Testy

Honda Civic Tourer: tvrdá konkurence pro českou jedničku

Naftový kombík s obrovským kufrem, prostorem pro posádku, naftou pod kapotou a ideálně s co nejmenší spotřebou. Tak by se dal definovat nejspíše nejoblíbenější segment českých zákazníků. A právě taková je Honda Civic Tourer. Co vše nabízí japonská konkurence oproti Škodě Octavii a jiným konkurentům?

Honda Civic tourer

Prvně bychom měli říct, že motory od Hondy jsou poměrně velký pojem a ani agregát 1.6 i-DTEC na tom není jinak. A nutno říci, že tato motorizace jde k Civicu jako červená barva k Ferrari.

Ačkoli Honda Civic Tourer ve výbavě Lifestyle nedostala žádný sportovní paket, tak i díky přední části vozu budí sportovní dojem. Za to může i výrazně se snižující přední kapota, která končí až nebezpečně nízko nad zemí, takže pozor při parkování u vysokého obrubníku. Design, který dostal například nově tvarované nárazníky, se nemusí líbit každému, líbí se mi, že nejde tolik konzervativní cestou jako konkurence, což sebou nese i to, že Hondu Civic si jen tak s jiným vozem nespletete. Designově vůz podtrhují i jednoduchá, ale povedená paprsková kola. Záď vozu se oproti přední části lehce zvyšuje. Psychologicky tomu pomáhá i fakt, že světla jsou umístěna poněkud výše.

Pozice za volantem se hledá poněkud obtížněji, ale spíše jde o nezvyk v podobě dvou displejů umístěných nad kapličkou budíků. V kapličce se nachází pouze otáčkoměr, stav nádrže a ukazatel zahřátí motoru. Rychlost už musíte sledovat na displeji o kousek výše, a proto si musíte pohrát se sedadlem tak, aby vám věnec volantu nepřekážel ve výhledu ani na jeden z budíků. Na druhém displeji, který je umístěn více uprostřed palubní desky, se vám promítají informace o přehrávané hudbě, spotřebě, dojezdu a podobně. A aby těch displejů nebylo málo, tak ve středovém panelu je displej další, kde se o své slovo přihlásil infotainment Honda Connect. Jeho chod nebyl zrovna precizní a při zadávání pokynů se občas zasekl. Technologické fajnšmekry potěší vkládání CD. Po stisku tlačítka displej efektně popojede a lehce se vyklopí tak, abyste mohli CD vložit do mechaniky, která se ukrývá za dotykovým displejem. Pod tímto displejem pak najdete tlačítka pro klimatizační podmínky ve voze nebo pro nastavení tlumičů.

Prostor kam se podíváš

Pokud se podíváme na stránku prostoru, pak zde Honda Civic dominuje. Ať si sedneme kamkoli, všude máte dostatek místa. Jedinou výtku snad můžeme mít pouze k tomu, že při nejnižší možné pozici předních sedadel si pasažéři na zadních sedadlech nemají kam zastrčit chodidla. A to se už vůbec nebavíme o prostoru, který se nachází pod víkem zavazadlového prostoru. Po otevření na vás bafne “propast” o 624 litrech. Pro srovnání: Škoda Octavia Combi má zavazadlový prostor o hodnotě velikosti 610 litrů. Potěší i menší “box” s nižší úrovní, kam v klidu vložíte například přepravku na nákup či kufr a máte jistotu, že vám po kufru nebude cestovat. Po sklopení sedadel s označením Magic Seats dostanete prostor o 1 668 litrech. Ovšem to, co oceníte je, že sedadla vytvoří s podlahou kufru rovinu, což usnadňuje převážení velkých nákladů. Když už jsme u těch sedadel, tak ty musím opravdu pochválit. Jsou velmi pohodlná, a ačkoli Honda Civic Tourer nemá bůhví jaký sportovní apetit, tak poskytují i výborné boční držení.

honda-civic-tourer_-17

K naftě se hrdě hlásí

Hned v úvodu jsem vychvaloval pohonnou jednotku Earth Dreams Technology. Konkrétně námi testovaná varianta měla pod kapotou 1.6 i-DTEC s výkonem 120 koní a 300 N.m. Vše spolupracovalo se šestistupňovou manuální převodovkou, která je lehce vyvýšena, což přináší bonus v podobě lepší ergonomie. Její dráhy jsou poměrně krátké, chod lehce gumovější, ale přesný. Dynamika vozu nechybí a celkově jde o výborný poměr výkonu a spotřeby.

Pohonná jednotka vám dává najevo svůj naftový původ. Oproti konkurenci má hrubší, typicky naftový projev, ale s ohledem na výbornou spotřebu to Hondě Civic rádi prominete. Dojezd při plné nádrží ukazoval něco málo přes tisíc litrů a tak bylo velkým překvapením, že nádrž má obsah 50 litrů. O velký dojezd se stará velmi úsporný motor. Po týdenním testování nám palubní počítač ukazoval spotřebu rovných 5 litrů, což je skvělá hodnota. Dálniční přesuny si řeknou zhruba o 5,5 litrů, podobná spotřeba je i ve městě. Naopak okresní či hlavní silnice můžete projíždět se spotřebou okolo 4,5 litrů. Nutno zdůraznit, že Honda Civic je vybavena také ekologickým módem, který otupí reakci plynového pedálu, což vám pomůže na cestě za nízkou spotřebou.

Slovo chvály si zaslouží i podvozek, který je pohodlně naladěn a nerovnosti tlumí s bravurou. Nastavit si můžete i tři režimy tlumičů (Normal, Comfort a Sport). Výraznější rozdíl však není cítit. Civic se velmi ochotně vrhá i do zatáček a nedotáčivost se dostavuje až o dost déle, než byste čekali.

Verdikt

Design Hondy Civic Tourer bude velmi individuální záležitostí. Jedni ho budou milovat a druzí nenávidět. Pokud se ovšem oprostíme od designu, pak Honda Civic Tourer je auto, které má rozhodně co nabídnout. Pro pohodlné cestování je zde dobře naladěný podvozek, pro cestování na dovolenou obrovský zavazadlový prostor a pro nízké náklady velmi úsporná pohonná jednotka. Zamrzí jen levnější zpracování některých tlačítek. Záleží pak už jen na vás, zda jste ochotni utratit 485 900 Kč za základní výbavový stupeň se stejnou motorizací.

 

Moje hodnocení:

88%

 

Klady:

+ podvozek

+ spotřeba

+ zavazadelník

+ dynamika

 

Zápory:

- levnější plasty v interiéru

- cena

 

Technické údaje:

Motor: vznětový

Zdvihový objem: 1 597 ccm3

Největší výkon: 88 kW (120 k) při 4 000 1 /min

Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 1/min

Palivo: nafta

Převodovka: šestistupňová manuální

Výkony:

Maximální rychlost: 195 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 s

Spotřeba benzin: (město/mimo město/kombinovaná): 4,2 l / 3,6 l / 3,8 l/100 km

Objem palivové nádrže: 50 l

 Rozměry a hmotnosti:

Délka: 4 590 mm

Šířka: 1 795 mm

Výška: 1 435 mm

Rozvor náprav: 2 065 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 303 kg

Objem zavazadlového prostoru: 624 l / 1 668 (sklopená sedadla)

Cena:

Cena základní výbavy se stejnou motorizací: 485 900 Kč, vč. DPH

Cena testovaného vozu: 659 800 Kč, vč. DPH – výbava Lifestyle

 

 


Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...