Novinky

Nový Hyundai Tucson: Výbavy, motorizace, ceny + náš TIP!

V tuzemských Nošovicích vyráběný, zcela nový Hyundai Tucson, je od prvního července k mání u všech autorizovaných dealerů značky. Nemáte-li čas se na něj zajít podívat, přečtěte si alespoň toto. Pomůže to.

2793_full

Pro některé příliš extravagantní. Pro jiné až moc korejský. Troufám si ale tvrdit, že pro většinu naprosto ideální automobilový společník. Takový je nový Hyundai Tucson. Bohužel pro výrobce, ona třetí skupina při pohledu na základní cenovku jen smutně svěsí hlavu a odkráčí nanejvýš do autobazaru.

Výbava

Hyundai Tucson jako nástupce modelu s nevzhledným pojmenováním ix35 právě nyní zahajuje svoji profesionální kariéru. Pod jeho kapotu lze objednat jeden ze čtyř nabízených motorů, vybírat lze ze tří převodovek a tří jasně definovaných úrovní výbav. Základní cena činí 529 990 korun.

Za tuto cenu dostanete slušně velký kus auta (viz předešlý článek) se zážehovým motorem 1.6 GDi 97 kW, s manuální šestistupňovou převodovkou a s výbavou jakou jsou hliníková kola (16´´), LED denní světla, šestice airbagů, paket jízdních asistentů pro bezpečnou jízdu, elektrifikovaná boční okna a zrcátka, rádio se čtyřmi reproduktory nebo manuální klimatizace. Za mě osobně – hanba Hyundaiy! Za dané peníze klimatizace není automatická, volant ani řadící páka nejsou potaženy kůží (!!!) a zamrzí i absence tempomatu.

To všechno je totiž v nabídce až od prostřední úrovně výbavy nazvané Style. O ní Hyundai evidentně čeká zájem největší, protože je k dispozici s nejširší plejádou motorů i převodovek. Cenově nejpřijatelnější se Tucson Style jeví s motorem 1.6 T-GDi. Za 679 990 korun zákazník získá 130 kW výkonu rozháněného v případě potřeby na všechna čtyři kola. Výbava pak navíc oproti základu sčítá i o palec větší litá kola, plnohodnotnou rezervu, chromované části exteriéru, systémy aktivní podpory řidiče (sledování mrtvých úhlů, udržování jízdního pruhu, rozpoznávání značek, upozornění na pohybující se okolní vozidla během parkování), výhřev volantu, automatické stěrače nebo už na úrovni vypadající displej palubního infotaimentu (rádio, navigace).

Nejvyšší výbava Premium pak příliš změn oproti Style nepřináší. Za alespoň 729 990 korun (opět s motorem 1.6 T-GDi 130 kW) získáte navíc jen chromované kliky dveří, kožené čalounění ventilovaných sedaček a automatické víko kufru. Hm….

Motory

Benzinový 1.6 GDi 97 kW (pohon 4×2) – K dispozici pouze k základní výbavě Tucson s manuální šestistupňovou převodovkou. Sprint z nuly na sto zvládne za 11,5 vteřiny, maximální rychlost je dle údajů výrobce na hodnotě 182 km/h a kombinovaná spotřeba na cifře 6,7 litru/100 km.

Naftový 1.7 CRDi 85 kW (pohon 4×2) – K dispozici pouze k základní výbavě Tucson s manuální šestistupňovou převodovkou. Letargické hodnoty zrychlení (13,7 vteřiny) a maximální rychlosti (176 km/h) jsou vykoupeny nízkou spotřebou v podobě 4,7 litru/100 km.

Benzinový 1.6 T-GDi 130 kW (pohon 4×4) – Tento moderní motor Hyundai „cpe“ do dvou vyšších úrovní výbav, kde ji dokáže spřáhnout jak s konvenčním manuálním „šestikvaltem“, tak se sedmistupňovou dvouspojkou DCT. Jízdní výkony se pohybují okolo 9,5 vteřin v otázce zrychlení z nuly na sto, na hodnotě 201 km/h v otázce maximální rychlosti a na cifře 7,5 l/100 km v případě kombinované spotřeby paliva.

Naftový 2.0 CRDi 110 a 136 kW (pohon 4×4) – Dvě výkonové verze pravděpodobně nejžádanější motorizace jsou stejně jako v případě předchozího benzinového turbomotoru k mání u dvou vyšších stupňů výbav. Šestistupňový manuál tu je alternován klasickým, stejným počtem stupňů disponujícím automatem (v případě slabší verze k mání pouze u výbavy Style).  Zajímavostí je, že zatímco provedení se 100 kilowatty automat brzdí (z nuly na sto o 1,1 s hůře než-li manuál), u silnější varianty tomu je přesně naopak (o 0,4 s lepší čas oproti ručnímu řazení). Spotřeba se pohybuje od 5,2 l u 100 kW manuál po 6,5 l u 136 kW automat.

TIP automotonews.cz

Mohu-li poradit, pak utíkejte do showroomu kvůli verzi Style s motorem 2.0 CRDi 136 kW s automatickou převodovkou. Za dané peníze dostanete velice dobře vybavené auto s charakterem pohodlného a bezpečného dostavníku. Neautomatické páté dveře sice zamrzí, ale alespoň neztloustnete.

Na úplný závěr doplňuji odkaz na oficiální stránky modelu, ceník, technická data a katalog.

zdroj: Hyundai

Komentáře k článku (1)

 
  1. AUTO OSOBNĚ PROHLÉDNUTO…PĚKNÝ DESIGN. To je vše..interier nic moc , materiály spíš horší , palubka tvrdá.
    Sedadla průměrná , koncern VW má o třídu lepší.
    CENA VYSOKÁ..NA KOREJCE! Chybí tunel na lyže nebo sklápění sedaček vzadu na 3 díly..jde o SUV..ne?