Testy

Audi Q3 2.0 TDI: nejmenší velikán

Malé městské SUV - skoro až modla dnešních koncových zákazníků. Prakticky žádná automobilka si nemůže dovolit tento segment vynechat. Naopak pokud chce pomýšlet na úspěch, tak musí vyjít vstříc zákazníkům a postavit povedený vůz. Povedlo se to i ingolstadtské automobilce s modelem Audi Q3?

Audi Q3

Začátkem letošního roku byla zahájena modelová ofenzíva automobilky Audi. Pokud přeskočíme konec roku loňského, kdy byla představená Audi A6, pak jako první v roce letošním se dočkala dvojice nejmenších. Samozřejmě, že máme na mysli Audi A1, kterou jsme otestovali nedávno, a Audi Q3, na kterou přišla řada o pár týdnů později.

Trh malých SUV, chcete-li městských crossoverů, je jeden z nejvíce rostoucích automobilových segmentů. Otázka, na kterou neznám odpověď zní: “Proč?” Všude kolem slyším, že vyšší světlá výška je pohodlnější pro nastupování a máte větší přehled o dění kolem. S tím by se dalo souhlasit, ale co ten zbytek? “Nafouknuté” auto s nevelkým kufrem, větším odporem vzduchu a tudíž i větší spotřebou. No, ať se mi to líbí nebo ne, tak tato auta táhnou. Nejčastější cílovou skupinou bych viděl ženy, mladé a muže a především starší páry, které se chtějí pohodlně dopravit na jejich tolik oblíbenou chalupu. Čtyřčlená rodina po Audi Q3 nejspíše nesáhne.

Jedním zástupcem malých SUV je například Audi Q3, které nedávno prošlo modernizací. Decentní úpravou prošel design a pod kapotou jsou nové motory. Konkrétně můžete vybírat ze tří čtyřválců TFSI a dvou čtyřválcových jednotek TDI. K dispozici jsou buď 1,4 litrové nebo 2,0 litrové agregáty ve výkonovém rozpětí od 150 – 220 koní. Výbavové stupně jsou dva – Desing a Sport.

Po usazení za volant jsem se více než krátkou dobu pral s ideálním nastavením sedadla. Pokud jsem si sedačku nastavil nízko, pak již volant nešel nastavit dle mých potřeb a musel jsem tudíž sáhnout k lehkému kompromisu. Polohu za volantem jsem zde jednoduše hledal o poznání déle než v jiných vozech. Se svými 176 centimetry si nemůžu stěžovat ani na prostor nad hlavou, ale pokud máte o nějaký ten centimetr více než já a rádi máte sedačku nastavenou nahoře, pak zde můžete mít problém. Na zadních sedadlech také nečekejte zázraky. Na cestování po městě možná, ale na delší cesty určitě ne, ikdyž zde hraje velkou roli, jak vysocí lidé budou sedět na předních sedadlech. Za mě si dospělý člověk sedl ještě relativně pohodlně.

18

Interiér na mě nepůsobil tak luxusním dojmem jako například v Audi A3 nebo Audi A1. Například i nastavování klimatizace je v Audi Q3 oproti výše zmíněným modelům. Ovládací prvky systému MMI jsou i zde, stejně jako v modelu A1, umístěny na středovém panelu, nikoli na středovém tunelu jako v Audi A3.

I základ plně dostačuje

My jsme měli pro testování k dispozici motorizaci 2,0 TDI s výkonem 150 koní ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Pokud byste však rádi čtyřkolku, pak může být vaše ve spojení s automatickou převodovkou S Tronic. Pokud však budete brázdit především městské silnice, pak vám pohon předních kol bude bohatě stačit. Pohonná jednotka plní Euro 6 a její výkon 150 koní a 340 Nm točivého momentu je plně dostačující. Dynamika motoru nechybí. Při rozjezdech motor potřebuje více plynu, aby se dostal do vyšších otáček. Jakmile se dostanete nad 2 000 otáček, pak sepne turbodmychadlo a jednotka jde ochotně za plynem a to především v režimu Dynamic. Spotřeba po týdenním testování činila 6,4 litrů, což není nikterak špatná hodnota. Při ekonomické jízdě se dostanete ještě o litr níže.

Podvozek je tužší, ale o nerovnostech se mnoho informací do interiéru nedostane. Při ostřejší jízdě se Audi Q3 vrhá do zatáček velmi nebojácně. Karosérie má sice lehké boční náklony, ale rozhodně nejde o nic nepříjemného. Nedotáčivost se začne projevovat při více utažené zatáčce, kdy přední kola nemají již tolik trakce. Každopádně tohle není teritorium Audi Q3, kterou nejspíše budou osedlávat klidněji zaměřené povahy. A pokud ne, tak pro vás tu je varianta RS.

Verdikt

Audi Q3 neoplývá velkým prostorem ani luxusním zpracováním, jako je zvykem u jiných modelů ingolstadtské automobilky. V tomto ohledu zde nečekejte zázraky, ale i tak největší problém Audi Q3 je dle mého trošku jinde.

No, posuďte sami. Základní cena Audi Q3 Sport 2.0 TDI je 793 900 Kč. Z příplatkové výbavy můžeme jmenovat například tažné mechanické zařízení (+ 24 300 Kč), Audi Parking systém plus (+ 21 800 Kč), 18 palcová litá kola (+ 36 300 Kč) a navigační paket (+ 32 400 Kč). Rázem jste o nemalý balík peněz na jiné ceně. A to náš vůz měl pouze pohon předních kol a manuální převodovku. I tak se jeho cena dostala přes jeden milion korun.

Na druhou stranu Audi Q3 má pod kapotou dostatečně silný motor, skvěle pracující podvozek a především vyšší světlou výšku, kterou dnes lidé chtějí.

Navíc v dnešní době svůj vůz s rozumem vybírá málokdo. Velkou váhu při pořizování vozu hraje především design a značka. Obě zmíněné věci má Audi dobře zmáknuté, a pokud k tomu přidáme již zmíněný, dobře pracující podvozek a silný motor, pak se o prodej nové Audi Q3 rozhodně obávat nemusíme.

Moje hodnocení:

85%

 

Klady:

+ podvozek

+ spotřeba

+ kultivovaná pohonná jednotka  

Zápory:

- cena

- drahá příplatková výbava    

Technické údaje:

Motor: vznětový

Zdvihový objem: 1 968 ccm3

Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 200 1 /min

Největší točivý moment: 340 Nm při 1 750 – 2 500 1/min  

Palivo: nafta

Převodovka: šestistupňová manuální  

Výkony:

Maximální rychlost: 203 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s

Spotřeba benzin: (město/mimo město/kombinovaná): 5,3 l / 4,1 l / 4,6 l/100 km

Objem palivové nádrže: 64 l  

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4 385 mm

Šířka: 1 831 mm

Výška: 1 608 mm

Rozvor náprav: 2 609 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 560 kg

Objem zavazadlového prostoru: 460 l  

Cena:

Cena základní se stejnou motorizací: 793 900 Kč, vč. DPH

Cena testované výbavy: 1 065 600 Kč, vč. DPH    


Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...