Články

Legendy 2015 – ohlédnutí: Český Goodwood

Festival rychlosti v anglickém Goodwoodu ještě nikdy nebyl tak blízko českým automobilovým fanouškům jako letos. Zasloužila se o to motoristická slavnost Legendy, uskutečněná letošní červen v pražských Bohnicích. Pojďte se s námi za ní ohlédnout skrz fotografií plnou reportáž.

IMG_20150614_113610

Smečka více než deseti vedle sebe zaparkovaných rudých vozů z Maranella, mezi nimiž nechybí ani takový skvost jako  Ferrari F12 v úpravě od Novitec Rosso. Opodál zase přehlídka mnoha zástupců kultu jménem Porsche 911, od níž to je jen pár kroků k úplné sbírce všech pokolení slavného Fordu Mustang. K tomu nedaleko do rychlostní zkoušky právě startující obří hromotluk – dakarský speciál LIAZ Martina Macíka, kterého na tom samém místě vzápětí střídají „prcci“ jako Ariel Atom, Lotus Seven, ale klidně i o trochu větší „závoďák“ Rolls Royce Phantom. Expozice zbrusu nových luxusních Mercedesů, dvou i jednostopých BMW, značky Mini, sportovních a přitom stále lidových Renaultů a mnoho a MNOHO dalšího…

Že tu právě jen nesmyslně žvaním a sepisuji podobu jednoho ze svých vlhkých snů? Ale vůbec ne. To jsem byl jen letos ve správný čas na správném místě! V půlce června v parku pražské psychiatrické léčebny Bohnice, na motoristické slavnosti Legendy. Na události, která svým charakterem neměla daleko k legendě jménem Festival rychlosti Goodwood!

Kdo se o této akci včas dozvěděl (a nutno přiznat, že reklamní masáž letošních Legend byla daleko monstróznější než Legend loňských – historicky vůbec prvních) a v půlce června si na ně udělal čas, určitě nelitoval. A že by se k tomu hned po příchodu k léčebně našel důvod. 450 korun za vstup nebylo málo. Zážitky, které si ale tímto člověk předplatil, za to rozhodně stáli.

Areál návštěvníkům nabízel nepřeberné množství dílčích výstav. K vidění bylo kompletní motorizované zázemí týmu Škoda Motorsport let osmdesátých (nejen závodní vozy jako Škoda 130 LR, Rapid 130 R/H, ale i doprovodné klasické „stotříci“ či  krásně zrenovovaná Avia Furgon – vše vyvedené ve válečných barvách týmu) a hned vedle ještě z čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu ošlehané závodní Audi R8 či klasické „ereso“, Škoda 130 RS. Oko nadšence tu dále mohlo ocenit krásu závodních, ale i sériových Alf Romeo (model 4c přítomen hned ve dvou kusech) či Lancií Delta Integrale (slavný rallyový vůz doby věhlasné skupiny B). Fanoušek silničních „křižníků“ zase běžel nejen za už zmiňovanou kompletní rodinou Mustangů, ale i za dalšími zástupci zámořské školy, jakými byla spousta generací Corvette, několik Chevroletů Camaro (pro fandy transformerů – ano, včetně nového „Bam-Blbýho“), různé Plymouthy, Cadillacy apod.

Tyto různé historické „session“ kouty pak vhodně doplňovaly často velké stánky povětšinou drahých značek, takže nebyl problém si například zkusit natáhnout střechu u nového Mercedesu SLK, ohmatat novou generaci Audi Q7 nebo se snažit (marně) rozeznít všech šestnáct reproduktorů hudební aparatury v Infiniti G50.

To nejzajímavější jsme se vám nakonec i pokusili zaznamenat prostřednictvím fotografií. S tamní úzkou cestou si příliš nerozumějící okruhový speciál Tomáše Engeho, motokrosovou trať nebo i nepřeberné množství nejrůznějších závodních simulátorů ale nafotit příliš dobře nešlo. Proto, budete-li mít příští rok čas a chuť, sami na Legendy zajděte. Rozhodně nebudete litovat!

P.S. Mne osobně letos nejvíce dostala výstava krásných, minimálně „na oko“ malovaných výjevů z historických Velkých cen. Zajímavé bylo též sledovat zbohatlíky vypuštěné v jejich soukromých vozech na zdejší rychlostní zkoušku. Sledovat chování karoserie mohutného Rolls Royce během akcelerace či piruety kroužící Dodge Viper nemělo chybu.

foto: Pavlína Holubcová

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...