Novinky

Nové Audi A4: Kruhy útočí!

Nová generace oblíbené Audi A4 je tady. Že vám přijde nějaká pořád stejná? Chyba lávky. Změn značka slibuje plné auto. V čele s prostornější kabinou, modernizovanými motory a infotaimentem nejmodernějšího kalibru!

aua4100_5590ea3461711

Jestliže fandíte nové Škodě Superb, ale postrádáte v ní některé výbavové prvky aktuální generace Volkswagenu Passat, má pro vás další koncernový hráč, značka Audi, elegantní řešení. Zbrusu novou generaci své úspěšné Audi A4. Co do vzhledu exteriéru  v ní  může leckdo vidět šarm a noblesu aktuální vlajkové lodi české Škodovky. Úrovní výbavy si ovšem tento zbrusu nový zástupce ingolstadtského výrobce v ničem nezadá s Passatem od VW. Spíše jej v rámci tradic jako obvykle ještě předčí.

Že nová, pátá generace Audi A4 (interně označovaná jako B9) je oproti generaci předchozí vzhledově úplně jiná, vám bude namlouvat asi jen její prodejce. Ano, změny tu jsou. Přední maska mamutích rozměrů po vzoru nového Audi Q7, přepracované světlomety se standardně dodávanými LEDkami pro denní svícení, „křídlo“ na víku kufru u kombi a několik dalších ozvláštnění. Celkově ale „čtyřkruhý“ zástupce střední třídy prošel spíše optimalizací, kterou pocítíte až na palubě vozu.

Typické Audi zevnitř…

Vozu, kterýžto je nově postaven na modifikované platformě MLB (MLB Evo). Díky ní je automobil oproti předchůdci o citelných 120 kilogramů lehčí. To společně s jeho vynikající aerodynamikou (u sedanu koeficient na hodnotě 0,23, u kombi 0,26) bude mít velice příjemný vliv na spotřebu. Naopak na pohodlí zadních pasažérů bude mít pozitivnívliv prodloužení rozvoru o 12 mm. Na schopnosti auta převézt o nějakou tu krabici mléka navíc se zase podepíše celkově větší délka a šířka auta (+ 25 a 16 mm). Sedan nyní uveze až 480, kombi dokonce 505 litrů bagáže.

Ptáte-li se, jakými novinkami nás bude Audi hýčkat v samotném interiéru, pak vězte následující. Vynecháme-li dvouose seřiditelné hlavové opěrky předních sedadel (to mám i u své Octavie první generace), naší pozornosti by určitě neměli ujít věci jako rozměrný (12,3 ´´) displej suplující u vyšších výbav roli klasického přístrojového štítu, o třetinu menší displej palubního systému a navigace disponující hlasovým ovládáním a připojením k internetu skrz technologii LTE nebo příplatkový 755wattový „sound system“ od výrobce Bang Olufsen.

…ale i zvenku.

Na otázku pohonných jednotek odpovídám následovně. Benzínové agregáty zastupuje trojice statečných s klasickým označením TFSI. Nejmenší z nich, 1.4 TFSI o síle 150 koní a 250 Nm, bude dle výrobce jezdit za hodnoty oscilující kolem pěti litrů na sto kilometrů (dle použité převodovky). Výkonový střed zážehové nabídky, motor 2.0 TFSI, je naladěn na výkon 190 hřebců a 320 Nm se spotřebou 4,8 litru. O dalších téměř 70 koní a 50 Nm výkonnější pohonná jednotka nesoucí taktéž označení 2.0 TFSI si vezme dle Audi o další necelý jeden litr paliva na každých 100 kilometrů více.

Vznětové a u tohoto automobilu i oblíbenější pohonné jednotky zastupují hned zkraje čtyři vyvolení. Dvakrát jde o motor 2.0 TDI s výkony 110 a 140 kW (320 resp. 400 Nm) se spotřebou hluboko pod pět litrů (u obou) a opět o dvakrát jinak laděný (jediné šestiválce v nabídce) 3.0 TDI. Jeho 160 a 200 kW (400 a 600 Nm) by mu ani v jednom případě nemělo bránit polykat znovu méně jak deset půllitrů na sto kilometrů.

Standardně budou všechny motory spřaženy s šestistupňovou manuální převodovkou. Alternativou k nim bude sedmistupňový a v případě nejvýkonnějšího dieselu dokonce osmistupňový samočinný S Tronic. Jediné, co mi tak trochu vrtá hlavou tak je, že ani u Audi A4 koncern nenasadil jinak v Passatu tolik propíraný vznětový dvoulitr bi-turbo. Uvidíme, s čím nakonec automobilka ještě vyrukuje při oficiální živé premiéře, která je plánovaná na záři do Franfurktu.

zdroj: Audi

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...