Testy

Infiniti Q50S Hybrid AWD: Neprávem podceňovaný?

Přemýšlíte nad nákupem sportovněji laděného prémiového vozu? Jistě již koukáte na automobilky BWM, Audi či Mercedes. V koutku duše vám však něco říká, že těchto vozů je všude kolem nás spousta a možná byste se měli poohlédnout i po něčem jiném. Možná vás napadne Lexus či Jaguar. A co takhle Infiniti? Měl bych pro vás jeden tip, ačkoliv se vám možná z prvopočátku nebude líbit. Jde o Infiniti Q50S Hybrid AWD.

Inifniti

Magické slovíčko hybrid. Pro někoho značí něco, co jej přitahuje, jiný ho naopak řadí na seznam sprostých slovíček v automobilismu. Ekologie, auto do města, nulové emise, maloobjemový motor s malým výkonem a spoustu dalších věcí se většině lidí vybaví právě pod označením hybrid. Do jisté míry to tak opravdu může být, ale nesmí být řeč o Infiniti Q50S Hybrid. Právě poslední slovo v názvu je možným důvodem, proč mu spousta lidi nevěnuje tolik pozornosti nebo respektu, který si ovšem zaslouží. A pokud o tom pochybujete, pak vám povím, že Infiniti Q50S Hybrid je v současnosti nejrychlejším vozem na světě s hybridním pohonem.

Design inspirovaný vlnou

Ať se podíváte na Infiniti Q50 z jákehokoli úhlu, prakticky nikde nenajdete žádný rovný kus karosérie. Dalo by se říci, že tým designérů, který stojí za touto podívanou, měl od vedení jeden úkol, který bylo potřeba dodržet. Nikde žádná rovina. Prakticky každý kus karosérie je lehce vyboulen, zaoblen a různě upraven. To vše utvrzuje celkový design vozu, který je inspirován vlnou. V celku to vypadá atraktivně, nevšedně a společně s devatenácti palcovými koly o rozměrech 245/40 i velmi sportovně. Na zádi najdete vizitku v podobě označení modelu, jeho vybavení pod kapotou a celou sportovní atmosféru dokreslují dvě chromované koncovky výfuku.

Ať přijedete kamkoli, všude budete středem pozornosti. Design je lákavý, sportovní a už samotné logo automobilky Infiniti nepotkáte na našich silnicích tak často, jako jiné prémiové vozy.

Moderní technologie na čtyřech kolech

Pokud patříte mezi starou školu, pak si v Infiniti Q50 budete připadat nejspíše trošku zvláštně, možná až zmateně. V opačném případě si auto zamilujete. Elektricky nastavitelná sedadla, elektricky nastavitelný volant, dva displeje umístěné ve středové konzoli nebo samočinně se zvedající volant a posouvání sedadla řidiče vzad po vypnutí motoru a otevření dveří.

Kožená sedadla jsou pohodlná, mají dobré boční vedení, jen možnost vyhřívání mě poněkud zklamala. Například ve Škodě Fabii mě i druhý stupeň výrazně “pálil”, zatímco v Infiniti, kde je stupeň pouze jeden, jsem ho přes džíny skoro necítil. Volant má poměrně úzký věnec a nabízí pádla pro manuální řazení, které si zaslouží pochvalu. Jejich reakce je téměř okamžitá a v situaci, kdy už motor nemá k dispozici vyhovující spektrum otáček pro dostatečnou akceleraci, tak vás na zařazení nižšího rychlostního stupně upozorní zvukovým signálem. Jednoduché, avšak velmi přínosné a praktické. Na středové konzoli se nachází loketní opěrka, pod kterou najdete úložný prostor a konektor USB a AUX. Čtyřpalcový telefon se vám tam vejde, ale s větším už budete mít problém. Řadící páka by mohla mít trošku honosnější zpracování, ale i přes více jak 20 000 kilometrů, které měl najeté testovaný kus, netrpěla nějakým neduhem. Na vertikální konzoli najdete pár hardwarových tlačítek pro ovládání klimatizace a multimediálního systému. Většina věcí se však ovládá přes níže uložený z dvojice displejů, zatímco vrchní je vyhrazený pouze pro navigaci a parkovací kamery.

18

Prostředí, které pohání infotainment se jmenuje Infiniti InTouch a jeho rozsah je poměrně široký. Vůz si můžete spárovat s chytrým telefonem a následně si ve voze prohlížet vaše maily nebo SMS, které si můžete dokonce nechat přečíst. Sledovat můžete také vaše jízdní výkony, kde vám v grafu běží tok paliva nebo přetížení G.  Systém umožňuje i rozsáhlé možnosti personifikace, jako je například nainstalování vlastních aplikací. Velmi praktická je možnost vytvoření jednotlivých uživatelů. Po usednutí za volant si zvolíte váš profil a automobil se nastaví přesně podle vašich přednastavených údajů. Odpoledne půjčíte auto manželce, která si samozřejmě nedovolí přenastavit váš profil, ale zvolí si svůj vlastní a auto se opět podřídí jejím potřebám. Inifiniti jde dokonce tak daleko, že jednotlivé profily můžete spárovat spolu klíčky, respektive čipem od automobilu, který automaticky rozezná, zda jste vůz odemkl vy či vaše drahá polovička a vše nastaví podle vámi zvoleného nastavení.

Postaráno je zde také o bezpečí celé posádky. V testovaném kousku byl široký repertoár bezpečnostních asistentů počínaje asistentem hlídajícího jízdu v pruzích přes parkovací asistenty až po nouzové brzdění. Někteří asistenti fungují až velmi citlivě, například při předjíždění, kdy již nabíráte rychlost ve svém pruhu a následně chcete vybočit. A ejhle! Elektronika vyhodnotí, že se rychle blížíte k překážce a zablokuje vám plynový pedál a začne brzdit. S ohledem na bezpečnost je to v pořádku, ale u jiných vozů je tento systém také funkční a přesto méně “aktivní”.

Dva orchestry v jednom

Ti méně trpěliví si pohonnou jednotku, která se pod kapotou Infiniti Q50S Hybrid AWD nachází, již jistě našli. Pro ostatní z vás se pod kapotou nachází 3.5 litrový šestiválec s výkonem 306 koní. Elektromotor poskytuje dalších 58 koňských sil, což v součtu znamená výkon 364 koní a 546 Nm. To vše ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou, která zde odvádí celkem dobrou práci. Zrychlení z klidu na sto proběhne za 5,4 sekundy a zadokolka to zvládne ještě o 0,3 sekundy rychleji.

Celý systém hybridního pohonu má hned několik výhod. Infiniti Q50S Hybrid dokáže “vypnout” šestiválcový motor nejen ve městě, ale dokonce i na dálnici. Stačí jen lehce sundat nohu z plynu a počkat až ručička otáčkoměru spadne na nulu a rozsvítí se zelená kontrolka EV. Jedná se o zcela jiný styl jízdy, ale pokud dokážete předvídat situacím, pak jste schopni velkou část trasy urazit na elektriku, kterou jste si sami vyrobili. Ze zásuvky totiž Q50S Hybrid nabít nelze. Při ekonomické jízdě jsem byl schopný jet za 7,5 litrů, aniž bych někoho omezoval. Pokud si uvědomíme, jaká pohonná jednotka je pod kapotou, pak se jedná o naprosto dechberoucí hodnotu. Opačnou situací je časté škádlení velkého stáda koní, to se pak rázem dostane hodnotu dvojnásobnou.

Na okresních silnicích se podvozek společně s elektronikou snaží co to jde, ale už po pár “říznutých” zatáčkách vám dojde, že Infiniti Q50S Hybrid se nejlépe cítí na hlavních dopravních tazích. Hmotnost, která s řidičem atakuje dvě tuny se prostě nezapře a brzdy vám řeknou zavčasu, že sportovní jízda na velmi klikatých silnicích není to pravé ořechové.

Velkou zajímavostí je řízení, které neprobíhá pomocí mechanického spojení, ale díky trojici řídících jednotek. Řízení je poněkud zajímavé a především je nutné počítat s jeho proměnlivou tuhostí. Na parkovišti s volantem otočíte jedním prstem, ale při ostřeji projeté zatáčce ve vyšší rychlosti, má volant tuhost zcela jinou. Nejednalo se o nic, co by mi vadilo, spíše je potřeba si to pohlídat, než si na to zvyknete. Infiniti Q50 nabízí pět jízdních režimů. Sníh, Eco, Standard, Sport a Personal. Nejvíce kilometrů jsem urazil na režim Standard. Například v režimu Eco, plynový pedál ztuhne a daleko více vám tlačí proti noze, naopak v režimu Sport ztuhne řízení, motor drží vyšší otáčky a společně s elektromotorem ze sebe dostávají to nejlepší. Vrcholem je příjemný sytý zvuk, který se dostává ke slovu okolo 5 000 otáček a nechá se popohnat až k hranici otáček začínající sedmičkou. Naopak pokud chcete překvapit v blízkosti stojící dav, pak se stačí s citem rozjíždět a Q50ka vás i všechny přihlížející odmění tichým, elektrickým orchestrem.

Verdikt

Tím se dostávám k možnému předsudku, které lidi stále mají vůči vozům, jenž jejich název zahrnuje slovo hybrid. Infiniti Q50S Hybrid vypadá atraktivně, sportovně, ale více jak 360 koní pod kapotou a zrychlení za 5,4 sekundy by mu hádal málokdo. A to je škoda. Hybridní varianta Q50S je vozem, do kterého se musíte těšit. Jednou vás potěší vynikající spotřebou z říše naftových čtyřválců s polovičním výkonem, podruhé zase ohromující rychlostí.

 

Moje hodnocení:

93%

 

Klady:

+ spotřeba

+ design

+ dynamika

+ interiér

 

Zápory:

- nemožnost sklopit zadní sedadla

 

Technické údaje: 

Motor:

zážehový šestiválec

Zdvihový objem 3498 ccm3

Největší výkon 225 kW (306 k) při  6 800 1/min

Největší točivý moment 350 Nm při 5000  1/min

Palivo: Benzin

Převodovka: sedmistupňová automatická

 

Výkony:

Maximální rychlost: 250 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 5,4 s

Spotřeba benzin (město/mimo město/kombinovaná): 9,6 l / 5,3 l / 6,8 l/100 km

Objem palivové nádrže na benzin: 70 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4 790 mm

Šířka: 1 820 mm

Výška: 1 45 mm

Rozvor náprav: 2 816 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 901 kg

Objem zavazadlového prostoru: 400 litrů

 

Cena:

Cena základní se stejnou motorizací : 1 328 450,- Kč vč. DPH

Cena testované výbavy: 1 600 110,- Kč vč. DPH

 


Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...