seděli. Základem je jednoduchý a intuitivní střední panel. Na vrchní části jsou standardně umístěny výdechy klimatizace. O kousek níže najdete dostatečně velký dotykový displej pro ovládání rádia, navigace a tak dále. Na můj vkus je poměrně nízko a při sledování navigace poměrně odvádí pozornost. Pokud sjedete očima ještě o kousek níže narazíte na ovládání klimatický podmínek ve voze. Kousek před řadicí pákou je pak umístěno tlačítko pro změnu jízdního módu, vypínaní start/stop systému a podobně. Bohužel je zde i tlačítko pro uzamykání všech dveří, které bych raději vrátil zpět na dveře řidiče. Důvod je jednoduchý. Vyběhnete z auta a chcete si vzít své zavazadlo ze zadního sedadla. A ejhle! Zamčeno. Tak zase pěkně pomaloučku zpátky, kde se musíte natáhnout přes místo řidiče abyste na tlačítko dostali. Nebylo by to na dveřích řidiče praktičtější? No, rozhodnutí ponechme někomu jinému. Kdybyste náhodou chtěli zapomenout v čem to vlastně sedíte, pak se stačí podívat na hlavici řadicí páky nebo na spodní část volantu. Hned vám bude jasné, že té polní cesty se ale přece vůbec bát nemusíte.

Za volantem se budete cítit dobře, sedadla jsou pohodlná a ani boční vedení zde není jen tak na okrasu, stejně jako v chladných měsících vyhřívání, které dokáže sedačku rozehřát za velmi krátkou dobu. Na zadních sedadlech je místa dostatek a stěžovat si nebudou ani lidé vyššího vzrůstu. Zavazadlový prostor je veliký 610 litrů a doporučuji si do něho pořídit síťový program, díky kterému vaše zavazadla zůstanou, tam kde chcete vy. Potěší i gumový kobereček, na který můžete odložit o zablácené boty či jinak znečištěná zavazadla bez větších následků.

I v interiéru najdete dostatek úložných prostorů. Ať už ve dveřních otvorech, pod loketní opěrkou nebo ve schránce před spolujezdcem. Fajn věc je i pogumovaná schránka oficiálně označovaná jako Phonebox před řadící pákou. Telefon vám zde necestuje ani při občasném ostřejším projetí zatáčkou. Jako i u jiných, námi testovaných, Octavii je zpracování interiéru na velmi vysoké úrovni. Nikde nic nevrže ani neskřípe. Interiér je velmi intuitivní a jednoduchý a zvyknete si na něho velmi brzy.

img_8852

Nejprodávanější motorizace? Podle nás ano

Dvoulitrový turbodiesel s výkon 110 kW (147 koní) a 340 Nm se ukrýval v námi testované variantě. Jedná se o nejméně výkonnou jednotku, kterou si můžete do Škody Octavie Scout pořídit. My jsme si však na nedostatek výkonu nestěžovali. Motor nemá s vozem žádný problém, jeho pružnost je v našich provozních podmínkách dostatečná a spotřeba je velmi zajímavá, pokud se na ní trošku zaměříte. Ani okolo 1 300 otáček motor výrazně neprotestuje, ale citelnější zátah je cítit až okolo 2 000 otáček za minutu. Při úspornější jízdě můžete jezdit za 6,3 litrů nafty na sto kilometrů. Při ostrém cestování nám palubní počítač ukazoval spotřebu lehce nad osm litrů. V průměru počítejte okolo sedmi litrů nafty na sto kilometrů a to se nemusíte dvakrát loudat.

Škodu Octavii Scout jsme otestovali jak na normálních silnicích, neušla nám ani dálnice, tak i na nezpevněném povrchu a také na sněhové nadílce, která nás cestou potkala. Ve všech situacích Scout obstál a ani jedna ze zmíněných podmínek mu nedělala problém. Díky vyšší světlé výšce, která činí 171 mm se automobil více naklání. Stopu ale drží a nechová se nervózně. Na nezpevněném povrchu a zachumelené silnici jsme ocenili pohon všech kol, využívající spolku Haldex, který při zapnutí všech pomocných systému nenechá prostor pro sebemenší řidičskou chybu. Jakmile přední kola ztrácela trakci, ihned byla cítit výpomoc kol zadních. Čtyřkolka zde prostě odvádí své a rozhodně se vám může někdy hodit. Ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou je výborně sladěná a jak už jsme u koncernových automobilů zvyklí, její chod je precizní. Podvozek žehlí oproti standardní Octavii nerovnosti s daleko větším přehledem a jedná se tak o velmi pohodlné svezení i na našich, rozbitých silnicích. S náročnějším terénem se Škoda Octavia Scout pere velmi statečně. Díky vyšší světlé výšce ji jen tak něco nerozhodí. Poradí si jak se zachumelenou příjezdovou cestou na vaši chalupu, tak i polní, zablácenou, cestou. Na druhou stranu světlá výška 171 mm není všehoschopná a ani nájezdové úhly, v předu 16,7 stupňů a vzadu 13,8°, nezmůžou vše.

Verdikt

Potřebujete v zimních měsících dojet na chalupu? Žijete, kde je rok co rok velká nadílka sněhu? Nebo chcete auto s pohonem všech kol a vyšší světlou výškou? Škoda Octavia Scout je nejspíše nejlepší Škoda Octavia, kterou jsme mohli testovat. Kombinace manuální převodovky s pohonem všech kol pracuje výborně, stejně tak i podvozek je velice příjemně naladěný a žehlí nerovnosti poctivě daleko lépe, než standardní Škoda Octavie. Pokud by jste raději větší výkon, můžete sáhnout po vrcholné motorizaci s výkonem 184 koní, která vždy spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Moje hodnocení:

92%

 

Klady:

+ vzhled

+ jízdní vlastnosti

+ úsporný motor

 

Zápory:

- vibrace v nízkých otáčkách

 

Technické údaje: 

Motor:

přeplňovaný vznětový čtyřválec

Zdvihový objem 1 968 ccm3

Největší výkon 110 kW (147 k) při 3 500 1/min

Největší točivý moment 340 Nm při 1 750 – 3 000 1/min

Palivo: Nafta

Převodovka: šestistupňová manuální

 

Výkony:

Maximální rychlost: 207 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,1 l / 4,6 l / 5,1 l/100 km

Objem palivové nádrže: 55 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4 685 mm

Šířka: 1 814 mm

Výška: 1 531 mm

Rozvor náprav: 2 679 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 526 kg

Objem zavazadlového prostoru: 610 litrů / 1 740 litrů

 

Cena:

Cena v základního výbavě: 630 900 ,- Kč vč. DPH

Cena testované výbavy: 1 018 900,- Kč vč. DPH

 


Komentáře k článku (1)

 
  1. Moc pěkný.