Články

Nová Škoda Superb Combi – prvotní dojmy, 1.část

Jsme malí, ale šikovní. Proto vám právě v těchto dnech přinášíme exkluzivní "krátká poselství" z oficiálního novinářského představení nové Škody Superb Combi, probíhajícího na území našich západních sousedů. V první části se zaměříme na základní porovnání dynamiky nabízených motorů a na komfort jízdy.

skoda_100_01

Nová Škoda Superb. Zaručeně nejdiskutovanější Škodovka posledních měsíců, plnící titulní články a stránky všech českých motoristických titulů, je znovu tady! Tentokrát v praktické a přitom stále vysoce elegantní verzi Combi. Jaká je? Jak si rozumí automatická převodovka DSG s jednotlivými motory? Jak je Superb Combi pohodlný? My máme odpovědi a v jednotlivých částech je vám (byť bez fotografií) podáme.

1) Combi vs. Liftback:

Škoda Auto jednoduše kombíky umí. Vezmeme-li to nekompromisně už od prvního novodobého modelu značky, od Škody Favorit/Forman, tak již ta se vyznačovala ucelenějšími jízdními vlastnostmi, pro leckteré vyváženějším vzhledem a samozřejmě i vyšší praktičností. A ač možná překvapivě, díky podobným atributům se zejména v tuzemsku objevuje i více Octavií, Fabií a Superbů v provedení Combi. A dle všeho tomu tak bude i nadále. Superb Combi třetí generace totiž jak na fotkách, tak na živo neztrácí absolutně nic ze své elegance. Naopak díky plnějším tvarům zadní části lépe skrývá své vnější rozměry, vypadá kompaktněji a prostě dobře. Při jízdě s verzemi bez panoramatické střechy je pak znát vyšší tuhost karoserie oproti základní verzi liftback.

2) DSG vs. TDI/TSI

Náš zpravodaj z Německa jasně hlásí. Nejlepší je 2.0 TSI 206 kW! Máte-li finance jej pořídit a následně i živit, běžte do něho! Jeho charakter se k vozu výborně hodí a Superb Combi se s ním stává vysoce pohodlným a rychlým dálničním dostavníkem. Převodovka během plynulé dálniční akcelerace zbytečně nepodřazuje a nechává plně pracovat všech 350 Nm točivého momentu. Spěcháte-li ovšem velmi, při plném sešlápnutí akcelerátoru DSG na nic nečeká a „z fleku“ řadí klidně i o tři „kvalty“ níže. Přes „pouhých“ šest stupňů pak udivuje, s jakou grácií se motor vytáčí a jak daleko se vytáčí. Samotný proces přeřazení po kickdownu se děje nedaleko sedmi tiscí otáček a jak jsme u DSG nakonec i zvyklí, děje se tak bleskurychle. Samotnou kapitolou pro sebe je podélná rychlost vozu. Ta zde v Německu dělá z jinak pořád trochu magické dvoustovky na rychloměru pouze běžně se vyskytující číslo.

Spojení automatu a motorů TDI překvapivě tak bezchybné není. Zde jakoby elektronika trochu pozapomněla na masivní sílu poskytovanou vznětovými čtyřválci a občasně nechává agregáty až příliš vytočené.

3) Vzduchový podvozek

Přestože z vůbec první Škodovky se vzduchovým podvozkem může mít někdo obavy, my říkáme jasně. Berte dokud výrobce nabízí. Ne že by byl vůz na konvenčních ocelových pružinách nepohodlný, ale při přímém srovnání se vzduchem přeci jen jejich slabiny na světlo vyplouvají . Na 18″ti palcových  ráfcích se do vozu zvlášť ve městě dostávají nepříjemné rázy, které dráždí jak vaše pozadí, tak vaše uši. Vzduchový podvozek nic takového nezná a žehlí, a žehlí….

Další info bude brzy následovat.

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...