Články

K2moto Day – předváděčka par excellence

Vydařená předváděcí akce nových motocyklů značky Yamaha pořádaná firmou K2moto, aneb jak jsem si to užil.

DSC_0046

Leckteří tuzemští dealeři motorek si na přístupu k zákazníkovi příliš nezakládají. Za sebe a ze své de facto dlouholeté zkušenosti můžu ale říct, že ne tak K2 moto. Vzpomínám si, jak jsem si ještě coby náctiletý v jejich novopacký pobočce na celý odpoledne pučil tehdá zbrusu nový WR 125 od Yamahy. Výsledek? Zážitků na celej tejden (oproti mýmu fichtlu slušný dělo)! A kolik že jsem za to vysolil? Přesně tolik, kolik stálo dotankování nádrže (asi čtyři litry to spolklo). To jde ne? I proto, jakmile jsem na netu zaregistroval událost kterou se vám tu pokusím vzápětí přiblížit, neváhal jsem ani minutu.

Vydařená motoakce

Je poslední dubnová sobota a moje náklony v jedný stopě mne opět dovádí do podkrkonošský Nový Paky. Tady už zmiňovaná firma K2 moto uspořádala akci ve formě motosrazu s grilovačkou, vyjížďkou a především s testovacími jízdami na zbrusu novejch strojích po okolí. Na vytyčenym zhruba 20ti kilometrový okruhu mohl člověk provětrat asi veškerý zásadní modely Yamahy současnosti. Vedle biků s věhlasnými názvy jako V-Max, Super Ténéré nebo MT tu pak navíc bylo i trio skútrů, kterýžto se nechaly zlákat na taneček i majiteli řidičáků pouze na auto. Nuže dobrá.

Zaregistrovat se k samotnýmu otestování některý z mašin bylo jednoduchý. Stačilo mít s sebou motohadry, občanku a řidičák. Na pohlaví, rase, vyznání, natož snad na tom, jak moc velký zájem o koupi panuje, nezáleželo. Páni a dámy z „Kádvojky“ chtěli evidentně touto akcí předevšim udělat lidem radost a za to jim patří velký respekt a uznání. Událost navíc doplňovala soutěž jízdy zručnosti na tříkolovym skútru Tricity (viz níže v dojmech), střelba na terč paintballkou a už zmíněný občerstvení ve formě grilovanýho masa a klobás. Jako podkres tu hrála správně jadrná muzika rádia Beat.

Odpolední vyjížďka do cca. 45 kilometrů vzdáleného Harrachova pak ligovou akci stylově dovršila. Velký partě lidí s nadšením mezi sebou testovací kousky drbající navíc luxusně vyšlo počasí, takže dokonalost na druhou! A protože i sám dealer si celou akci pochvaloval, už teď se těším na další ročník!

No a jaký bylo samotný testování?

Tricity: Dvackový skútr s dvojicí předních kol sice sám na místě nepostojí, jinak je ale přínos jednoho kola navíc znát snad kdekoli. Otočí se na pětníku, v zatáčkách dává jezdci mnohem větší pocit jistoty. Přitom posadit se na něj člověk zezadu a vyrazit, o druhým kole vpředu nebude mít ani tušení. Brousit v náklonu podvozkem asfalt zde lze (obzvlášť ve dvou) až překvapivě snadno. Duo předních kol se navíc podepisuje na lepším jízdním pohodlí. Být fanda skútrů a malý exhibicionista k tomu, jdu do něj nahned!

NMax: Ideální přibližovadlo do města. Navíc s onou výhodou co se týče řidičáku a obecně se všema ctnostma i naopak neduhama skútrů. Na testovací trase navržený přece jen pro vyšší objemy se kupodivu obsah 125 kubíků držel statečně a při zalehnutí ukázal tachometr i číslovku 115 (z kopce i víc, ale tam jede každá kára). V jeho rajonu – ve městě, pak jistě oceníte krom mnoha dalších aspektů i fakt, že jezdíte prakticky jen na vzduch.

MT-125: Regulérní motorka pro teenagery. Sexy vzhled na první pohled skoro k nerozeznání od jejich silnějších sester. Příjemná poloha za řídítky. V zatáčkách neskutečně mrštná a agilní díky její muší váze. Snad jen právě díky tomu člověk dost brzo naráží na limity daný nižším výkonem, který uděluje motce dynamiku jen na úrovni výše zmiňovaných městských přibližovadel.

MT-03: Jedno z nejmilejších překvapení dne. Hravost snad ještě lepší než u dvacky, výkon v obsazení jednou osobou ve většině případů plně dostačující! Scénář, kdy si nějaký domácí střelec na svym oblíbeným úseku pochutnává na riderech přespolních (sedlajících vyšší objemy), si právě v tomhle případě dokážu velmi dobře představit (a upřímně se u toho celkem bavim). Když přidám rozumnou cenu a doslova vtipný provozní náklady, říkám na její adresu jedině super!

XV 950 Racer: Výkonem takřka na úrovni malé MT 03, dojmy z jízdy samozřejmě někde jinde. Ideální na bublání krajinou a vychutnávání si jízdy stylem, jaký znají spíš vyjetí, klidní jezdci. Vzhled špičkový!

MT-09/XSR 900: Dva nejžádanější stroje dne spojovala krom vynikajícího, pružnýho, v celým spektru otáček krásně zabírajícího, do laufu při ubrání plynu střílejícího tříválu taky jejich neskutečná agilita a celková radost z jízdy v zatáčkách. Jasně, oproti hadimršce MT- 03 byla „vyšší“ hmotnost těhletěch dvou biků znát, tu ale bohatě vykompenzovaly dospělácký rozměry pneumatik a taky už zmíněný motor. Ve spojitosti s perfektní tuhostí rámu snad nebylo ridera, kterýmu by tyhle dvě holky nevykouzlily široký úsměv pod plexisklem. Osobně pak u devítikil nejvíc oceňuju jejich vysoký, ale přitom ne nepřiměřený výkon. Žádná nadměrná a dle mýho už taky nesmyslná porce koní, ze který jde spíš vyložený strach než zdravý respekt. Mít pak na vybranou jestli MT či XSR, škudlim zlaťáky radši o trochu dýl a  jdu spíš do druhý zmíněný. Její vizáž je prostě rajcovní (a když už MT-09, tak v provedení Sport Tracker).

FJR1300A: Zlatý hřeb dne. Pověst týhle potvory (chápej v tom nejlepším slova smyslu) jakožto těžce pohodlnýho silničního cesťaku se schopnostma supersportu mne do jejího sedla přivábila tak nějak sama. A po mym počátečním ostychu na prvních metrech se najednou všechno ukázalo. Tohle žádný pověsti nejsou! Tohle není nic jinýho než úžasně skutečná realita. Pohodlí je v sedle tohohle korábu obrovský. Stabilitu, jakou FJR disponuje vážně jen tak někde nezažijete a ochota sklápět se do vinglů? Ukázková! Bike jakoby s každym dalším rychlostnim kilometrem ztratil kilo váhy (možná rovnou dvě) a když jsem si po průjezdu ostrých serpentin na trase přítomných uvědomil, že mi v nich budík vykazoval stejnou rychlost jako na MT, nezbylo mi než se začít hlasitě smát do helmy. Když připočítám i díky nově šestikvaltový převodovce krásně gumový a optimálně výkonný motor, už vím o co si budu každoročně psát na Vánoce pod stromeček.

Ještě jednou moc díky K2moto za uspořádání a taky za vypůjčení pár fotek do galerie. Jejich celý album najdete zde

Komentáře k článku (0)

 

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...