Testy

Audi Q7 3.0 TDI – První jízdní dojmy

Celých devět let čekalo největší SUV od ingolstadtské automobilky na novou generaci. Až letos jsme se dočkali a nová generace rozhodně nechce opouštět výborně rozjetý vlak generace první. Novinka prošla výraznou dietou a designovou proměnou. Očekávání jsou opravdu veliká. Jaké jsou naše první dojmy.

Audi Q7

Čas hraje proti nám. Ať děláme, co děláme, nedokážeme ho zastavit. I díky tomu nová generace Audi Q7 vypadá o mnoho dospěleji a mohutněji než její předchůdce. Designová stránka minulé generace se mi nelíbila, ale o generaci nové to říci nemohu. Přední maska budí respekt a opticky auto ještě více zvětšuje. Což můžete posoudit i sami, pokud se podíváte na naše fotografie na Facebooku, kde jsme Audi Q7 postavili vedle Volkswagenu Touareg a BMW X5. Největší chválu však musím vyseknout zádi.

Pokud jsem v minulosti psal u nějakého testu, že pozornosti prostě neuniknete, pak zde to platí dvojnásob. Nekladu si iluze, že to tak bude věčně, protože Audi Q7 má velmi dobře našlápnuto a během několika málo měsíců jich tu podle mého názoru bude jezdit spousta. Ať už jsem se pohyboval v centru Prahy nebo Hradce Králové, všude na mě doslova koukali s otevřenou pusou. Něžné pohlaví sice vždycky přitahovala velká auta, ale daleko více pohledů jsem se dočkal od pánů a to především od těch, kteří seděli ve stejném voze jen o generaci starším. Neunikl jsem ani několikanásobné spoušti fotoaparátu a to ať za jízdy, tak ani na parkovišti. Ti odvážnější se zeptali a měli chuť k diskuzi, ostatní jen zírali. A aby ne. Billboard s novou “Q7čkou“ je na každém rohu a i díky kombinaci designu a neokoukanosti prostě táhne.

Nejmodernější chytré technologie v luxusním balení

Po otevření masivních dveří na vás dýchne pořádný kus luxusu. Aby také ne, když základní cena za 3.0 litrový motor TDI s výkonem 200 kW dáte v základní výbavě 1,7 milionu korun. Testovaný exemplář byl ještě o jeden milion korun dražší. Jako první byste si jistě všimli obrovských kol. Devatenácti palcová kola na BMW X5 vypadají vedle jednadvacítek jako chudý příbuzný. Interiér je výborně zpracovaný, rozlišení infotainment displeje je konečně kvalitativně úměrné na dobu, kdy byl panel vyráběn. Poznáte to především při parkovací kameře, na kterou vám spousta lidí řekne prostě “wow”. Jen doufám, že rozlišení bude stejné ve všech nabízených infotainment systémech. V testovánem voze byl totiž hned ten nejvyšší. Tedy MMI navigace plus s MMI touch, který je vybaven dotykovou ploškou pro psaní znaků. Žádnou klávesnici zde nehledejte. Rozpoznání znaků funguje dobře a dle mého se jedná o velmi pohodlnou variantu. Samozřejmě zde nechybí ani funkce Audi Connect, který díky vestavěné SIM kartě, popřípadě díky hot-spot z vašeho chytrého telefonu mění Audi Q7 trochu jiný, nejmodernější chytrý telefon v luxusním balení.

audi-q7-25

Prostoru zde je ve všech směrech dostatek, ať už sedíte na místě řidiče nebo v druhé řadě sedadel. Třetí řada nabízí dvě nouzová sedadla. Dospělého člověka bych tam posadil pouze za trest, ale děti tam můžete posadit bez větších výčitek.

Prvotřídní pneumatický podvozek

Pod kapotou jsme měli již zmíněný motor V6 3.0 TDI s výkonem 272 koní, který je spojený s výborně pracující osmistupňovou převodovkou Tiptronic. Pohonná jednotka je kultivovaná a výkon dostatečný. O tom svědčí i zrychlení z klidu na sto, které je otázkou 6,5 sekundy. Při sešlápnutí plynového pedálu až na zem počítejte s větší prodlevou, než převodovka podřadí na nejnižší možný stupeň. Ihned poté vás však motor vystřelí vpřed. Při plynulé jízdě o motoru prakticky nevíte. Převodovka si odpracuje své, zatímco vy se necháváte hýčkat luxusním interiérem a především pohodlností, kterou má na svědomí především adaptivní pneumatický podvozek. Po jeho vyzkoušení už nebudete chtít nikdy nic jiného. Spotřeba se po testování zastavila na hodnotě 8,9 litrů. Nutno říci, že vůz měl při převzetí najeto pouze 1 500 kilometrů. Po zajetí motoru alespoň 10 tisíci kilometry spotřeba jistě o kousek klesne. Audi Q7 je na svou velikost také velmi obratné, k čemu jistě dopomohla i dieta v podobě ušetřených 325 kilogramů oproti předchůdci.

Slušná výbava pro DJ

Pod víkem zavazadelníku na vás vykoukne prostor o 770 litrech. Podlaha a nakládací hrana tvoří jednu rovinu. Blíže k druhé řadě sedadel jsou v podlaze dvě elektricky ovládané sedačky. Nakládací hranu si můžete snížit pro lepší nakládání a nechybí zde ani elektricky ovládané tažné zařízení. Pod podlahou však žádný prostor nehledejte. Zde je umístěno nářadí a především rozměrný subwoofer, který v kombinaci s příplatkovým audiem od společnosti Bose tvoří sestavu, za kterou by se nemusel stydět nejeden DJ.

Verdikt

Audi Q7 mi dělalo společnost krátkou dobu na to, abych svůj názor mohl říct definitivně. Agilní motor, výborný pneumatický podvozek a velký zavazadelník. Pokud bych se už s novou generací Audi Q7 neměl potkat, tak právě tyto věci jsou důvody, proč si dovedu tvrdit, že Audi Q7 má velmi dobře našlápnuto, aby pokračovalo v úspěšně zajetých kolejích generace první.

 

Technické údaje:

Motor: vznětový

Zdvihový objem: 2 967 ccm3

Největší výkon: 200 kW (272 k) při 3250-4250 1 /min

Největší točivý moment: 600 Nm při 1500 – 3000 1/min

Palivo: nafta

Převodovka: osmistupňová automatická

 

Výkony:

Maximální rychlost: 234 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 6,5 s

Spotřeba benzin: (město/mimo město/kombinovaná): 6,2 l / 5,4 l / 5,7 l/100 km

Objem palivové nádrže: 75 l

 

Rozměry a hmotnosti:

Délka: 5 052 mm

Šířka: 2 212 mm

Výška: 1 741 mm

Rozvor náprav: 2 994 mm

Celková hmotnost: 2 940 kg

Objem zavazadlového prostoru: 770 l

 

Cena:

Cena základní výbavy se stejnou motorizací: 1 699 900 Kč, vč. DPH

Cena testovaného vozu: 2 793 900 Kč, vč. DPH

 

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...