Testy

Hyundai Genesis proti německé konkurenci. Nebo naopak?

Korejský automobil jako konkurence proti BMW řady 5, Audi A6 či Mercedesu třídy E? Při této větě se velké většině lidí na tváři vykouzlí ironický úsměv od ucha k uchu. Bohužel jde zcela o neoprávněný úsměv, protože Hyundai Genesis, který proti zmíněným konkurentům chce bojovat, na to má. Ikdyž ani Genesis není dokonalý a rozhodně nic nedostane zadarmo.

Hyundai Genesis

Hyundai Genesis ve své druhé generaci zamířil také na evropský trh, kde se ukázalo, že boj proti německým konkurentům nemusí být nutně ztracený. O to více, když nejdůležitější trh pro Hyundai Genesis je Amerika a Asie. V Evropě se nejspíše bude jednat o volbu individualistů, kteří se chtějí za každou cenu lišit.

Designová směsice

Když se na Hyundai Genesis podíváte zepředu, pak vám bude připomínat Aston Martin. Těm méně odvážnějším zase novou generaci Fordu Mondeo. V případě, že kamarádova žena svůj zrak prvně namíří na logo, pak vyhrne: “Tyjo! Bentley!” A že se mi to opravdu stalo. Ono se není až tak čemu divit. Logo automobilky Hyundai najdete pouze na kapotě zavazadlového prostoru. Na přední kapotě, na volantu i na klíčku, který samozřejmě využívá funkci bezklíčkového vstupu, je logo roztažených křídel, tedy Genesise. Celkový design vozu podtrhují devatenáctipalcová kola a jen stěží můžete proti designové stránce říct křivé slovo.

Jen to nejlepší pro všechny cestující

Po prvním usednutí do koženého sedadla za volant na vás dýchne velká porce luxusu a té nejmodernější technologie. Hyundai Genesis je vybaven tím nejlepším, co je automobilka schopná nabídnout. Nikde nic neskřípe, nevrže a dřevo na palubní desce je skutečně dřevo. Snad jen volič převodovky by mohl mít luxusnější zpracování. Infotainment se svým ovládáním nejspíše inspiroval u Audi, která používá výborný systém MMI. Infotainment zde není špatný. Na ovládání si rychle zvyknete, ale kvalit již zmíněného systému od Audi nedosahuje.

Hyundai Genesis byl navržen tak, že si ho může pořídit i člověk, který se většinu času bude vozit na pravém zadním sedadle. I proto jsou všechna čtyři sedadla samostatně, samozřejmě elektricky, nastavitelná, vyhřívaná či odvětrávaná. Na prostřední pozici se nachází loketní opěrka do které je integrováno ovládání infotainmentu, díky kterému má člověk na zadním sedadle kontrolu nad vším důležitým. Orientace na pravé zadní sedadlo je vidět také díky dvojici tlačítek na boku spolujezdcova sedadla, která slouží pro nastavení sedadla předního.

31

Masivní středový tunel pod loketní opěrkou ukrývá velký odkládací box. Vpravo od voliče převodovky jsou dva držáky na nápoje a před nimi se nachází maličký box, kde najdete konektivitu USB, AUX a dvě 12 V zásuvky. Na středním panelu je nahoře umístěn dotykový displej, pod kterým najdete všechny ovládací prvky. Jediné co lehce narušuje povedený design, jsou poněkud vábní hodiny.

V interiéru najdete pouze kvalitní materiály a tu nejmodernější techniku, kterou Hyundai do svých vozů umí poskládat. A to bez rozdílu, zda sedíte na místě řidiče nebo kdekoli jinde.

Stará dobrá škola

Volba motorizace a příplatkové výbavy nikdy nebyla jednodušší. Hyundai Genesis dostanete v jedné jediné výbavě, která zahrnuje vše, co si dokážete představit. Nejinak tomu je i pod kapotou. Zde dostanete starou dobrou školu. Žádná nafta, žádné turbo. Atmosférický benzinový šestiválec o obsahu 3,8 litrů s výkonem 316 koní a pohonem všech kol. To vše v kombinaci s osmistupňovou převodovkou, která nemá úplně hladký chod a překvapí i relativně časté řazení na dálnicích. Co vás ale nejvíce zklame jsou pádla pod volantem, která do takto prémiového automobilu nepatří. Tedy patří, ale ne v dané kvalitě jako je najdete zde.

Zrychlení z klidu na sto dokáže Genesis vystřelit za 6,8 sekundy, což o něčem svědčí. I papírový výkon skoro čtyřlitrového benzinového šestiválce vypadá slibně, ale o tom tohle auto není. Daleko raději se s ním budete plavit po našich ne úplně kvalitních silnicích, kde budete budete pět nejednu ódu na kvalitní podvozek, který je takový, jaký byste od manažerského auta očekávali. Rychlost a výkon je zde až na druhém místě. Samozřejmě, že 316 koní dokáže Genesis slušně rozpohybovat, což oceníte především při předjížděcích manévrech. Vzhledem k tomu, že jde o atmosférický motor, tak po přehoupnutí čtyř tisíc otáček uslyšíte i velmi příjemný, sytý zvuk.

34

Velký motor si vybírá svou daň v podobě spotřeby. Ta se mi ani při ekonomické jízdě nepodařila stlačit pod jedenáct litrů. Po více jak pěti dnech a téměř tisící najetých kilometrech mi palubní počítač ukazoval hodnotu 11,7 litrů, což je prakticky stejná hodnota udávaná výrobcem (11,6 l/100 km). Při dynamičtější jízdě počítejte i se spotřebou okolo litrů patnácti.

Po několika ujetých kilometrech, několinásobnému seznámení plynového pedálu s podlahou a několika ostřeji projetých zatáček zjistíte, že tohle není styl, kde by se Genesis cítil nejlépe. Pohon všech kol samozřejmě využijete. Podovozek se také snaží dělat co může, ale tak nějak musíte Genesis do těchto věcí nutit. Daleko příjemnější jak pro vás, tak pro samotné auto je zvolnit tempo a nechat se unášet.

Verdikt

Když automobilka Hyundai říkala, že postaví auto, které bude konkurovat německé konkurenci, málokdo to bral vážně. Jenže Hyundai Genesis v našem testu dopadl nad očekávání. Jeho silnou stránkou je atraktivní design, moderní a prostorný interiér a výborné jízdní vlastnosti. Na druhé straně je zde absence naftového motoru a částka, která je sice v porovnání s německou konkurencí více než zajímavá, ale v dnešním světě prestiže a budovaní své značky, se obávám, že i cena 1,6 milionu bude v očích potencionálního zákazníka velký oříšek, který bude prestiž korejské automobilky těžce louskat.

 

Moje hodnocení:

91%

 

Klady:

+ podvozek

+ design

+ luxusní interiér

+ kultivovaný motor

 

Zápory:

- spotřeba

- absence naftového motoru

- prestiž pro potencionální zákazníky

 

Technické údaje: 

Motor: zážehový šestiválec

Zdvihový objem 3 778 ccm3

Největší výkon 232 kW (315 k) při  6 000 1/min

Největší točivý moment 397 Nm při 5 000 1/min

Palivo: Benzin

Převodovka: osmistupňová automatická

 

Výkony:

Maximální rychlost: 240 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 6,8 s

Spotřeba benzin (město/mimo město/kombinovaná): 16,2 l / 8,9 l / 11,6 l/100 km

Objem palivové nádrže na benzin: 77 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4 990 mm

Šířka: 1 890 mm

Výška: 1 480 mm

Rozvor náprav: 3 010 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 910 kg

Objem zavazadlového prostoru: 493 litrů

 

Cena:

Cena základní se stejnou motorizací : 1 629 990,- Kč vč. DPH

Cena testované výbavy: 1 629 990,- Kč vč. DPH


Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...