Motorsport

Rally Polsko 2015: Vítězství pro Volkswagen i Škoda Motorsport!

Extrémně rychlé erzety s průměrnými rychlostmi daleko za hranicí 100 km/h. Vedro zžírající nevhodně zvolené pneumatiky. Neposedný, v organizaci soutěže problémy způsobující prach. To byla polská rally 2015. Jak dopadla?

6299_mikkelsen-fly-poland-poppy-2015_551_896x504

Rozbít auto během závodu je vždy nevyhledávanou, ale občas i nevyhnutelnou kratochvílí snad veškerých motoristických disciplín. Když se vám ale podaří to co Krisi Meekovi v Polsku, minimálně se nad tím pozastavíte. Jezdec továrního týmu Citroën totiž nezvládl už první zatáčku čtvrteční testovací rychlostní zkoušky (tzv. „shakedownu“) a svoji DS3 otočil několikrát přes střechu. Naštěstí pro něj, do ostrého startu rally bylo auto díky zručným mechanikům opět připraveno. Jak ona samotná rally nakonec vypadala? Co se týče nehod o poznání méně dramaticky. Jinak to byl ovšem závod „par excellence“.

Rychle a prašně

Rychlostní zkoušky po nichž vedla trať letošní Rally Polsko byly nemístně prašné a rychlé. Vždyť například průměrná rychlost Andrase MIkkelsena (VW) hned na druhé z nich činila 131 km/h! Prach zase způsobil, že občas ani dvouminutový interval mezi starty jednotlivých vozů do erzet nestačil a závodníci si navzájem prášili (vyřešeno prodloužením odstupu na tři minuty a jednou vynechanou erzetou). Kromě prachu a horka pak jezdci jako vždy bojovali s volbou správných pneumatik. Ta se zde ukázala jako velmi důležitá, neboť skrytých kamenů prosté tratě neskýtaly takové možnosti zničení vozu jako jinde. Jinými slovy, kdo tentokrát chtěl urvat co nejlepší umístění, musel co nejlépe jet. Žádné sázky na odpadnutí protivníků tu nefungovali.

Týmová rivalita

V pátek to vypadalo na senzační vedení Estonce Tanaka na Fordu. V sobotu se ale čela ujala dvojice Volkswagenů Ogier a Mikkelsen, jimž zmítavým způsobem (tzv. „horko-těžko“) stačil i jejich třetí kolega Latvala.  Ten musel navíc „o to své“ svádět souboj se sice už ne tak famózně, ale stále kvalitně jedoucím Tanakem. Na pátém a šestém místě uhánělo duo továrního týmu Hyundai v pořadí Paddon, Neuville. V tu dobu jedenáctý, jediný český jezdec v poli, Martin Prokop, nemohl chytit správné tempo. V tabulce hned za ním se objevující páreček o třídu pomalejších Fabií R5 tomu dával částečně zapravdu. Nutno ale podotknout, že oba vozy týmu Škoda Motorsport zajížděly na své poměry časy famózní a jejich soupeři ve třídě na ně nabírali ztrátu v řádech minut.

Drama s nepřekvapivým koncem

Jako sardinky na sebe nalepená dorazila první čtyřka pořadí až ke branám nedělní závěrečné speciálky. Za cílem této erzety a tím pádem i cílem celé soutěže to vypadalo následovně: Sébastien Ogier nenechal nikoho na pochybách a i přes zarputilou snahu svého týmového rivala se celkovým vítězem polské rally stal po právu on. Třetí celkově dokončil Ott Tanak. Je to tak pro něho stejně jako pro druhého Mikkelsena nejlepší výsledek v sezoně. Čtvrtý Latvala opět neudržel nervy na uzdě a v poslední zkoušce lehce havaroval. Martin Prokop dojel jedenáctý. „Jednu diváckou superspeciálku jsme vyhráli a i jinak jsme během rally zažívali světlé momenty. Bohužel hned v úvodu jsme ztratili kontakt s čelem a to bylo klíčové. Snad to bude lepší na příští rally ve Finsku“.

Ano, snad se Martinovi příště zadaří více. Z Polska si tak český fanoušek může odnášet dobré pocity z výkonu týmu Škoda Motorsport. Týmová jednička, Fin Esapekka Lappi neměl ve třídě WRC2 konkurenci. Druhý v pořadí, Švéd Tidemand, pak s druhou tovární Fabií R5 dokonal týmový double. Celkově tovární Škodovky obsadily 12. a 13. pozici a porazily tak dokonce i dva vozy královské specifikace WRC.

Konečné umístění jezdců na Rally Polsko 2015:

Pořadí
Jezdec
Auto
čas/ztráta
1
S. Ogier
VW Polo R WRC 2:26:11,5
2
A. Mikkelsen
VW Polo R WRC
+11,9
3
O. Tanak
Ford Fiesta RS WRC
+23,0
4
J.M. Latvala VW Polo R WRC +44,7
5
H. Paddon Hyundai i20 WRC +1:14,6
6
T. Neuville Hyundai i20 WRC +1:44,5
7
K. Meeke Citroën DS3 WRC +1:57,7
8
R. Kubica Ford Fiesta RS WRC +2:08,3
9
M. Ostberg Citroën DS3 WRC +2:18,2
10
D. Sordo Hyundai i20 WRC +2:48,4

Hodnocení jezdců po sedmé soutěži:

1) Sébastien Ogier (VW) – 161 bodů

2) Andreas Mikkelsen (VW) – 83 bodů

3) Mads Ostberg (Citroën) – 69 bodů

4) Jari – Matti Latvala (VW) – 68 bodů

5) Thierry Neuville (Hyundai) – 58 bodů

zdroj: wrc.com

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...